پارس ناز پورتال

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

مجموعه : اخبار سینما
با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید 

ازهم حالا بعضی از فیلم هاي سال 2018 جنجال بپا کرده اند که ما دراین پست به معرفی بعضی از انها خواهیم پرداخت.هیچ رسانه اي مثل فیلم نمیتواند شما رابه یک سفر روان پریش کننده ببرد، باعث شود که ماهیت همه ی چیز را زیر سوال برده و یا شما رابا انچه که در درون یک مغز مریض رخ می‌دهد آشنا سازد.

 

کسانی که به تماشای چنین فیلم هایي علاقه دارند باید بدانند که درسال 2018 نمونه هاي متعددی از این دسته فیلم ها ساخته خواهند شد که در مغزهای بسیار شکننده را خرد خواهند کرد.گاهی اوقات برای خندیدن به سینما می‌رویم،گاهی اوقات نیز برای گریه کردن و البته بعضی اوقات نیز برای این‌که مغزمان رابه مساله بکشیم دست به اینکار می‌زنیم.

 

هیچ رسانه اي مثل فیلم نمی‌تواند شما رابه یک سفر روان پریش کننده ببرد، باعث شود که ماهیت همه ی چیز را زیر سوال برده و یا شما رابا انچه که در درون یک مغز مریض رخ می‌دهد آشنا سازد. کسانی که به تماشای چنین فیلم هایي علاقه دارند باید بدانند که درسال 2018 نمونه هاي متعددی از این دسته فیلم ها ساخته خواهند شد که در مغزهای بسیار شکننده را خرد خواهند کرد.

 

1-نابودی «23 فوریه»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

رمان «نابودی» «Annihilation» نوشته جف وندرمیر درسال 2014 به یک رمان پرفروش تبدیل شد و البته داستانی که خواننده رابه مساله کشیده و به مرز دیوانگی می کشاند. فیلم حکايت یک ماموریت را روایت می‌کند که مشابه ماموریت قبلی با تراژدی هاي متعددی به آخر می‌رسد. مقصد مکانی به نام «منطقه ایکس» هست، بخشی از زمین که در آن جا رويدادها غیرطبیعی رخ داده و تمامی قوانین فیزیک در آن جا کارآیی ندارند.

 

بنظر می‌رسد اقتباس سینمایی این حکايت به اندازه ي خوانشی که از رمان آن شده ترسناک و مفید باشد و ویدیو کوتاهی که اخیراً از این فیلم توزیع شده نشان می‌دهد که اقتباس سینمایی حکايت وندرمیر به دست هاي مطمئنی سپرده شده هست.

 

الکس گارلند که نویسندگی فیلم نامه فیلم هایي مثل «فراماشین» «Ex Machina» و «درِد» «Dredd» را در کارنامه دارد، نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته هست. در فیلم «نابودی» بازیگران با استعداد و قابل اعتمادی مثل جنیفر جیسون لي و ناتالی پورتمن حضور دارند و ویدیوی توزیع شده ازآن نشان میدهد که باید چشم براه یک عکس سازی ترسناک و مهیج باشیم که علامت هایي از دیوانگی در شخصیت هاي آن دیده میشود.

 

2- سقط «31 می»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

فیلم «سقط» «Abruptio» که عنوان آن به معنای جدایی جنین از دیواره رحم هست از طریق ایوان مارلو نوشته شده و کارگردانی شده هست ودر واقع یک تریلر مهیج با داستانی هولناک در مورد مردی هست که یک روز صبح پس از بلند شدن در می‌یابد که یک بمب در گردن او کار گذاشته شده هست.

 

برای جلوگیري از منفجر شدن بمب او باید کارهایی بکند، کارهایی ترسناک و هم زمان با انجام این کارها وی باید تلاش کند مسئول اینکار و علت او برای چنین شکنجه اي را دریابد.حکايت فیلم به اندازه ي کافی ترسناک هست اما باید بدانید که تمامی شخصیت هاي فیلم از طریق عروسک هایي ساخته شده از لاتکس ودر سایز یک انسان حقیقی به نمایش درخواهند آمد.

