پارس ناز پورتال

خرید برنج پاکستانی؛ برنج پاکستانی بهتره یا برنج هندی؟

خرید برنج پاکستانی؛ برنج پاکستانی بهتره یا برنج هندی؟

برنج یکی از مهم‌ترین غلات غذایی است که در ایران جزء وعده‌هایی غذایی اصلی است. به‌همین‌خاطر کیفیت و عطر و طعم برنج برای ما ایرانی‌ها اهمیت فراوانی دارد. برنج پاکستانی یکی از فراوان‌ترین انواع برنج‌های موجود در دنیا است که تقریباً به سراسر دنیا نیز صادر می‌شود.

 

کشت این نوع برنج به آب و هوا و خاک خاصی نیاز دارد که همین مسأله باعث شده تا کاشت این نوع برنج فقط در مناطق خاصی امکان‌پذیر باشد. در ادامه مقاله به‌ بررسی خرید برنج پاکستانی و معرفی انواع برنج پاکستانی می‌پردازیم.

 

خرید برنج پاکستانی در مشهد

 

در طی چند ماه اخیر، با توجه به بالا رفتن قیمت برنج‌های ایرانی، توان مردم برای خرید برنج کمتر شده است. در نتیجه مردم به سمت خرید برنج‌های وارداتی از جمله برنج پاکستانی ‌می‌روند. به‌این‌علت که قیمت برنج پاکستانی و دیگر برنج‌های خارجی در مقایسه با برنج‌های ایرانی پایین‌تر است.

 

مشهد یکی از شهر‌هایی است که پتانسیل خوبی را در زمینه پخش و توزیع برنج‌های پاکستانی دارد. به‌این‌علت که گمرک این شهر در زمینه واردات انواع برنج‌های خارجی، یکی از فعال‌ترین گمرک‌ها است.

 

با توجه به این موضوع خرید برنج پاکستانی در مشهد تقاضای بالایی دارد و به‌این‌خاطر که در مشهد، زائران بسیاری از سراسر دنیا برای زیارت می‌آیند، رستوران‌ها و هتل‌ها برای پذیرایی از زائرین نیاز بسیاری به مواد غذایی دارند که مهم‌ترین آن برنج است.

 

از طرفی دیگر قیمت برنج‌های ایرانی بالا رفته و به‌خاطر عطر و طعم بسیار عالی برنج پاکستانی و همچنین به این علت که پخت آن در مدت‌زمان کمتری است، خرید برنج پاکستانی برایشان به صرفه‌تر است.

 

برنج پاکستانی بهتره یا برنج هندی؟

 

در‌رابطه با این موضوع که برنج پاکستانی بهتره یا برنج هندی، باید بگوییم که برنج‌های پاکستانی از کیفیت بهتری برخوردار هستند و علاوه بر این، سالم‌تر نیز می‌باشند. همچنین عطر و طعم برنج‌های پاکستانی از برنج هندی بهتر است. باتوجه به‌کیفیت و مرغوبیت بهتر برنج‌های پاکستانی، قیمت آن‌ها از برنج هندی بالاتر است.

خرید برنج پاکستانی؛ برنج پاکستانی بهتره یا برنج هندی؟

انواع برنج پاکستانی

 

برنج پاکستانی در استان‌های سند و پنجاب توسط کاورزان پاکستانی کاشت می‌شوند. بیشترین حجم برنج پاکستانی در استان سند کشت و تولید می‌شود. دلیل این موضوع هم، حاصلخیز بودن این منطقه از کشور پاکستان است.

 

برنج پاکستانی در سه مدل با نام‌های یندیکا دانه درشت، جاپونیکا و ایندیکا دانه بلند تولید می‌شوند که این سه نوع برنج در دسته برنج‌های باسماتی قرار دارند.در ادامه خرید برنج پاکستانی باید بگوییم که در حال حاضر برنج‌های پاکستانی، در بسته‌بندی‌های مختلف و با برند‌های مختلفی در بازار موجود هستند و البته لازم به ذکر است که تمامی آن‌ها وارداتی هستند و از کیفیت بسیار خوبی نیز، برخوردار هستند. در ادامه انواع برند‌های باکیفیت برنج پاکستانی را معرفی و بررسی می‌کنیم.

 

۱- برنج پاکستانی شهر خاطرات

یکی از انواع برنج‌های وارداتی باسماتی پاکستانی، برنج پاکستانی شهر خاطرات است. این نوع برنج پاکستانی بسیار خوش طعم است و از عطر بی‌نظیری برخوردار است، اما رنگ دانه‌های آن کمی کدر است. البته ظاهر دانه‌های برنج پاکستانی شهر خاطرات، یکدست و یک اندازه است و به خوبی هم قد می‌کشد.

