پارس ناز پورتال

همه چیز درباره خاصیت های مفید روغن بادام

همه چیز درباره خاصیت های مفید روغن بادام

همه چیز درباره خاصیت های مفید روغن بادام 

روغن بادام خاصیت هاي بسیار مفیدی برای پوست و مو دارد و یکی از پرمصرف ترین روغن هاي زیبایی در میان مردم نیز هست. روغن بادام یکی از محبوبترین و بهترین روغنهای گیاهی برای استفاده در لوازم آرایشی است ودر دو نوع روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ وجوددارد

 

دو نوع درخت بادام وجوددارد یک نوع دارای گلهای صورتی بادام شیرین تولید میکند و نوع دیگر آن با گلهای سفید بادام تلخ دارد. مغز نوع اول حاوی روغن نافرار و امولسیون است. تا اوایل قرن بیستم ازآن به صورت خوراکی در دکتری استفاده میشد اما به این شرط که بادام نوع تلخ به آن اضافه نشده بود.

 

خواص طبی بادام شیرین
بادام شیرین از نظر طب قدیم ایران کمی گرم و تر است.
بادام ملین و روغن بادام ضد یبوست است.
شیر بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید و خلط آور است.
بادام برای درمان زخمهای روده ها و مثانه و همچنین اسهال مفید است.
بادام بو داده تقویت کننده ي معده و قابض است.
بادام را آسیاب و با عسل مخوط کنید برای درد کبد و سرفه مفید است.
چغاله بادام لثه و ریشه ي دندان را تقویت می کند.
چغاله بادام برای خشکی دهان مفید است.
شکوفه بادام را دم کنید و بعنوان مسهل برای اطفال استفاده کنید.

 

دم کرده ي پوست قهوه اي رنگ مغز بادام، بهترین دارو برای تسکین درد و التهاب هاری تنفسی است«مقدار مصرف پنج گرم در صد گرم آب»

 

مضرات بادام
بادام از نظر این‌که دارای مواد مغذی بسیاری است غذای بسیار خوبی به شمار میرود، ولی چون سنگین و ثقیل الهضم است نباید در خوردن آن افراط کرد و مقدار آن نباید در روز بیشتر از ده دانه باشد.بادام همچنین برای معده هاي ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی که معده ي ضعیفی دارند بهتر است بادام رابا شکر بخورند.

 

روغن بادام
روغن بادام یکی از محبوبترین و بهترین روغنهای گیاهی برای استفاده در لوازم آرایشی است ودر دو نوع روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ وجوددارد. تعداد زیادی از افراد بزرگ ترین تهدید در برابر زیبایی‌شان را پیری زودرس میدانند و دانستن این نکته که مصرف منظم روغن بادام از نوع شیرین میتواند روشی عالی برای حفظ جوانی و کاهش چین و چروک پوست

 

در ایام میانسالی باشد، مفید است. علاوه بر مصرف روغن بادام شیرین بطور موضعی این روغن مصرف خوراکی نیز دارد و میتواند در تهیه و پخت غذا استفاده شود.

 

خواص روغن بادام شیرین
روغن بادام شیرین از فشرده شدن و روغن گیری مغز بادام شیرین تهیه میشود. روغـن بادام شیرین بدلیل بوی مطبوعی که دارد بعنوان خوشبوکننده محصولات آرایشی و خوشبوکننده هاي هوا نیز استفاده می‌شود. عده اي از مهم ترین خواص این روغن به شرح زیر می‌باشد:

 

استفاده از روغن بادام یکی از بهترین روغنها برای ماساژ درمانی است و باعث تسکین دردهای عضلانی میشود.

 

روغن بادام شیرین برای تقویت و زیبایی موها بسیار مفید است. استفاده از این روغن به درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر کمک میکند و باعث افزایش لطافت، نرمی و درخشش موا می گردد.

 

از مهم‌ترین خواص روغن بادام شیرین، فواید این روغن برای سلامت، جوانسازی و زیبایی پوست است. مالیدن این روغن به پوست صورت باعث نرمی و آبرسانی پوست شده،در کاهش چین و چروک پوست و جلوگیري از ایجاد آن بسیار موثر است. همچنین استعمال موضعی روغن بادام شیرین بر روی پوستهایی که دچار آفتاب سوختگی، لک یا جای زخم شده اند بسیار مفید و به درمان این مشکلات کمک میکند.

 

استفاده از روغن بادام شیرین برای ناخنها مفید است و باعث نرمی پوست اطراف ناخن و سلامت ناخنها میشود.

 

مصرف روغن بادام شیرین برای مژه‌ها و ابروها بسیار مفید است و باعث تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو می‌گردد.

 

استفاده از روغن بادام شیرین برای درمان خشکی و ترک خوردگی لبها مفید است.

 

از دیگر خواص روغن بادام شیرین کمک به درمان سرفه است، به این منظور خوردن آن با کمى کتیرا و شکر جهت درمان سرفه هاي خشک و باز شدن صدا سودمند است .همچنین مصرف این روغن به درمان سینه پهلو کمک میکند.

 

استعمال روغن بادام شیرین در بارداری به جلوگیری و درمان ترکهای پوست در دروان بارداری کمک میکند.

 

روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و مقدار مناسبی پتاسیم دارد. مصرف خوراکی این روغن، به تغذیه‌ سیستم عصبی و تقویت حافظه کمک شایانی میکند.

 

روغن بادام شیرین محتوی سدیم کم و پتاسیم بالا است از این رو به تنظیم فشار خون و کلسترول کمک میکند و روغنی مفید برای بیماران قلبی عروقی است.

 

مصرف روغن بادام شیرین به صورت خوراکی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند و بدلیل دارا بودن خاصیت ملین برای درمان یبوست مفید است.