پارس ناز پورتال

چگونه خرید خانه در استانبول با قیمت مناسب داشته باشیم؟

چگونه خرید خانه در استانبول با قیمت مناسب داشته باشیم؟

خرید خانه در استانبول و خرید خانه در ازمیر همواره با قیمتها و شرایط استثنائی همراه بوده است؛ به همین دلیل است که بطور کلی خرید خانه در ترکیه با استقبال گسترده‌ای از سراسر جهان همراه بوده است. بدنیست بدانید که استانبول یکی از پرامکانات ترین و گرانترین شهرهای ترکیه است که زندگی در آن از کیفیت بالایی برخوردار میباشد.

 

اتباع خارجی زیادی هستند که اقدام به خرید خانه در استانبول میکنند؛ چراکه این شهر امکانات رفاهی زیادی برای مهاجران فراهم کرده است. این شهر بزرگ و مدرن، مناطق شیک و زیبای زیادی دارد که هر یک قیمتهای خاص خود را داشته و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و بودجه خود، یک منطقه (ایلچه) را انتخاب نمایند. بطورکلی قیمت مسکن در استانبول زیبا، علاوه بر نوع محله و منطقه، به موارد مهم دیگری همچون:

 

* متراژ و تعداد اتاق خوابها

* موقعیت جغرافیایی

* فاصله تا مرکز شهر

* نوساز یا قدیمی بودن

* امکانات رفاهی ساختمان

* و نزدیکی به سیستم حمل و نقل عمومی

 

بستگی دارد. اما این شهر دارای چه مزایای دیگری میباشد؟! و قیمت خرید خانه در استانبول چگونه است؟!

 

قیمت خرید خانه در استانبول

چگونه خرید خانه در استانبول با قیمت مناسب داشته باشیم؟

در رابطه با قیمت خرید خانه در استانبول میتوان گفت که مشخصاَ خانه‌های چند سال ساخت در استانبول از خانه‌های نوساز ارزانتر هستند، اما همین املاک نیز نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته‌اند و این به خوبی ارزش خرید ملک در ترکیه و ارزش افزوده‌ی جذاب آن را مشخص می‌سازد.

 

همچنین خانه ویلایی از آپارتمان نوساز نیز گرانتر می‌باشد. خانه‌هایی که در بخش ساحلی استانبول قرار دارند، عمدتاَ دارای بافتی قدیمی و از مرکز شهر دور هستند؛ به همین دلیل از نظر قیمت ارزانتر بوده و برای کسانی که عاشق چشم اندازهای ویژه هستند و بودجه زیادی برای خرید خانه در استانبول ندارند، بسیار مناسب است.

 

بطور مثال منطقه «اسنیورت» و «بیلیک دوزو» دارای ویلاها و آپارتمانهای نوساز با قیمت پایین هستند. اتباع خارجی بخصوص ایرانیان، این 2 منطقه را به شدت دوست داشته و اکثرا اقدام به خرید ملک در این مناطق میکنند. شما میتوانید در این دو منطقه به راحتی یک خانه 60 متری را با حدود سرمایه 240.000 لیر خریداری کنید.

 

بشیکتاش و ببک نیز از گرانترین و شیکترین محله‌های استانبول به شمار میروند و از سرتاسر جهان، مهاجران بسیاری در این محله اقدام به خرید خانه میکنند. قیمت هر متر ملک مسکونی در این محله‌ها حدوداَ از 10.000 لیر شروع شده و تا 40.000 لیر ادامه دارد.

 

محله ایوپ؛ خرید ملک ارزان در استانبول

منطقه دیگری که در سالیاتن اخیر رشد چشمگیر و جذابی داشته و مورد استقبال مهاجران قرار گرفته است، محله ایوپ می‌باشد. قیمت هر متر خانه در این منطقه نسبت به سال گذشته، حدودا 19% افزایش داشته است. به طور میانگین قیمت هر متر ملک مسکونی در محله ایوپ 3.000 لیر می‌باشد.

 

البته همیشه مشکل بودجه و سرمایه کم مطرح نیست؛ بلکه بسیاری از افراد به دلیل در رفت و آمد بودن دائمی و عدم حضور دائم در ترکیه، ترجیح میدهند برای خرید ملک هزینه زیادی نپردازند. بنابراین برای چنین شرایطی، ارزانترین مناطق برای خرید خانه در استانبول عبارتند از:

 

* اسنیورت

* چاتالجا

* اسنلر

* پندیک

* بیلیک دوزو

* سنجاق ‌تپه

* سیلیوری

* سلطان بیلی

* آرناووتکوی

* و سلطان قاضی. جالب است بدانید که قیمت هر متر مربع ملک مسکونی در این مناطق، پایینتر از میانگین مناطق دیگر استانبول می‌باشد.

 

محله‌ های گران قیمت و ویلاهای شیک استانبول

مناطقی نیز در استانبول وجود دارند که بسیار گرانقیمت هستند و میانگین قیمت هر متر مربع ملک مسکونی در آنها از دیگر مناطق این شهر بالاتر است. گرانترین و شیک‌ترین مناطق برای خرید خانه در استانبول عبارتند از: اسکودار، بوغازایچی، شیشلی، باقرکوی، ساری یر، کادی کوی و البته مهمتر از همه «بشیکتاش» و «ببک».

 

قیمت خانه در استانبول، بخصوص در مناطق «باشاک شهیر»، «آرناووتکوی» و «آوجیلار» از سال گذشته تا امروز، افزایش چشمگیری داشته و برای سرمایه گذاری مهاجران و اتباع خارجی به شدت مناسب می‌باشند؛ زیرا به صورت مداوم در حال رشد و پیشرفت هستند.

