پارس ناز پورتال

درباره تعیین جنسیت جنین قبل از سونوگرافی

درباره تعیین جنسیت جنین قبل از سونوگرافی

درباره تعیین جنسیت جنین قبل از سونوگرافی 

درمورد تعیین جنسیت جنین قبل از انجام دادن سونوگرافی می‌توان کارهایی انجام داد تا خودتان متوجه جنسیت جنین شوید. آیا آبستن هستید؟ آیا دل‌تان می‌خواهد قبل از این که زمان سونوگرافی برسد، بدانید که آیا پسر باردارید یا دختر؟ البته هیچ راه مطمئنی بجز سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد.

 

اما زمانی که زنان وارد دنیای تکنولوژی نشده بودند، می توانستند جنسیت جنین خودرا بدانند که بعضی از این روشها به مرور به فراموشی سپرده میشود.جنسیت جنین با سونوگرافی در هفته شانزدهم مشخص می‌شود. آیا دل‌تان می‌خواهد بدون سونوگرافی جنسیت جنین خودرا بدانید؟

 

روش راه رفتن شما
اگر وقتی قدم می‌زنید اول پای راست تان را می‌گذارید ، صاحب یک پسر هستید.اما برعکس اگر هنگام راه رفتن اول پای چپ تان را می‌گذارید ، صاحب دختر هستید.البته این موضوع توسط تحقیقات فردی به نام گاسپل به اثبات رسیده است.

 

تست نمک
گاسپل می‌گوید : ”وقتی زنی آبستن می‌شود، و می‌خواهد بداند که فرزندش پسر است یا دختر، باید وقتی که کاملا خواب است کمی نمک روی سرش بپاشید.وقتی بیدار شد ، به نخستین اسمی که گفت دقت کنید.اگر نام پسر گفت فرزندش پسر است و اگر نام دختر گفت فرزندش دختر است.”

 

از خود مادر بپرسید
گاسپل می‌گوید طبق تحقیقات انجام گرفته شواهدی وجوددارد که زنان از همان هنگام بارداری، جنسیت جنین خودرا حس میکنند. قدیمی ها بر این اعتقاد دارند که میتوانید یک کلید جلوی مادر آبستن قرار دهید، اگر با شتاب بطرف کلید برود پس فرزند او پسر است و اگر آرام آرام بطرف کلید برود فرزند او دختر است.

 

تهوع صبحگاهی
این که بتوانید جنسیت جنین خودرا از روی اوضاع تهوع صبحگاهی بدانید، بستگی به چگونگی و زمان آن دارد. بر طبق تحقیقات اگر حالت تهوع شما بسیار شدید می باشد ، به احتمال زیاد دختر باردارید.

 

پدر چاق
طبق افسانه اي ، در حین بارداری مادر، چند کیلو اضافه وزن پیدا کند ، پس مادر ، جنین دختر حمل میکند.به طرز جالبی، فردی به نام دنیش بر روی 100 پدر این پژوهش را انجام داد و همه ی این صد پدر در طول زمان بارداری مادر چاق شده بودند و صاحب فرزند دختر شده بودند.

 

شیرین یا ترش؟
ويار و ميل به مواد‌غذايي در زمان بارداري يكي از شايع‌ترين مسائلي است كه اكثر بانو‌های حامله آنرا تجربه مي‌كنند. ميل به شيريني‌ها، ترشي‌ها و حساسيت به بو و حتي ميل به مصرف مواد‌غذايي غيرمفيد از جمله مسائلي است كه بانو‌های حامله در طول زمان بارداري آنرا تجربه مي‌كنند. تمايل به مصرف بعضي از موادغذايي طبيعي و سالم در بانو‌ها دراين ايام به‌دليل تامين مواد مغذي مورد نياز بدن و جنين آن‌هاست كه واكنشي طبيعي در زمان بارداري قلمداد مي‌شود.

 

باورهايي در ميان مردم درمورد رابطه ويار و جنس بچه وجوددارد كه به‌ صورت تجربي و نسل‌به‌نسل به آن‌ها منتقل شده است. اين عقاید گرچه به لحاظ علمي بررسي نشده اما در بسياري از موارد نتايج جالبي به همراه داشته است. پس از بارداري بسياري از اعضاي خانواده بي‌تاب مي‌شوند تا نوع بچه را بدانند و حدس‌زدن

 

درمورد جنس بچه به يكي از دغدغه‌های اعضاي خانواده تبديل مي‌شود. براساس باورهاي قديمي، ويار زن آبستن به موادغذايي ترش يا شور يكي از علائم داشتن فرزند پسر و ميل به مواد‌غذايي شيرين نمايانگر داشتن فرزند دختر است. درمانگران با بررسي شرح‌حال بانو‌های آبستن با بررسي علائم ديگري مثل رنگ ادرار، رنگ مو، چاقي‌های موضعي، فرم و شكل شكم زنان در زمان بارداري گاهي مي‌توانند نوع جنين را تشخيص دهند.

 

زياده‌روي در ويار خطرناك است
با شروع زمان بارداري بعضي از بانو‌ها تمايل به مصرف مواد‌غذايي ترش مثل لواشك، تمرهندي و قره‌قورت دارند و بعضي هم تمايل به مصرف مواد شيرين، كاكائو و انواع شيريني‌ها. از ديدگاه كارشناسان تا زماني كه حجم مواد‌غذايي ترش يا شيريني كه بانو‌های حامله در طول روز مصرف مي‌كنند

 

در حد رسم باشد و اختلالي در سلامت آن‌ها و جنين‌شان ايجاد نكند، مجاز شمرده مي‌شود اما اگر بانو‌های آبستن در مصرف اين نوع مواد زياده‌روي كنند ممكن است به سلامت و سيستم ايمني بدن‌شان صدمه وارد كنند و به اين ترتيب موجب‌ساز بروز مشكلاتي براي خود و جنين‌شان شوند.