پارس ناز پورتال

خرید بهترین برنج با کمترین قیمت امکان‌پذیر شد!

خرید بهترین برنج با کمترین قیمت امکان‌پذیر شد!

برنج یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در سبد غذایی ایرانی‌هاست. بیشتر ما حداقل یک‌بار در طول روز در وعده‌های غذایی‌مان برنج مصرف می‌کنیم. این روزها پیداکردن برنج اصیل که پس از پخت، طعم خوبی داشته باشد و مثل دانه‌های پلاستیکی سفت نشود، کار حضرت فیل است!

 

اگر برای پیداکردن برنج خوب حوصله ندارید کفش آهنی به پا کنید و در ترافیک تهران از این مغازه به آن مغازه بروید، یک راه آسان‌تر جلوی رویتان است؛ آن هم چیزی نیست جز خرید اینترنتی از هایپر مارکت اسنپ . در این فروشگاه اینترنتی، امکاناتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در هیچ‌یک از خریدهای حضوری نخواهید یافت.

 

اسنپ مارکت با فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر همکاری می‌کند و تنوع گسترده‌ای از برنج را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ درصورتی‌که برای پیداکردن برنج با مدل‌های مختلف به‌صورت حضوری، باید کل شهر را زیر پا بگذارید.

 

ویژگی دیگری که خرید آنلاین از اسنپ مارکت را از خرید حضوری متمایز می‌کند، تخفیف‌های دوره‌ای و ارائه اجناس با کیفیت بالا و قیمت پایین‌تر نسبت به فروشگاه‌های سطح شهر است. تمامی این ویژگی‌ها می‌تواند شما را وسوسه کند که یک‌بار خریدهایتان را آنلاین انجام دهید.

 

یک سبد برنج ایرانی

 

خرید بهترین برنج با کمترین قیمت امکان‌پذیر شد!

انواع برنج‌های ایرانی، هرکدام عطر و طعم مخصوص به خود را دارند و با نام برندهای مختلف عرضه می‌شوند. برنج‌های هاشمی، طارم، دودی، صدری و دم‌سیاه برنج‌هایی هستند که رضایت مشتری را جلب کرده‌اند و در بازار فروش بیشتری دارند.

 

برنج گلستان که سال‌هاست در سفره مردم جای دارد، در اسنپ مارکت فروش بالایی را به خود اختصاص داده است که با خیالی راحت و با تخفیف‌های هیجان‌انگیز می‌توانید این برنج را تهیه کنید.برنج شمال به‌خصوص استان گلستان، مازندران و گیلان، بهترین نوع برنج است و در میان مردم بیشتر طرفدار دارد.

 

برنج منطقه گیلان به دو دسته برنج سرد و گرم تقسیم می‌شود. برنج گرم کیفیت بالاتری دارد و با اسامی هاشمی، صدری، دم‌سیاه و … به فروش می‌رسد. برنج‌هایی از نوع سرد هم با نام‌های فشتال، طارم و … در بازار موجود هستند.

 

برای خرید انواع برنج ایرانی از اسنپ مارکت کافیست وارد اپلیکیشن اسنپ مارکت شوید و یا از طریق سایت سفارش خود را ثبت کنید. فقط کافی‌ست برنج مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و آن را جلوی در خانه تحویل بگیرید.

 

با این نکات، تبدیل به یک برنج‌شناس خبره شوید

 

خرید بهترین برنج با کمترین قیمت امکان‌پذیر شد!

بیش از نیمی از مردم جهان هر روز برنج مصرف می‌کنند و برنج بیش از 21 درصد نیاز کالری جمعیت جهان را برآورده می‌کند. برنج از نوع غلات کامل به‌حساب می‌آید که سرشار از فیبر است و 80 درصد پروتئین، فسفر و پتاسیم دارد.

 

در دنیا صدها گونه مختلف برنج وجود دارد؛ مانند برنج سفید، قهوه‌ای، سیاه و قرمز که توسط مردم مختلف استفاده می‌شوند. هر دانه برنج شکل، بافت و طعم منحصربه‌فردی دارد که آن را برای غذاهای خاصی مناسب می‌کند.

 

استانداردهای مختلفی برای بررسی کیفیت برنج وجود دارد. همه افراد در هنگام خریدن برنجی که هر روز مصرف می‌کنند، دوست دارند محصولی با بالاترین کیفیت تهیه کنند تا از خوردن آن لذت ببرند. با در نظر داشتن نکاتی که در زیر آمده است، می‌توانید در هنگام خرید برنج، بهترین انتخاب را داشته باشید و به یک برنج‌شناس خبره تبدیل شوید.

