پارس ناز پورتال

جذابیت و زیبایی را با این ترفندها به دست آورید

جذابیت و زیبایی را با این ترفندها به دست آورید

جذابیت و زیبایی را با این ترفندها به دست آورید 

کسانی که جذاب به نظر می‌رسند همگی در اجتماع پرطرفدار میباشند و همۀ را به سمت خود جذب می‌کنند، مطمئنا هر شخصی تمایل دارد اینکار را انجام دهد. همه ي ما دوست داریم که در نگاه دیگران خوشگل و دوست داشتنی باشیم اما اینکار چطور ممکن هست؟ مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده اي نیست اما برخی از کارها میباشند که شما به سادگی می‌توانید انجام دهید تا چهره اي دوست داشتنی تر از گذشته در نظر دیگران داشته باشید.

 

اگر نمی‌دانید که چطور این کارها را انجام دهید، ما به شما نکاتی را یادآور می‌شویم که با رعایت آن ها در جمع پرطرفدار تر از گذشته خواهید درخشید.

 

تماس چشمی
نخستین چیزی که دیگران در نگاه شما جستجو میکنند، حس اعتماد هست. ما نمی‌توانیم افرادی راکه به انها اعتماد نداریم، دوست داشته باشیم. ما به طور ناخوداگاه به دنبال راهی برای اعتماد و تکیه کردن به دیگران هستیم اما این احساس را چطور در ملاقات اول به طرف مقابل مان انتقال دهیم.

 

واضح هست، تماس چشمی! نگاه کردن به چشم هاي طرف مقابل می‌تواند یکی از تاثیرگذارترین راهها باشد. اثبات شده کسانی که بیشترین تماس چشمی را با طرف مقابل شان دارند، نسبت به دیگران باهوش ترند. بنابراین اگر تا اکنون اینکار را انجام نمی دادید، هنوز هم دیر نشده، هنگام صحبت به دیگران به چشم هایشان خیره شوید تا اکثر به شما اعتماد کنند.

 

تبسم
هیچگاه قدرت تبسم را نادیده نگیرید. خندیدن یکی از تاثیرگذارترین راههای برقراری ارتباط با دیگران هست. پس تا میتوانید تبسم بزنید و این حس مثبت را به دیگران نیز انتقال دهید تا در برقراری ارتباط با شا آسان تر عمل کنند.

 

اشتیاق
در کنار تبسم، اشتیاق و انرژی خود را نشان دهید. اینکار نه تنها دیگران را به سمت شما جذب می‌کند بلکه به انها نیز این انگیزه را میدهد تا چون شما پر از امید و انگیزه باشند. اگر شور و شوق کافی از خود نشان دهید، مطمئنا دیگران پس از صحبت با شما با انرژی وافری از شما جدا خواهند شد.

 

گوشی خود را در جیب تان بگذارید
تا زمانی که مکالمه شما با طرف مقابل تان به آخر نرسید، موبایل خود را از کیف یا جیب تان در نیاورید. در غیر این صورت، اینکار حرف هاي شما را قطع میکند و انگیزه صحبت کردن اکثر را از طرف مقابل تان میگیرد.

 

با اطمینان دلیل دست دهید
دست دادن یکی دیگر از راههای شناخت شخصیت طرف مقابل هست. اگر شل و بی حال دست دهید، انرژی منفی را به طرف مقابل تان انتقال داده اید، از سوی دیگر خیلی محکم هم دست وی را نفشارید که احساس ناراحتی و خفقان کند. درست دست دادن تاثیر مثبتی را در نخستین لحظه دیدارتان بر جای خواهد گذاشت.

 

دیگران را با اسم بخوانید
• آیا زمانی که دیگران شما را به اسم می‌خوانند، احساس خوبی به شما دست نمی‌دهد؟ روانشناسان میگویند: هنگام صحبت با دیگران، اسم آن ها را مکررا به زبان آورید.

 

• زمانی که میخواهید مکالمه خود را برای دیگران تعریف کنید، شخص سوم را به اسم بخوانید در غیر این صورت به سرعت اسم وی را فراموش خواهید کرد.

 

• به زبان آوردن اسم دیگران، چه در محیط منزل، چه در محیط کار یا حتی در ارتباط عاطفی تان، پیوند مستحکم تری را میان شما می سازد. به علاوه، علامت اي از احترام و هوش شماست که حس اطمینان را به طرف مقابل نیز انتقال میدهد.

