پارس ناز پورتال

خدمات مشاوره ایزو 9001

خدمات مشاوره ایزو 9001

اخذ ایزو 9001 می‌تواند طاقت‌فرسا و زمان‌بر باشد. مراجع زیادی وجود دارند که گواهینامه فیک صادر می‌کنند و در صورت عدم آگاهی ممکن است نتوانیم اصالت گواهینامه را تشخیص دهیم. مشاوران ایزو قبولی گواهینامه‌های استاندارد شما را در ممیزی‌ها تضمین می‌کنند.

 

مشاوره ایزو چیست؟

 

قبل از دریافت ایزو لازم است تا با مجموعه‌های مشاوره ایزو مشورت کنید. ایزو 17021، مشاوره را این‌گونه تعریف می‌کند: «مشارکت در طراحی، پیاده‌سازی یا نگهداری یک سیستم مدیریت». این استاندارد مثال‌هایی مانند تهیه دستورالعمل‌ها و رویه‌ها، یا ارائه دستورالعمل‌های خاص برای توسعه و اجرای یک سیستم مدیریتی را ذکر می‌کند.

 

ایزو 9001 چیست؟

 

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ معروف ترین ، کاربردی ترین و مهم ترین استاندارد ایزو است که امکان صدور گواهینامه ایزو برای آن وجود دارد.این استاندارد به مباحث مدیریت کیفیت پرداخته و الزامات ایزو ۹۰۰۱ برای همه سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات، اصناف و … با هر فعالیت و هر اندازه‌ای قابل اجرا و و پیاده‌سازی است.

 

به یاد داشته باشید که استاندارد ایزو ۹۰۰۱ یک استاندارد مدیریت کیفیت بوده و به مباحث کیفی با دیدگاه کلی‌نگر می‌پردازد. همین موضوع باعث شده است تا این استاندارد به عنوان محبوب‌ترین سیستم و استاندارد مدیریت کیفیت برای همه مجموعه‌ها با هر فعالیتی در سطح جهان شناخته شود.

 

خدمات مشاوره ایزو 9001

 

مجموعه‌های مشاوره ایزو هنگام اخذ استانداردها خدماتی را ارائه می‌دهند. برخی از این خدمات شامل موارد زیر است:

 

* ایجاد اسناد موردنیاز، از جمله کتابچه راهنمای کیفیت، رویه‌ها و فرم‌ها

* ارزیابی شکاف، کشف در محل یا آنلاین

* آموزش، اجرا

* حسابرسی داخلی

* حسابرس داخلی یا برون‌سپاری حسابرسی داخلی

* بررسی‌های مدیریت

* تحلیل داده‌ها

* کنترل‌های فرایند

* روش‌های بهبود مستمر

 

مشاوره ایزو 9001، در راستای اخذ سیستم مدیریت کیفیت که الزامات یک QMS را براورده می‌کند فعالیت دارد. این استاندارد الزامات مربوط به مدیریت کیفیت را برای محصولات یا خدمات یک سازمان، برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای مشتری مشخص می‌کند. مفهوم Plan-Do-Check-Act چرخه‌ای برای اجرای تغییرات و بهبود مستمر برای محصولات و خدمات مجموعه شما است.

 

نقش مشاوران در به‌روزرسانی ایزو 9001 

آیا شرکت شما دارای نسخه قدیمی گواهینامه ایزو 9001 است؟ آیا از آخرین به‌روزرسانی و تغییرات ایجاد شده در ایزو 9001 مطلع هستید؟ مشاوره ایزو 9001 از یک نقشه راه واضح برای هماهنگ کردن سیستم مدیریت کیفیت فعلی شما با تغییرات ISO 9001:2015 استفاده می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را در محل کار شما به‌صورت حضوری یا غیرحضوری پیاده‌سازی کنند!

 

تمام استانداردها هر پنج سال یکبار بازبینی می‌شوند تا مشخص شود که آیا نیاز به بازنگری است یا خیر و آن را به‌روز و مرتبط با بازار حفظ کند.

خدمات مشاوره ایزو 9001

نقشه راه مشاوران برای صدور گواهینامه

 

صدور گواهینامه ایزو 9001 یک فرایند دوبخشی است:

 

مرحله اول

در ابتدا مشاوران باید شرکت‌ها را در توسعه یک سیستم QMS راهنمایی کنند که با فرایندها و رویه‌های داخلی آن مجموعه همسو باشد و با این روش به انطباق با گواهینامه ایزو 9001 نیز دست یابند.

 

مرحله دوم

یک نهاد صدور گواهینامه که به آن «ثبت‌کننده» نیز گفته می‌شود، ممیزی را برای ارزیابی انطباق با استاندارد و سیستم مدیریت اعلام شده سازمان انجام می‌دهد. پس از یک ممیزی موفق، به سازمان گواهی انطباق از ثبت شخص ثالث مورد اعتماد اعطا می‌شود.

 

پس از اخذ گواهینامه، سازمان به مدت 3 سال تحت ممیزی‌های نظارتی قرار می‌گیرد تا زمانی که گواهینامه منقضی شود و نیاز به صدور گواهینامه مجدد دارد.

خدمات مشاوره ایزو 9001

دلایل استفاده از مشاوره ایزو

در اینجا پنج مورد برتر از مزایای استفاده از یک مشاوره ایزو 9001 آورده شده است:

 

* مشاوران یک رویکرد «چشم‌های تازه» به فرایندهای شما ارائه می‌دهند. آن‌ها می‌توانند بینش‌هایی درباره نحوه استفاده از «بهترین عملکرد» به ارمغان بیاورند؛ همچنین حداقل‌های قانونی که ازقلم‌افتاده است را برجسته کنند.

 

* مشاوران دانش و تخصص را به‌سرعت و کارآمد در اختیار شما قرار می‌دهند. به‌ویژه، آنها به شما در درک استانداردهای ISO کمک می‌کنند.

 

* مشاوران از تجربیات خود استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که راه‌حل‌های سفارشی پیشنهاد دهند تا شرایط و خواسته‌های شما را منعکس کنند.

 

* مشاوران چارچوب زمانی شما را در نظر می‌گیرند، زیرا حواس آن‌ها به کارهای دیگر پرت نخواهد شد.

 

* مشاوران دانش و بینش را در مورد «بهترین عملکرد» و راه‌حل‌های موثری که در صنایع موفق کارکرده‌اند به شما ارائه می‌دهند.

 

مشاوره ایزو 9001 برای اخذ مقرون‌به‌صرفه و سریع این گواهینامه

تصمیم استراتژیک سازمان‌ها برای پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت کیفیت و کسب گواهینامه ایزو تصمیمی است که تأثیر عمیقی بر سازمان خواهد داشت. سازمان‌ها و رهبران آن‌ها می‌خواهند که مالکیت فرایند را در دست بگیرند و ممکن است این وظیفه را به یک فرد موجود که سطح مناسبی از علاقه یا تجربه را نشان داده است، اختصاص دهند.

 

مزایای استفاده از یک مشاور معتبر و باتجربه که دانش خوبی از استانداردهای ایزو مربوطه و بخش صنعتی دارد، این است که شما با یک سیستم مدیریتی که به طور مؤثر پیاده‌سازی شده و توسط افرادی اداره می‌شود که می‌دانند چگونه به بهبود مستمر ادامه دهند، به گواهینامه دست خواهید یافت.

 

منبع: ایزوسیستم