 

در سال گذشته (2020)، برخلاف روند کلی و صعودی قیمت خانه و ملک در استانبول، فقط 3 محله در این شهر بودند که با کاهش قیمت مواجه شدند! درواقع قیمتها در محله فاتیح و محله اسنلر 2 درصد و در کادیکوی 1 درصد کاهش داشتند که البته بسیار ناچیز می‌باشد. به جز این 3 منطقه، تمام مناطق و محله های دیگر با رشد و افزایش قیمت چشمگیر روبرو شدند.

 

خرید خانه در استانبول مزایای زیادی دارد و خریدار با خرید یک ملک به ارزش 250 هزار دلار، می تواند به راحتی تابعیت کشور ترکیه را دریافت کند؛ از طرفی پاسپورت ترکیه در کشورهای زیادی ارزشمند است. به همین دلیل قیمت ملک و خانه در شهر استانبول روز به روز در حال افزایش است و کاهش پیدا نمی کند.

 

سرمایه گذای در ترکیه و چالش های مثبت آن

علاوه بر بحث اخذ شهروندی ترکیه، خرید ملک در استانبول و به طور کلی سرمایه گذاری روی املاک و مستغلات، همواره سودآور و باارزش است. بنابر گزارشهای بانک مرکزی ترکیه، سرمایه گذاری روی املاک ایمنتر و سودآورتر از سرمایه گذاری در بورس و ارز می‌باشد؛ چرا که در 3 سال اخیر نرخ افزایش مسکن از نرخ افزایش ارز در ترکیه بیشتر بوده است. البته این مورد که قیمت لیر از ریال بالاتر و با ارزشتر می باشد، در این قضیه بی‌تاثیر نیست.

 

خرید خانه در ازمیر و وان؛ فرصتی ویژه برای سرمایه گذاری

اگر شما در شهرهای مرزی زندگی می کنید و زندگی در شهرهای مرزی را دوست دارید، می توانید به جای خرید خانه در استانبول به سراغ شهرهایی مانند وان بروید. قیمت ملک و خانه در شهر وان از دیگر شهرهای ترکیه کمتر است و بطور کلی هزینه‌های زندگی در وان پایین می‌باشد؛ چراکه این شهر خیلی کوچک است.

 

همچنین ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه میباشد؛ شهری ساحلی که دارای چندین منطقه شهری و سطح بسیار بالای زندگیست و بعنوان نگین دریای اژه شناخته میشود. خرید خانه در ازمیر یک انتخاب خوب برای ایرانیانیست که زندگی در شهری آرام و زیبا را دوست دارند؛ چراکه بیشتر مناطق ازمیر ساحلی و جنگلی هستند و در آن خبری از هیاهو و شلوغیهای استانبول نیست.

 

قیمت خرید ملک در ازمیر

قیمت خرید خانه در ازمیر بطور کامل به نوع و کیفیت محله بستگی دارد. محله نارلی دره، یکی از مدرنترین و جدیدترین محله‌های ازمیر است که قیمت خانه در آن از 700.000 لیر شروع شده و تا 3.100.000 لیر ادامه دارد. محله بورنووا یکی دیگر از مناطق شیک شهر ازمیر است که قیمت ملک در آن از 800.000 لیر شروع و تا 1 میلیون لیر ادامه دارد.

 

همچنین یکی از آرامترین و زیباترین محله‌های ازمیر، محله «سلجوک» است که یک خانه نوساز 3 خوابه در آن، حدودا 200.000 لیر قیمت دارد. البته بهترین محله برای خرید خانه در ازمیر، محله وسیع «کوناک» است که دارای ساختمانهای قدیمی و نوساز متعددی است. در این محله با 800.000 لیر یک خانه دوخوابه قابل خریداری است.

 

مزایای خرید خانه در ازمیر

چگونه خرید خانه در استانبول با قیمت مناسب داشته باشیم؟

خرید خانه در ازمیر با مزایای جذاب و متعددی همراه است؛ مزایایی همچون:

 

* ازمیر شهری صنعتیست و به دلیل رشد دائمی ملک در آن، شما هر زمان که اراده کنید، می‌توانید خانه خود را به راحتی به فروش برسانید.

 

* هزینه‌های زندگی در این شهر از استانبول و آنکارا پایینتر است.

 

* طبیعت و جاذبه‌های دیدنی جذاب و بکری دارد.

 

* از نظر امنیت و موقعیت مکانی ویژه بوده و نقطه اتصال شرق و غرب است.

 

* با خرید خانه در ازمیر، می‌توانید به راحتی شهروند کشور ترکیه شوید.

 

* همچنین جالب است بدانید که قیمت خانه در این شهر نسبت به ایران ارزانتر می‌باشد!

 

اطمینان در خرید خانه در ترکیه با ناب هوس

مجموعه معتبر ناب هاوس بواسطه‌ی در اختیار داشتن کارشناسان زبده و باتجربه و انجام معاملات منصفانه و درخشان، همواره به گزینه‌ای محبوب و قابل اعتماد برای تمامی سرمایه گذاران خرید ملک در ازمیر و استانبول و بطور کلی خرید ملک در ترکیه تبدیل شده است.

 

ناب هوس همواره گزینه‌های متعدد و جذابی را در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری با هر میزان بودجه قرار داده و انتخابی مطمئن را برای سرمایه گذاران ایرانی به ارمغان آورده است. جهت کسب اطلاعات تکمیلی مربوط به هر پروژه خرید خانه در ترکیه، پیشنهاد میشود با مشاورین برجسته ناب هاوس تماس حاصل فرمایید.

 

دفتر تهران : تهران، خیابان گاندی، نبش کوچه 23

شماره ‌های تماس : 02188721092 – 02188722027– 09124265750 – 09129533282