پارس ناز پورتال

راه های جلوگیری از خواب بد و کابوس های شبانه

راه های جلوگیری از خواب بد و کابوس های شبانه

راه های جلوگیری از خواب بد و کابوس های شبانه

به شما راهکارهایی معرفی خواهیم کرد که خواب بد را از شما در هنگام شب دور میکند و می توانید خوابی آسوده در شب هنگام داشته باشید. آیا برایتان اتفاق افتاده که نیمه شب به خاطر خواب بد ي که دیده اید لرزان و هراسان از خواب بیدار شوید؟ اگر این مسئله چندان برایتان اتفاق میوفتد، باید بدانید که تنها نیستید.

 

افراد زیادی از کابوس هاي شبانه رنج می برند و این مسئله روی خوابشان تاثیر منفی گذاشته و باعث می شود احساس خستگی، سردرد و سایر مشکلات جسمانی برایشان اتفاق بیفتد.فهمیدن این که چرا این خواب بد به سراغتان آمده نخستین قدم برای پیش گیری از پیش آمدن آنهاست. وقتی می خوابید مغز شما وارد مراحل مختلفی می شود.

 

مرحله ای که در آن خواب می بینید مرحله REM نامیده می شود. REM مخفف حرکت سریع چشم هاست چون در این مرحله چشمان شما بسیار سریع جلو و عقب می‌ شوند. در طول شب مغز شما هر یک ساعت و نیم یکبار وارد این مرحله می شود. هربار که به این مرحله می رسید، کمی طولانی تر در آن باقی می مانید.

 

تعداد زیادی از افراد خواب هاي مفید و خوشایند می بینند اما گاهی اوقات خواب هاي ما گیج کنده و کابوس هایي وحشتناک میشوند. در زیر به لیستی از عواملی که موجب مشاهده خواب بد می شود اشاره می‌کنیم:

 

– استرس

– مشکلات خانوادگی

– مرگ یکی از عزیزان

– مریضی

– اعتیاد

– فیلم ها و کتاب هاي وحشتناک

– داروها

– غذاها

– افکار منفی

 

اگر شما هم معمولاً خواب بد می بینید، پیشنهاد هایي برایتان داریم که می‌ تواند به شما برای پیش گیری از آن کمک کند. با بررسی سطح استرستان شروع کنید. اگر می بینید که به خاطر فشار محیط کار، مشکلات خانوادگی یا از این قبیل، تحت استرس بسیار زیادی هستید، پس به دنبال راه هایي برای پایین آوردن آن باشید.

 

اگر یکی از عزیزانتان را از دست داده اید، سعی کنید در این مورد با یکی از دوستانتان دردودل کنید. اگر دوستی ندارید که با او احساس نزدیکی و صمیمیت کنید می توانید نزد روانشناس بروید. مطمئناً مشاور کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.سعی کنید برنامه خوابتان را منظم کنید و سر یک ساعت خاص به خواب بروید و سر یک ساعت خاص از خواب بیدار شوید.

 

اگر عادت هاي بدی در خوابیدن داشته باشید، این مسئله اوضاع خواب شما را بر هم می زند و ممکن هست موجب شود خواب هاي بدی مشاهده نمایید.از نگاه کردن فیلمهای وحشتناک یا خواندن کتاب هاي وحشتناک قبل از خواب خودداری کنید چون ممکن هست باعث شود خواب هاي بدی مشاهده نمایید. خیلی افراد حتی بعد از خواب هم سعی میکنند

 

بفهمند که چه دیده اند یا چه شنیده اند. اگر آخرین چیزی که دیده باشید یک فیلم وحشتناک باشد، آنوقت ناخودآگاه شما در مورد آن فکر خواهد کرد و این موجب کابوس خواهد شد. سعی کنید شب ها فیلمهای طنز و خوشایند تماشا کنید.اگر در قبل هیچوقت خواب بد نمی دیدید اما چند وقتی هست که یک داروی تازه مصرف می کنید، این احتمال وجود دارد که مصرف آن دارو باعث شود که خواب بد مشاهده نمایید.

 

در این مورد حتماً با پزشکتان مشورت کنید و وی را در جریان مشکلتان قرار دهید.گفته می شود که بعضی غذا هاي خاص موجب مشاهده خواب هاي بد می‌ شوند. پس اگر می بینید که بعد از خوردن یک غذای خاص همۀ وقت} خواب بد می بینید، سعی کنید قبل از خواب آن غذا را بهره گیری نکنید. رعایت این پیشنهاد ها به شما کمک میکند خواب بد نبینید. اما اگر باز هم حتی با رعایت این مسائل، خواب بد دیدید، حتماً باید با یک متخصص مشورت کنید.

 

به گزارش پارس ناز خیلی وقت ها خواب هاي بد به خاطر یک مشکل حل نشده ای ایجاد می شود که نتوانسته اید با آن کنار بیایید. اگر فکر می کنید علت خواب هاي بد شبانه تان این هست، راه حل آن خیلی ساده هست، با ترس هایتان روبه رو شوید.هر مشکل و مجادله ای که موجب آزار و اذیتتان می شود را حل کنید.

 

سعی کنید به طریقی با هر موقعیت مشکل ساز کنار بیایید. این باعث می شود از آرامش خاطر بیشتری برخوردار شوید و بتوانید خواب بهتر و راحت تری داشته باشید.این که بتوانید شب ها خواب هاي جذاب و خوشایند مشاهده نمایید، یک توانایی اکتسابی هست. تکنیک ها و روشهای زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد که می توانید یاد بگیرید.