پارس ناز پورتال

خاصیت های مفید گل رز برای پوست و زیبایی

خاصیت های مفید گل رز برای پوست و زیبایی

خاصیت های مفید گل رز برای پوست و زیبایی 

گل رز می‌تواند برای پوست و زیبایی و جذابیت شما معجزه نماید، در ادامه میتوانید با خواص موثر و معجزه آسای آن آشنا شوید. درکنار عطر خوبی که دارد، فواید گل رز برای پوست بسیار هست. این گل مشهور و پرطرفدار برای انواع پوست مورد بهرهگیری قرار میگیرد اما غالباً در محصولاتی بکار برده میشود که برای پوست هاي خشک و یا حساس میباشند. از فواید گل رز برای پوست چه میدانید؟

 

طبق معمول دو نوع گل رز برای پوست مورد بهرهگیری قرار میگیرد : گل رزی که به گل رز محمدی مشهور هست و به آن «rosa damascena» گفته میشود و گل رز سنتیفولیا «rosa centifola» که اولی در بلغارستان پرورش می‌یابد و بعضی آن رابه رز بلغاری نیز می شناسند، این نوع گل رز بویی قوی دارد

 

و دومی که به آن رز مراکشی نیز گفته می‌شود بوی سبک تر و شیرین دارد. از هردو گل روغنی گرفته می‌شود که برای پوست خوب هست. جالب هست که بدانید برای تهیه یک اونس از روغن گل رز، باید هزاران گل رز در ساعات اولیه صبح برداشت شوند. این چالش باعث می‌شود روغن گل رز یکی از گرانترین روغن ها باشد. هر چند فقط چند قطره از این گل برای بهره مند شدن از فواید گل رز کافیست.

 

انواع ویتامین، موادمعدنی و آنتی اکسیدان در روغن گل رز وجوددارد، این روغن همینطور برای چرب کردن پوست هاي خشک بسیار خوب هست. خواص ضد عفونی کنندگی این روغن، روغن گل رز را برای ترمیم پوست هایي که آکنه یا جوش دارند موثر میکند. همینطور خواص ضد التهابی آن نیز التهاب و قرمزی پوست را درمان میکند.

 

روغن گل رز همینطور برای جلوگیري از بیماری هاي پوستی نیز خوب هست. حتی بعضی تحقیقات نشان داده هست که روغن گل رز به درمان زخمها نیز کمک می‌کند.

 

همانگونه که گفته شد فواید گل رز چندان هست اما همه ی چیز به این‌ها ختم نمی‌شود، اگر از محصولی که دارای روغن گل رز هست برای صورت بهرهگیری کنید کم کم دوران پوستی یکدست و نرم خواهید داشت. از روغن گل رز در انواع تولیدات آرایشی از کرم صورت گرفته تا شامپو بهرهگیری میشود.

 

وقتی بحث زیبایی به میان می‌آید گل رز حرف اول را می‌زند.