پارس ناز پورتال

جوان سازی پوست با این ترفندها

جوان سازی پوست با این ترفندها

جوان سازی پوست با این ترفندها 

جوان سازی پوست برای بازیابی و شادابی دوباره برای خانم ها هر چند وقت یکبار الزامی است تا همیشه زیبا و جذاب باشند. سالخورده شدن و همین‌طور بوجود آمدن علائم سالخوردگی بر پوست اجتناب‌ناپذیر است. به طوری که محققان و دانشمندان علم پزشکی در سراسر دنیا با وجود تحقیقات فراوان در زمینه‌ی کاهش سرعت روند پیری و همچنین کاهش علائم سالخوردگی در انسان، کماکان درگیر این موضوع هستند.

 

اگرچه انسان‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای مقابله با پیری یا توقف روند پیر شدن راه حلی بیابند، اما به راه‌های خوبی در زمینه‌ی جوان‌سازی دوباره‌ی پوست سالخورده دست پیدا کرده‌اند. در این مطلب، نکاتی را در زمینه‌ی اینکه چطور می‌توانید پوستتان را دوباره جوان کنید خواهید آموخت.

 

۱. کرم ضد پیری مناسب بخرید

یکی از مهم‌ترین مراحل جوان‌سازی پوست، این است که محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری با کیفیتی انتخاب کنید. برای نتایج بهتر و موثرتر، همیشه کرمی را انتخاب کنید که حاوی مقادیر بیشتری ویتامین آ هست. چرا که ویتامین آ، در کاهش سرعت روند سالخوردگی نقشی حیاتی بازی می‌کند و به لایه‌های عمقی پوستتان مواد مغذی رسانده و ظاهری درخشان به آن می‌دهد.

 

بعلاوه برای اینکه نتایج استفاده از چنین کرم‌هایی برایتان مشهود باشد، باید آنرا بطور منظم و طبق روش استفاده‌ای که روی بسته‌بندی‌اش نوشته شده و یا مطابق نظر متخصص پوستتان از آن استفاده کنید.

 جوان سازی پوست با این ترفندها

۲. برنامه‌ی غذایی‌تان را مدیریت کنید

یک برنامه‌ی غذایی سالم و مغذی کلید دستیابی به پوستی جوان و زیبا است. مقدار زیادی غذاهای پروتئینی، انواع میوه، سبزیجات و غلات کامل را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید. ویتامین‌ها و مواد معدنی یافت شده در میوه‌ها و سبزیجات، پوست شما را تغذیه می‌کنند تا درخشان و زیبا شود.

 

همچنین سلول‌های آسیب دیده‌ی پوست که معمولاً باعث می‌شوند پوست شما خشک و زبر بنظر برسد را نیز ترمیم می‌کنند. به گزارش پارس ناز در کنار این موضوع، نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز از اینکه پوست شما خشک و دهیدراته شود جلوگیری کرده و همچنین سموم مضر و آلودگی‌های بدنتان را نیز از بین می‌برد.

 

۳. از پوستتان در برابر آفتاب محافظت کنید

اشعه‌های UV خورشید، مقدار رادیکال‌های آزاد را در بدنتان افزایش می‌دهد و سرانجام به سلول‌های سالم پوستی‌تان آسیب رسانده که باعث خواهد شد شاهد چین و چروک و افتادگی زودرس پوستتان باشیداگر برایتان مقدور بود، بدنتان را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید، مخوصا هنگام ظهر، یعنی زمانی که خورشید در درخشان‌ترین حالت خود قرار دارد.

 

همیشه هنگامی که می‌خواهید به فضای آزاد بروید، پوستتان را با یک کرم ضد آفتاب با کیفیت و حاوی SPF بیشتر از ۱۵ بپوشانید. کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت نموده و همچنین از اینکه پوستتان آفتاب سوخته شود جلوگیری می‌کند.