پارس ناز پورتال

توصیه‌های مهم و اساسی به خریداران ارزهای دیجیتال

توصیه‌های مهم و اساسی به خریداران ارزهای دیجیتال

با افزایش ارزش ارزهای دیجیتال افراد زیادی با هدف سرمایه‌گذاری در این ارزها وارد این بازار شده اند. علی رغم سود قابل توجهی که خرید و فروش ارزهای دیجیتال نصیب معامله‌گران می‌کند، معامله در این بازار با ریسک زیادی همراه است و نیازمند دانش و مهارت می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهمی در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

تحمل ریسک 

تحمل ریسک یکی از نکات مهم هنگام سرمایه گذاری است. به همان میزان که تمایل به کسب سود دارید باید تحمل ریسک را هم داشته باشید. به دلیل این که بازار ارزهای دیجیتال نوسان قیمتی زیادی دارد. در حالی که ممکن است برخی سود زیادی از سرمایه گذاری خود در این بازار بدست آورند،  افراد دیگری باشند که ضررهای زیادی را متحمل شده اند. 

 

مدت و میزان سرمایه گذاری شما

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر سرمایه گذاری ها است. شما باید مشخص کنید که چه میزان و تا چه زمانی قصد سرمایه گذاری دارید.  باید آگاه باشید که بیش از آنچه آمادگی از دست دادن آن را دارید سرمایه گذاری نمی کنید و خود را در وضعیت بد اقتصادی قرار نمی دهید. با توجه به مدت سرمایه گذاری برای خود استراتژی معامله گری انتخاب کنید.

 

تصمیم گیری درباره این که بهترین استراتژی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست می تواند باعث شود تا سود شما افزایش و ضررتان کاهش یابد. در ادامه قصد داریم شما را با دو استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت و خرید و فروش روزانه آشنا سازیم.

 

در سرمایه گذاری بلند مدت، هدف کاربران بلند مدت می باشد. این بدان معناست که سرمایه گذاران ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده و برای مدت طولانی آن را نگهداری یا اصطلاحا هولد (HOLD) کرده و از رشد ارزش آن در دراز مدت سود می کنند. اغلب این معامله گران افرادی هستند که ارز دیجیتال خود را پیش از دیگران و در زمان کم بودن قیمت خریداری کرده اند. 

 

در خرید و فروش کوتاه مدت، معامله گرانی که این استراتژی را بکار می گیرند ارزهای دیجیتال را برای مدت کوتاهی نگهداری می کنند. در واقع این افراد از نوسانات روزانه قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می کنند و سود می کنند. 

 

افراد تازه وارد و کسانی که  در خصوص نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال اطلاعات کاملی ندارند، می توانند با کارشناسان صرافی ارز دیجیتال سلام کریپتو تماس حاصل کنند و در خصوص نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال چه در بازه زمانی کوتاه و چه در سرمایه گذاری های بلند مدت کسب اطلاع نمایند.

توصیه‌های مهم و اساسی به خریداران ارزهای دیجیتال

نحوه ذخیره دارایی‌های دیجیتال

برای ذخیره کردن ارزهای دیجیتال باید از کیف پول دیجیتال استفاده کرد. این کیف پول‌ها در دو حالت نرم افزار و سخت افزار وجود دارند. توجه داشته باشید شما باید کیف پول خود را امن نگه دارید چرا که در صورت افشای اطلاعات سرمایه خود از دست خواهید داد. پیش از این که سرمایه گذاری خود را آغاز کنید باید یک کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود انتخاب نمایید. بنابراین قبل از خرید اطمینان حاصل کنید کیف پول مورد نظر از ارز دیجیتال دلخواه شما پشتیبانی می کند یا خیر.

 

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم هنگام خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر می‌باشد. اگرچه با سرچ عبارت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در گوگل می‌توانید تعداد زیادی از وب سایت های فعال در این حوزه را پیدا کنید، اما در این مرحله انتخاب یک صرافی معتبر از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

جامعه

بحث و گفتگو درباره ارزهای دیجیتال بیشتر در فضای مجازی انجام می شود. در نتیجه با استفاده از شبکه های اجتماعی همانند ردیت، توئیتر و … قادر خواهید بود پرسش های خود را در خصوص ارزهای دیجیتال مطرح کنید و جواب آنها را بیابید. هنگام خرید ارزهای دیجیتال توجه داشته باشید که بهتر است ارزهای دیجیتالی را انتخاب کنید که حجم معاملات بالایی دارند. زیرا ارزهای دیجیتال با حجم پایین ریسک بالایی خواهند داشت.

 

زمان ورود و خروج به بازار

حتی اگر ارز دیجیتال مناسبی را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کرده باشید اما زمان خوبی برای خرید آن اقدام نکرده باشید، تنها چیزی که عایدتان خواهد شد ضرر بسیار خواهد بود. در سرمایه گذاری های مختلف مانند بورس، ارز دیجیتال و غیره همیشه این سوال مطرح است که چه زمانی وارد بازار شویم؟ و چه زمانی از آن خارج شویم؟

 

به همان میزان که زمان ورود به بازار مهم است، زمان خروج از آن نیز حائز اهمیت می باشد، چرا که هنگام خروج ممکن است عواملی مانند طمع و یا ترس منجر به گرفتن یک تصمیم اشتباه شود. بنابراین قبل از ورود به بازار باید شرایط بازار را تحلیل و بررسی کنید و زمانی وارد بازار شوید که ارز دیجیتال مورد نظرتان در پایین ترین قیمت معامله شود. شما باید در قیمت های پایین خرید کرده و در قیمت های بالا بفروشید.

 

دلیل انتخاب صرافی ارز دیجیتال سلام کریپتو

این صرافی ارز دیجیتال از سال 1396 فعالیت خود را در زمینه ارزهای دیجیتال آغاز کرده است و در حال حاضر در کشورهای مانند عراق، ارمنستان، امارات و انگلستان نیز به کاربران خدمات ارائه می دهد. پیش از این، صرافی سلام کریپتو تامین کننده عمده برای سایت های مشهور دیگر بود اما همزمان با رشد چشمگیر قیمت ارزهای دیجیتال و در راستای تحقق هدف خود مبنی بر ایجاد پلتفرمی کاملا ایرانی در سطح صرافی های بین المللی ارائه خدمات به کاربران را در قالب بات معاملاتی خود در تلگرام آغاز کرد.

 

بات معاملاتی سلام کریپتو دارای امکانات و ویژگی های بسیار زیادی است. یکی از بخش های شگفت انگیز این بات پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی می باشد.همین حالا می توانید با مراجعه به بات معاملاتی سلام کریپتو از این امکان و سایر امکانات موجود در آن بهرمند شوید. فرصت را از دست ندهید.