 

به حرف هاي دیگران گوش دهید
بیش از اینکه حرف بزنید، مفید به حرف هاي طرف مقابل تان گوش دهید. شما دو گوش دارید اما تنها یک لب، پس باید به تناسب از انها بهره گیری کنید.

 

تعریف و تمجید دیگران را به درستی پاسخ دهید
زمانی که شخصی در برابر شما نشسته و از خوبی ها و نکات مثبت تان می‌گوید، تصویر العمل شما چیست؟ این یکی از دلنازک ترین لحظه هاست زیرا جوابی که می‌دهید ممکن هست که شما را فردی مغرور جلوه دهد. برای جلوگیري از اینکار به جای گفتن جمله هایي چون «سپاس،

 

شما هم همین طور»، «شما خودتان که از من بهترید» یا «نظر لطف شماست» به شدت بپرهیزید و به جای آن بگویید «ممنون! شنیدن این تعریف ها از زبان شما حس خوبی به من می‌دهد.» یا «ممنون. شنیدن این تحسین ها تجربه واقعا خوبی برای من خواهد بود.»

 

اگر حرف طرف مقابل تان قطع شد، از او بخواهید ادامه دهد
اگر در حال گوش دادن به حرف هاي فردی بوده اید که ناگهان صحبت هایش قطع شد، در ادامه از او بخواهید که به حرف هایش ادامه دهد. با این رفتار به او نشان می‌دهید که خود و صحبت هایش برای شما ارزشمند هست.

 

بگویید «واقعا متاسفم»
هر شخصی در زندگی حکایت غم انگیزی دارد که ممکن هست از شما بخواهد که شنونده باشید. در این شرایط برترین جمله اي که می‌توانید در پاسخ تجربه هاي غم انگیز او به زبان آورید «من واقعا متاسفم» هست. با گفتن این جمله به او نشان میدهید که خودتان را جای او گذاشته و درکش کرده‌اید. در این شرایط انها به شما اکثر اعتماد خواهند کرد.

 

از مکالمه هاي کوتاه بپرهیزید
پینشهاد ما به شما این هست که اگر میخواهید سر صحبت را با فردی باز کنید، موضوعی را گزینه کنید که هر دوی شما بدان علاقمند هستید. در این صورت مکالمه شما دلنشین تر خواهد بود و تاثیر بیشتری بر هر دوی شما خواهد گذاشت.

 

به حالت بدنی تان دقت کنید
هنگام بلند شدن، نشستن یا صحبت کردن، به حالت بدن‌تان دقت کنید. حرکات بد بدن، حس خوبی را به دیگران منتقل نمیکند و همین طور موجب دوری انها از شما خواهد شد. بعنوان مثال نشستن با پاهای باز، قوز کردن یا دست به سینه بودن، نه تنها غرور و تکبر شما را نشان میدهد بلکه موجب دوری طرف مقابل تان از شما نیز خواهد شد.

 

هنگام صحبت به همۀ نگاه کنید
اگر در حال صحبت در جمعی هستید، به تمام کسانی که به شما گوش می‌دهند، نگاه کنید. در این شرایط به انها نشان می‌دهید که برای شما اهمیت دارند و در نتیجه اکثر به شما دقت خواهند کرد. اگر هم فردی در جمع کوشش دارد چیزی بگوید اما شرایط برایش فراهم نمیشود، شما از او بخواهید که در صحبت شرکت کند. بعنوان مثال بگویید: «آقای… شما چیزی میخواستید بگویید؟» اما طوری رفتار نکنید که دیگران احساس خفقان و فشار کنند.

 

شکایت نکنید
مطمئنا خود شما هم دوست ندارید که با کسانی که مدام در حال شکایت و غر زدن میباشند، ارتباط برقرار کنید. اینکار انرژی منفی اي را منتقل و دیگران را از شما دور میکند. اگر احساس کردید که در حال گله و شکایت هستید، سریع موضوع صحبت را تغییر دهید.

 

مکالمه را عاقلانه به آخر برسانید
کلماتی که شما در انتهای مکالمه بیان می‌کنید، تاثیر زیادی بر دیگران خواهد گذاشت، بنابراین انها را به درستی گزینه کنید. جملاتی مثل «من از این صحبت بسیار لذت بردم» یا «انشاالله که باقی روزتان بی نظیر باشد» یا «هیچگاه این مکالمه مان را فراموش نخواهم کرد.» می‌تواند تفاوت زیادی را در احساس طرف مقابل ایجاد کند.