 

صداپیشگی شخصیت هاي اصلی این فیلم را جیمز مارسترز را درکنار سید هیگ و رابرت انگلاند و البته جوردن پیلی، ستارگان دنیای فیلمهای ترسناک بر عهده خواهند داشت. گزینه عروسک برای نقل داستانی ترسناک در مورد مردی که دست به کارهای وحشتناکی می‌زند بسیار هوشمندانه هست که بی شک تماشاگران حساس بیشماری را جیغ زنان به سوی لابی سینماها روانه خواهد کرد.

 

3- موتورهای فانی «14 دسامبر»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

فیلم «موتورهای فانی» «Mortal Engines» که از آلبوم کتاب هایي نوشته فیلیپ ریو اقتباس شده هست سال آینده به روی پرده سینما خواهد رفت. حکايت این رمان ها در آینده اي بسیار دور ودر دنیایی پساآخرالزمانی رخ میدهد که در آن شهرهایی بزرگ باعث به آخر رسیدن منابع طبیعی زمین ویران شده خواهند شد و هر یک برای دست یابی به منابع اندک بازمانده به جنگ شهر های دیگر خواهد رفت.

 

پیتر جکسون معروف همراه با دوست و همکارانش فران والش و فیلیپا بوینز که در نوشتن فیلم نامه ي «ارباب حلقه ها» به او کمک کردند نویسندگی فیلم نامه این فیلم را بر عهده خواهند داشت و کارگردانی آن نیز بر عهده کریستین ریورز خواهد بود که نخستین کارگردانی او در اساس ي فیلمهای بزرگ به شمار می‌آید.

 

رابرت شیهان ایرلندی نقش اول این فیلم را بر عهده داشته و بازیگران دیگری مثل کالین سالمون، پاتریک مالاهاید و هوگو ویوینگ، بازیگر مورد علاقه ي جکسون نیز دیگر نقش ها را اجرا خواهند کرد.

 

4- منزل اي که جک ساخت «تاریخ توزيع نامشخص»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شویدهیچ کارگردانی به اندازه ي لارس وون تریه طرح هایش را از لحاظ خلاقیت تصویری تحریک کننده و تاثیرگذار نمی سازد، از این رو بی شک هر طرح ي جدید از او حاوی حکايت و تصویری سازی هایي خواهد بود که مغز شما رابه مساله میکشد. با این وجود بنظر می‌رسد جدید ترین ساخته ي او با عنوان «منزل اي که جک ساخت»

 

«The House That Jack Built» داستانی بسیار آَشفته کننده و پیچیده دارد. فیلم نگاهی روانشناختی به حرفه ي یک قاتل سریالی دارد که بیش از یک دهه فعال بوده و به هر یک از قتل هاي خود به چشم یک اثر هنری نگاه میکند. چنین حکايت هولناکی در دستان وون تریه نوید یک فیلم عمیق، تاریک و با جذب روانشناسانه اي جذاب را میدهد.

 

مت دیلون کهنه کار نقش اصلی این فیلم را بر عهده داشته و برونو گانز و اما تورمن نیز در بین بازیگران ساخته ي جدید وون تریه خواهند بود. مضمون جالب تر در مورد این فیلم این هست که وون تریه ابتدا گفته بود نیت دارد طرح بعدی اش را در قالب یک مینی سریال کوتاه بسازد اما بعد ها نظرش را تغییر داد.

 

5- بازیکن حاضر عدد یک «30 مارس»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

ارنست کلاین نویسنده ي رمان «بازیکن حاضر عدد یک» «Ready Player One» زمانی که فیلمش تازه وارد کتاب فروشی ها شده بود نیز قرارداد فروش داستانش برای ساخت یک فیلم از روی آن رابه امضا رسانده بودو بدین ترتیب بنظر میرسد که دنیای هالیوود این رمان رابه چشم گنجینه اي بسیار قیمتی دیده هست.

