پارس ناز پورتال

تفاوت USDT با BTC چیست؟

تفاوت USDT با BTC چیست؟

تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟ کدام یک از آنها ارز مظنه بهتری هستند؟ در این مطلب تفاوت‌های USDT و BTC توضیح داده می‌شود و در نهایت مزایا و معایب هرکدام از آنها به عنوان ارز مظنه بیان می‌گردند.

 

به طور کلی می‌توان بین USDT و BTC تفاوت‌های زیر را قائل شد:

 

1- بیت کوین بلاک‌چین اختصاصی خود را دارد و کوین است اما تتر روی بلاک‌چین‌های دیگر مانند اتریوم و ترون در گردش است و توکن است.

 

2- کارمزد تراکنش تتر از کارمزد تراکنش بیت کوین کمتر است.

 

3- قیمت تتر همواره ثابت و برابر با ۱ دلار است اما قیمت بیت کوین مدام در نوسان است.

 

4- عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون کوین محدود است اما تتر هیچ محدودیتی در تعداد توکن‌های خود ندارد.

 

5- BTC از طریق فرایند استخراج به دست می‌آید اما USDT توسط بنیاد تتر صادر می‌شود.

 

ارز مظنه چیست؟

 

در یک معامله جفت ارزی، ارز مظنه به ارز دوم معامله گفته می‌شود که قیمت ارز اول را بر اساس آن محاسبه می‌کنند. برای مثال، وقتی معامله ETH/USDT انجام می‌شود، ارز اول اتریوم است و ارز دوم تتر که قیمت اتریوم بر مبنای آن محاسبه می‌شود.

 

به عنوان مثالی دیگر، هنگام خرید تتر در صرافی والکس با استفاده از تومان، به معامله USDT/TMN پرداخته‌اید. در این حالت، تتر ارز اول و تومان، ارز مظنه است که ارزش تتر بر پایه آن محاسبه می‌شود.در بخش بعد، از این زاویه به بیت کوین و تتر نگاه شده‌ است. در ادامه تفاوت‌های USDT با BTC و مزایا و معایب هر کدام را به عنوان ارز مظنه مطالعه خواهید فرمود.

 

بیت کوین به عنوان یک ارز مظنه

 

مزایا

نقدشوندگی: بیت کوین بسیار محبوب و نقدشونده است و حتی به جرئت می‌توان آن را محبوب‌ترین ارز دیجیتال موجود دانست. این باعث می‌شود که BTC نقطه شروع مطمئنی برای ورود به بازار باشد. سکوهای معاملاتی آن را به عنوان ارز مظنه در بسیاری از معاملات جفت‌ارزی ارائه می‌کنند.

 

به عنوان مثال، در بایننس می‌توان بیش از ۲۰۰ ارز (از قبیل دیجیتال و فیات) را در برابر بیت کوین معامله کرد. در میان صرافی‌های ایرانی، می‌توان به والکس اشاره کرد که امکان معاملات جفت‌ارزی بر پایه بیت کوین را فراهم کرده‌ است.

 

تحلیل بنیادی: حتی اگر تحلیل بنیادی در بازار کریپتو بسیار پیچیده باشد، حداقل استانداردهایی قوی وجود دارد که می‌تواند دید وسیعی را روی یک دارایی ارائه دهد. تحلیل‌های بنیادی نشان می‌دهند که بیت کوین دارای پتانسیل بالایی است.

 

معایب

نوسان بالا: اگر کاربر اعصاب آهنی نداشته باشد، احتمالاً نمی‌تواند بدون آسیب زدن به خود، نوسانات بیت کوین را تحمل کند. تغییرات شدید قیمت بیت کوین را بدنام می‌کند؛ گاو نر می‌تواند بیت کوین را به ۶۹۰۰۰ دلار برساند، اما خرس نیز قدرت بالایی دارد و می‌تواند به سرعت قیمت را به زیر ۲۰۰۰۰ دلار بازگرداند.