 

مدت زمان پخت این نوع برنج، بسیار مناسب است و هرگز شفته نمی‌شود. پس از پخت هم، دانه‌های برنج جدا از یکدیگر هستند. در برنج پاکستانی شهر خاطرات هیچ گونه سنگ ریزه، خاک و خاشاک و یا ضایعات وجود ندارد. بنابراین بدون پاک کردن این برنج می‌توانید آن را استفاده کنید.

 

۲- برنج پاکستانی هایلی

یکی دیگر از انواع برنج‌های پاکستانی، برنج پاکستانی هایلی است. این این برنج نیز، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و ظاهر یکدستی دارد. همچنین بسیار خوشپخت نیز است که می‌توانید با خرید برنج پاکستانی هایلی، از مهمان‌های خود به خوبی پذیرایی کنید. به این خاطر که ظاهر بی‌نظیر آن و عطر و طعم فوق‌العاده‌اش، می‌تواند همه را راضی نگه دارد.

 

این نوع برنج پاکستانی از جمله برنج‌های وارداتی بسیار پر طرف دار است و پس از پخت شفته و یا له نمی‌شود. کیفیت این نوع برنج پاکستانی هایلی سبب می‌شود تا مدت زمان زیادی بعد از طبخ آن، همچنان بافت سبک خود را حفظ کند. علاوه بر موارد گفته شده، این نوع برنج پاکستانی به راحتی قابل هضم نیز است. برنج پاکستانی هایلی هم به صورت آبکش و هم به صورت دمی کردن قابل پخت است.

 

۳- برنج پاکستانی ۳۸۶

یکی دیگر از برند‌های برنج پاکستانی، برنج پاکستانی ۳۸۶ است. این نوع برنج پاکستانی یکی از برنج‌های وارداتی باکیفیت در بازار ایران است. مهم‌ترین ویژگی برنج پاکستانی ۳۸۶ شباهت کیفیت آن به برنج‌های مرغوب ایرانی است. کیفیت پخت این برنج بسیار عالی است و دارای خواص سبوس برنج است. همچنین سرشار از ویتأمین گروه‌های B است.

 

ظاهر این نوع برنج یکدست است است و قیمت آن در مقایسه با سایر برنج‌های سوپر باسماتی پایین‌تر است. خرید برنج پاکستانی ۳۸۶ به دلیل کیفیت بی‌نظیر آن و نرخ پایین قیمت آن، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

 

۴- برنج پاکستانی طبیعت

یکی دیگر از انواع برنج پاکستانی، برنج پاکستانی طبیعت است. این نوع برنج در بازار محبوبیت بسیاری دارد و قیمت آن نیز مناسب است. دانه‌های این نوع برنج پاکستانی یکدست است و از پخت بسیار خوبی نیز برخوردار است. عطر و طعم بی‌نظیر این نوع برنج پاکستانی و ظاهر خوب آن باعث شده تا تقاضای خرید برنج پاکستانی طبیعت زیاد باشد.

 

۵- برنج پاکسانی نفیس

یکی دیگر از انواع برنج‌های پاکستانی، برنج پاکستانی نفیس است. این نوع برنج از لحاظ طعم و پخت و همچنین کیفیت، بسیار نزدیک به برنج‌های ایرانی است و باید این نوع برنج پاکستانی، حداقل دو ساعت قبل از پخت خیسانده شود.

 

این نوع برنج به دلیل ظاهر بسیار عالی و بی‌نظیری که دارد، برای پذیرایی و مهمانی‌ها و مجالس بزرگ استفاده می‌شود. با خرید برنج پاکستانی نفیس، هضم راحت‌تری را خواهید داشت. به این خاطر که این نوع برنج از مواد معدنی و فیبر بسیاری برخوردار است که هضم را آسان می‌کند.

 

خرید برنج پاکستانی

 

خیلی از افراد فکر می‌کنند که خرید عمده برنج پاکستانی از لحاظ اقتصادی برایشان به صرفه‌تر است، اما باید توجه داشته باید که خرید عمده برنج پاکستانی به‌صورت اینترنتی، سبب می‌شود تا خیلی از واسطه‌ها حذف شوند.

 

در نتیجه با خرید اینترنتی، شما به سود بیشتری خواهید رسید. برای خرید برنج پاکستانی و انواع آن، می‌توانید فروشگاه مشهد برنج را انتخاب کنید. این فروشگاه اینترنتی بهترین و مرغوب‌ترین برنج‌ها را با قیمتی مناسب‌تر از بازار، به دست شما می‌رساند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خرید برنج پاکستانی و معرفی انواع برنج پاکستانی پرداختیم. همان‌طور که گفتیم، برنج پاکستانی یکی از انواع برنج‌های وارداتی پرطرفدار در دنیا است که دلیل این محبوبیت، به‌خاطر عطر و طعم فوق‌العاده آن و ظاهر یکدست این نوع برنج است. علاوه‌ بر این، برنج‌های پاکستانی قیمتی پایین‌تری از برنج‌های ایرانی دارند که مردم بیشتر راغب هستند که این نوع برنج را خریداری کنند.