 

این رمان حکايت یک بازیکن حقیقت مجازی در آینده اي پادآرمانشهری را روایت می‌کند که باید دریک بازی بسیار عجیب‌وغریب حضور داشته باشد. به رغم این‌که این رمان حکايت ناآشنا و غریبی دارد اما استیون اسپیلبرگ کارگردانی آنرا پذیرفته و بدین ترتیب موفقیت آنرا تا حدود زیادی تضمین کرده هست. همینطور تریلری که اخیراً از این فیلم توزيع شده نشان می‌دهد که دعواهای حقوقی بر سر این فیلم به آخر رسیده هست.

 

گرچه واکنش ها به این تریلر متمایز بوده اما تماشای فیلمی که شخصیت هاي معروف زیادی از فیلمهای کلاسیک را در خود دارد مغز شما رابه سفری مساله برانگیز خواهد برد. فیلم «بازیکن حاضر عدد یک» قرار بود در تعطیلات سال میلادی توزيع شود اما برای تداخل پیدا نکردن با توزيع فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای»، سازندگان در تصمیمی هوشمندانه توزيع آن رابه تاخیر انداختند.

 

6- مامان و بابا «تاریخ توزيع نامشخص»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

فیلم «مامان و بابا» «Mom and Dad» یک فیلم ترسناک در مورد گروهی در حاشیه شهر هست که پس از شیوع یک بیماری هولناک که بزرگسالان را درگیر خود میکند، کودکان را در مقابل والدینشان قرار می‌دهد. نیکلاس کیج و سلما بلر نقش والدین اصلی این فیلم را بر عهده داشته و گفته شده که کیج یکی از برترین بازی هایش را دراین فیلم به نمایش گذاشته هست.

 

نیکلاس کیج در فستیوال تورنتو در مورد این فیلم گفته که باید شاهد یک فیلم دیوانه کننده باشید و با دقت به شناختی که از برایان تیلور بعنوان کارگردان داریم نباید انتظار داشت این فیلم تفاوتی با دیگر فیلمهای او در اساس ي تصویرسازی هاي خیره کننده داشته و باید چشم براه تماشای فیلمی تامل برانگیز و البته ترسناک بود.

 

7- کشور اسیر «17 آگوست»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

فیلم تریلر علمی خیالی «کشور اسیر» «Captive State» داستانی در مورد بردگي دارد: اگر محله شما از طریق یک نیروی متخاصم تحت اشغال بود بعد از یک دهه چه شکلی داشت؟ اگر این قدرت خبیث از دیگر نقاط کهکشان آمده بود چه؟ این فیلم حکايت روابط بین همسایگان مخالف از یک طرف و افراد خائن از طرف دیگر رابه عکس میکشد.

 

این فیلم سعی دارد خطرات تجسس ها و بازرسی هاي نوین و خطراتی که آزادی هاي عمومی را تهدید می‌کند و همینطور نقش گروهی ناراضی و مخالف در درون یک گروه تمامیت خواه را در قالب یک حکايت علمی خیالی به عکس بکشد.روپرت ویات کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و بازیگرانی مثل جان گودمن، دی بی سوینی،

 

ورا فارمیگا و اشتون ساندرز نیز نقش هاي اصلی آنرا بر عهده خواهند گرفت. با دقت به دعواهایی که برای بدست آوردن حق ساخت این فیلم درگرفت بنظر میرسد که باید شاهد توزيع فیلمی پر سر و صدا و پیروز در آگوست سال آینده باشیم.