 

اما اگر استراتژی شما یک سرمایه گذاری بلندمدت است و یک هدف بلندمدت برای ارزش بیت کوین دارید که فکر می‌کنید در چارچوب زمانی برنامه‌ریزی‌شده به هدف خود خواهید رسید، این نوسانات کوتاه مدت ممکن است برای شما عامل استرس زایی نباشد.

تفاوت USDT با BTC چیست؟

تتر به عنوان یک ارز مظنه

 

مزایا

ثبات: تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است و در این بازار هیچ چیزی از یک استیبل کوین به ماهیت ذاتی فیات نزدیک‌تر نیست. تتر به عنوان یک استیبل کوین، از نظر تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال، یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

 

اما باید توجه داشته باشید که بازار ارز دیجیتال می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلف، نوسانات مختلفی را تجربه کند.معامله کردن مطابق با طرح و ابزارهای تحلیل تکنیکال، با استفاده از ارزهای پایدار بسیار آسان‌تر از ارزهای نوسانی است.

 

تتر تراکنش‌ها را آسان‌تر، سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. همچنین، سرمایه‌گذاران می‌توانند پول خود را در توکن‌های تتر قرار دهند تا پول خود را بدون نگرانی از کاهش ارزش در اثر نوسان، به شکل دیجیتال داشته باشند.

 

یک معامله‌گر با تبدیل دارایی‌های دیجیتال خود به USDT، می‌تواند خطر قرار گرفتن در معرض کاهش شدید قیمت را از خود دور کند. همچنین تبدیل بیت کوین به تتر بسیار سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از دلار آمریکا است.

 

معایب

متمرکز بودننکته منفی‌ای که جامعه ارزهای دیجیتال برای تتر در نظر می‌گیرند، متمرکز بودن تتر و این حقیقت است که تتر توسط یک شرکت متمرکز ادامه می‌شود.

 

تتر یا بیت کوین؟ کدام ارز مظنه بهتری است؟

 

استفان آتلژویچ (Stefan Ateljevic)، کارآفرین حوزه کریپتو و بنیانگذار بیت کوین پلی (Bitcoin Play)، نظرات خود را در مورد اینکه تتر ارز مظنه بهتری است یا بیت کوین، با کاربران به اشتراک گذاشت.

 

آتلژویچ اظهار داشت: «من می‌گویم بیت‌کوین قطعاً ارز مظنه‌ای بهتر است. زیرا درک ارزش آن در برابر سایر ارزهای دیجیتال آسان‌تر است. از آنجایی که تتر دقیقاً ۱=۱ با دلار نیست، اندکی نوسان دارد و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جدید گیج‌کننده باشد و در واقع منجر به زیان‌های کوچک غیر قابل توجه شود.

 

به طور کلی مطمئناً وقتی ارزش ارزهای دیجیتال را با دلار می‌سنجید، پیگیری آسان‌تر است. اما وقتی کریپتو را با کریپتو مبادله می‌کنید، می‌خواهید بیت کوین را به عنوان ارز اصلی خود داشته باشید.

 

با این حال، اگر ارزهای دیجیتال را با فیات معامله می‌کنید، USD انتخاب بهتری نسبت به سایر ارزها مانند یورو یا پوند است. [یورو و پوند] می‌توانند نوسان بیشتری داشته باشند و یافتن داده‌های مرتبط با دلار بسیار آسان‌تر از سایر ارزها است.

 

این عمدتاً به دلیل مقررات مختلف و تفاوت در هزینه معاملات بین صرافی‌هایی است که در کشورهای مختلف پشتیبانی می‌شوند. هر صرافی نرخ‌های متفاوتی دارد و این می‌تواند به بسیاری از عوامل اقتصاد کلان بستگی داشته باشد، به ویژه کشوری که ارز دیجیتال در آن معامله می‌شود.

 

هنگام مبادله ارزهای دیجیتال با تتر [به عنوان شکل دیجیتالی دلار]، به دست آوردن داده‌های ثابت بسیار آسان‌تر است و به شما امکان می دهد در دراز مدت معاملات بهتری انجام دهید.