 

اندازه برنج

انواع برنج دانه بلند، نشاسته کمتری دارند؛ به همین دلیل به هم نمی‌چسبند و در هنگام پخت، بلند‌تر می‌شوند. برنج دانه کوتاه، گرد و محکم به نظر می‌رسد و حاوی نشاسته بیشتری نسبت به سایر اشکال دانه برنج است. پس از پخت، برنج دانه کوتاه بافت چسبناکی به خود می‌گیرد. در نهایت برنج با دانه متوسط در میان دانه‌های کوتاه و بلند قرار دارد و معمولا در غذاهای مختلف استفاده می‌شود.

 

رطوبت برنج

رطوبت یکی از عوامل مهم در کیفیت غلات است. رطوبت به‌عنوان کیفیت آب در واحد جرم دانه برنج و براساس درصد بیان می‌شود. هر چقدر میزان رطوبت برنج بیشتر باشد، مرغوبیت آن بالا می‌رود.

 

دانه‌های شکسته و آسیب‌دیده

دانه‌های آسیب‌دیده برنج یک فاکتور مهم در درجه‌بندی انواع برنج را تشکیل می‌دهند. انواع اصلی آسیب به دانه‌های برنج، ناشی از حشرات، گرما، کپک‌ها و هوازدگی، جوانه‌زدن، یخ‌بندان، بیماری‌ها و رشد غیریکنواخت دانه برنج است.

 

تغییر رنگ دادن دانه‌های برنج

عوض‌شدن رنگ، یکی از انواع فرم‌هایی‌ست که به دلیل تغییر رنگ برنج آسیاب‌شده اتفاق می‌افتد. اگر برنج به‌طور نامناسب نگهداری شود، سفیدی برنج تغییر رنگ می‌دهد. این تغییر رنگ به دلیل واکنش‌های میکروبی و شیمیایی‌ست و به دمای نگهداری، رطوبت و مدت‌زمان نگهداری بستگی دارد. در هنگام خرید، برنجی را انتخاب کنید که رنگ‌های روشن و نه‌چندان زرد داشته باشد.

 

بافت برنج

برنج مرغوب، بافت ظریفی دارد و هنگام فشاردادن به‌راحتی شکسته نمی‌شود. برنجی که با فشاردادن به‌راحتی شکسته می‌شود، برای مصرف مناسب نیست.

 

عطر برنج

برنجی که می‌خواهید انتخاب کنید باید عطر طبیعی داشته باشد. در حال حاضر انواع کمی برنج حاوی عطر مصنوعی در بازار موجود است؛ بنابراین، از خرید این نوع برنج خودداری کنید.

 

برنجی را انتخاب کنید که تمیز و بدون آلودگی باشد

نکته آخر این‌که بهترین و باکیفیت‌ترین برنج را تهیه کنید که فاقد هرگونه کثیفی و ناخالصی باشد. برنجی که در اسنپ مارکت فروخته می‌شود، بر اساس بالاترین استاندارد‌ها انتخاب شده و از نظر بهداشتی تست شده است.

 

بهترین شیوه نگهداری از برنج

 

بعد از سفارش برنج از اسنپ مارکت، برای این‌که بتوانید بهترین استفاده را از برنج خریداری‌شده ببرید، باید نکات مختلفی را برای نگهداری آن رعایت کنید.

 

* سطلی که برنج را در آن نگه می‌دارید، دور از رطوبت و در جای خشک و خنک قرار دهید.

 

* اگر کیسه‌های برنج را در فضایی کنار هم قرار می‌دهید، برای جلوگیری از نم‌کشیدن برنج، بین کیسه‌ها فاصله‌ای برای عبور هوا بگذارید.

 

* هر چند وقت یک‌بار برنج داخل سطل یا کیسه را زیر و رو کنید تا از نبود حشره در آن مطمئن شوید.

 

* می‌توانید برای جلوگیری از آفت‌زدگی برنج، مقداری نمک و چند حبه سیر داخل آن بگذارید.

 

با رعایت تمام این نکات می‌توانید از برنجی که با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کرده‌اید، لذت ببرید و با پخت غذاهای متنوع، خاطره خوب خرید آنلاین از اسنپ مارکت را در لحظه‌هایتان حک کنید. فراموش نکنید که اولین خریدتان از اسنپ مارکت، با ارسال رایگان همراه خواهد بود.