 

8- چین و چروکی در دوران «9 مارس»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

رمان «چین و چروکی در دوران» «A Wrinkle in Time» نوشته ي مادلین لنگل درسال 1962 برای دهه هاي طولانی ذهن نسل هاي زیادی رابه مساله کشیده هست. این رمان حکايت دختری باهوش را روایت میکند که باید تلاش کند به کمک موجوداتی از جهان هاي دیگر برادر کوچک تر روانی خودرا از عاقبتی که از مرگ بدتر خواهد بود نجات دهد. جنبه هاي بسیار سوررئال رمان باعث شده بود که تا کنون از روی حکايت آن فیلمی لایو اکشن ساخته نشود.

 

اما شرکت والت دیزنی با بودجه اي 100 میلیون دلاری و بازیگرانی معروف نیت دارد اقتباس خودرا از این رمان معروف بسازد. آوا دوورنای کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و به نخستین کارگردان زن رنگین پوستی تبدیل خواهد شد که یک فیلم لایو اکشن را کارگردانی خواهد کرد. جنیفر لي که نویسندگی فیلمنامه فیلم «منجمد» «Frozen » را نوشته بود

 

نیز در مقام فیلم نامه نویس این فیلم ظاهر خواهد شد و بازیگران شاخصی مثل ریس ویثرسپون، کریس پاین، زک گالیفیاناکیس، مایکل پنیا و استورم رید نیز درکنار اپرا وینفری در آن بازی خواهند کرد.

 

9- آلیتا: فرشته جنگ «20 جولای»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

از سال 2010 قرار هست اقتباسی لایو اکشن دیگر از مانگا و انیمه پساآخرلازمانی «آلیتا فرشته جنگ» «Battle Angel Alita» ساخته شود و نخستین بار گیرمو دل تورو ساخت این فیلم رابه دوست تهیه کننده اش جیمز کامرون توصیه داد. گرچه کامرون از همان ابتدا مجذوب ي این طرح شد

 

اما در آن دوران تنها با یکی از کتاب هاي این آلبوم مانگا آشنایی داشت. تا این‌که الئتا کالوگریدیس در مقام نویسنده فیلمنامه وارد صحنه شده و کامرون رابا تمامی حکايت و عمق آن آشنا کرد. بدین ترتیب قرار شد این فیلم حتی گذشته از طرح «آواتار» ساخته شود اما برای این‌که فیلم نامه ي بسیار بهتری نوشته شود این طرح به تعویق افتاد.

 

در ابتدا قرار بود که کامرون خود کارگردانی این فیلم را بر عهده گیرد اما ازآن جای که وی به شدت مشغول کار بر روی دنباله هاي «آواتار» هست، ساخت این فیلم رابه دستان مطمئن دیگری سپرده هست: رابرت رودریگز. از بازیگران معروف این فیلم می‌توان به جنیفر کانلی، جکی ارل هالی، ماهرشالا علی و کریستوفر والتز اشاره کرد.

 

ازآن جاییکه کامرون نام طرح هایش را تنها با حروف «T» یا «A» شروع می‌کند نام این طرح نیز ببا جابجایی کلمات به «Alita: Battle Angel» تغییر داده شد.

 

10- بی پایان «تاریخ توزيع نامشخص»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

جاستین بنسون و آرون مورهد بعنوان کارگردانانی که عاشق فستیوال فیلم تریبکا میباشند شناخته میشوند و آخرین طرح ي آنها با نام «بی پایان» «The Endless» نیز که دراین فستیوال به نمایش درآمده با استقبال منتقدان روبه‌رو شده هست. حکايت این فیلم که کارگردانان خود نقش هایي را نیز در آن بر عهده دارند،

 

بر روی طرز فکر و رفتار دو برادر که از یک گروه مذهبی جدا شده اند را روایت می‌کند که سال‌ها بعد و از طریق یک نوار ارسالی از طریق پست به بازگشت دعوت می‌شوند.تصاویر اولیه اي که از این فیلم توزیع شده نشان می‌دهند که باید چشم براه یک شاهکار بصری روانشناسانه باشیم و حکايت فیلم نیز بر این مضمون تاکید دارد

 

که اعتقادات دیوانه مثل این فرقه مذهبی نیز عمده غیرمعقول و متعلق به جهانی دیگر بنظر نمیرسند. طرح ي جدید این دو کارگردان جاه طلب بی شک ارزش مشاهده خواهد داشت.

 

11- ببخشید که مزاحم شدم, «تاریخ توزيع نامشخص»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

فیلم «ببخشید که مزاحم شدم,» «Sorry to Bother You» حکايت یک بازاریاب تلفنی سیاه پوست را روایت میکند که شانس از او رویگردان شده هست و کلیدی جادویی را پیدا می‌کند که با شبیه کردن صدایش به یک بازیگر معروف سفید پوست باعث می‌شود به موفقیت دست پیدا کند. با پیشرفت روز افزونش وی به واقعیاتی باورنکردنی در مورد روسای حرفه ي خود دست می‌یابد. این فیلم نخستین سنجیدن کارگردانی بووتس رایلی از اوکلند،

 

خواننده افسانه اي موسیق رپ هست که در طول دو دهه فعالیت خود موزیک هاي آشوب طلبانه و ضد سرمایه داری فراوانی ساخته هست. حضور او در مقام کارگردان و حکايت گمراه کننده فیلم نوید فیلمی دیوانه کننده و تحریک آمیز را میدهد. از بازیگران این فیلم در حال ساخت می‌توان به پتون اسوالت، دیوید کراس و دنی گلاور اشاره کرد.

 

12- شب در کوهستان بالد «تاریخ توزيع نامشخص»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

موفقیت خیره کننده فیلم لایو اکشن «دیو و دلبر» «Beauty and the Beast» درسال 2017 باعث شده که شرکت دیزنی به سوی بهرهگیری از حکايت هاي نمونه برای ساخت لایو اکشن هایي که بتوان از آنها درآمد هنگفتی کسب کرد سوق داده شود. در حالیکه چشم براه توزيع نسخه ي گای ریچی از انیمیشن «علاءالدین» «Aladdin» و نسخه ي تیم برتون از انیمیشن «دامبو» «Dumbo» و بازسازی هاي بسیار دیگری در استودیو دیزنی هستیم،

 

یک طرح درسال هاي جدید بدون جلب دقت فراوان در دست توسعه بوده هست. اقتباس لایو اکشن «شب در کوهستان بالد» «Night on Bald Mountain» اقتباسی ترسناک و دیوانه کننده از فیلم «خیال» «Fantasia» ساخته سال 1940 هست. این فیلم یک موجود بالدار شیطانی عظیم الجثه رابه عکس می‌کشد که چرنابوگ نام داشته که بر ارواح ناآرام حکومت می‌کند.

 

13- منزل اي با ساعتی در درون دیوارهایش «21 سپتامبر»

با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شوید

فیلم «منزل اي با ساعتی در درون دیوارهایش» «The House with a Clock in its Walls» که بر اساس یک رمان ترسناک نوشته ي جان بلرز ساخته خواهد شد حکايت لوییس بارنوالت را روایت میکند که یتیمی هست که برای ادامه ي زندگی نزد عمویش جاناتان می‌رود اما خیلی زود متوجه میشود که عموی او و همسایه اش برای پیدا کردن ساعتی که صدای ترسناک آن در دیوار منزل ي جاناتان به گوش میرسد دست بکار شده اند.

 

دراین فیلم بازیگران سرشناسی مثل جک بلک، کیت بلانشت و کایل مک لاچلان نقش هاي اصلی را بر عهده خواهند داشت و یک بازیگر جوان و تازه کار به نام اوون واکارو نیز نقش لوییس را اجرا خواهد کرد. این فیلم نخستین سنجیدن کارگردانی الی روث دراین ژانر خواهد بود که با تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ سبک ترسناک مخصوصاً خودرا دراین فیلم پیاده خواهد کرد.

 

14- مردی که دون کیشوت را کشت «تاریخ توزيع نامشخص»
با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شویدشاید هیچ فیلمی به اندازه «مردی که دون کیشوت را کشت» «The Man Who Killed Don Quixote» به کارگردانی تری گیلیام، چنین مسیر پرفراز و نشیبی را برای ساخت نداشته هست. این فیلم که گیلیان از سال 2002 برای ساخت آن سعی کرده و بارها با بدشانسی ها و فاجعه هایي باورنکردنی روبه‌رو شده بود بالاخره سال آینده توزيع خواهد شد زیرا فیلمبرداری هاي آن به آخر رسیده هست و بی شک بعد از این همه ی سال ارزش مشاهده را خواهد داشت.

 

حکايت فیلم بر روی شخصیتی پیر تمرکز دارد که فکر میکند همان دون کیشوت افسانه اي هست و یک مدیر تبلیغاتی رابا همراه وفادارش اشتباه گرفته ودر سفری زمانی این مرد رابا خود همراه می سازد، فیلمی با ترکیبی باورنکردنی از حقیقت و توهم که ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد.

 

15- وارونگی «تاریخ توزيع نامشخص»
با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شویددر تریلر علمی خیالی «وارونگی» «Inversion» ساموئل ال جکسون نقش یک مامور بررسی امنیت ملی را اجرا میکند که در تعقیب یک تبهکار شناخته شده آمریکایی و یک دانشمند چینی هست که به یقین او مسئول وقوع موج جدیدی از فجایع طبیعی میباشند از جمله از بین رفتن ناگهانی و غیرطبیعی جاذبه زمین. این فیلم با بودجه اي 130 میلیون دلاری ساخته شده و یک شرکت هنگ کنگی برای نخستین بار تهیه کنندگی آنرا بر عهده خواهد داشت

 

که نیت دارد آنرا برای بازارهای کشور آمریکا و چین تهیه نماید. افزون بر ساموئل ال جکسون و تراویس فیمل، ییفی لیو، بازیگر جوان چینی نیز با بازی دراین فیلم، نخستین حضور خود در هالیوود را جشن خواهد گرفت. کارگردانی این فیلم را نیز پل هاگیس و پیتر سیگال به صورت مشترک بر عهده خواهند داشت.

 

16- اثر ماندلایی «تاریخ توزيع نامشخص»
با جنجالی ترین فیلم های سال 2018 آشنا شویددرسال 2010، یک وبلاگ نویس عبارت «اثر ماندلایی» «The Mandela Effect» را ابداع کرد تا شرایطی را توضیح دهد که در آن افراد یک حکايت واحد رابه اشکالی متمایز و گاهی دقیقاً متضاد و مخالف به ذکر می آورند. این عبارت ازآن جایی نام ماندلا رابا خود دارد که شمار زیادی از افراد گفه بودند که در دهه ي 1980 شاهد مرگ نلسون ماندلا در زندان بوده اند در حالیکه ماندلا در حقیقت تا چند سال پیش زنده بود. ازآن جا که حافظه اصلاً قابل خاطرجمعی نیست،

 

تاثیر ماندلایی تاثیری هست که هر شخصی را میتواند درگیر خود سازد و اگر میخواهید در مورد آن بدانید باید بگوییم که از انچه که فکر میکنید بسیار بیشتر و عمقدار تر شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. دیوید گای لوی نسخه ي سینمایی این حالت رابا بازی چارلی هافهایمر در نقش مردی که تمامی جزییات دنیای اطرافش به شدت تغییر می‌کند

 

به عکس خواهد کشید. این تغییرات چنان پیوسته و شدید هست که در انتها شخصیت اصلی حکايت حقیقت جهان رابه مساله می‌کشد. فیلمبرداری این فیلم هنوز به آخر نرسیده و سال آینده توزيع خواهد شد.