پارس ناز پورتال

تاثیرات مخرب خستگی روی پوست صورت خانم ها

تاثیرات مخرب خستگی روی پوست صورت خانم ها

تاثیرات مخرب خستگی روی پوست صورت خانم ها 

خستگی روی پوست صورت خانمها تاثیرات بسیار مخربی دارد که اغلب ازآن آگاه نیستند و ما دراین پست نکات مهمی را ذکر می‌کنیم. فردای شب بی‌ خوابی‌, روز کاری ‌تان روز خوبی نخواهد بودو نخواهید توانست با تمرکز کافی بکار و زندگی ‌تان برسید, اما شاید اصلا فکرش را نکرده باشید که بین خواب و زیبایی هم ارتباطی وجود داشته باشد.

 

احتمالا در این‌که بی ‌خوابی و بد خوابی, آرامش اعصاب و روان تان رابه هم می ‌ریزد تردیدی ندارید.این را هم لابد قبول دارید و تجربه کرده اید که فردای شب بی‌ خوابی‌, روز کاری ‌تان روز خوبی نخواهد بودو نخواهید توانست با تمرکز کافی بکار و زندگی ‌تان برسید, اما شاید اصلا فکرش را نکرده باشید که بین خواب و زیبایی هم ارتباطی وجود داشته باشد.

 

این در حالی است که تحقیقات مختلف ثابت کرده بی ‌خوابی و بدخوابی و به‌ دنبال آن خستگی می‌ تواند عوارض زیادی برای پوست شما ایجاد کند.اگر شما 6 تا 8 ساعت در روز خواب کافی نداشته باشید, آثار خستگی روی پوست ‌تان دیده می ‌شود.

 

خواب کافی سبب تنظیم متابولیسم بدن شده و موجب دفع مواد زاید و سمی از عضلات, کبد و پوست می‌ شود.هنگام خواب, دستگاه گوارش شما استراحت می ‌کند و حتی سیستم عصبی ‌تان تغییراتی می‌ کند که لازمه بازسازی و بازتوانی آن است.گویا خواب شبانه کافی, پادزهر استرس است و روزبعد که از خواب بیدار می‌ شوید, شادابی پوست و رفع خستگی عضلات‌ را برای تان به ارمغان می ‌آورد.

 

برخی متخصصان معتقدند که حتی پیدایش چروک‌ هاي اطراف چشم نیز با بالش ‌هاي نامناسبی که عده اي از ما شب ‌ها زیر سرمان می ‌گذاریم, مرتبط است.خواب ناكافی باعث ایجاد بی‌قراری, عدم تمركز, خستگی و تحریك‌پذیری میشود و علاوه بر آن سرعت پاسخ‌دهی به محرك‌هاي بیرونی و قدرت هماهنگی شما با محیط و نیز قدرت حفظ و نگه‌داری اطلاعات‌تان كاهش مییابد.

 

در واقع خواب نامرتب ودر ساعت‌هاي نامنظم و نامشخص شبانه‌روز, باعث گسسته شدن ساعت‌هاي بیولوژیك بدن شما شده و تنظیم مجدد آن مدت‌ها زمان خواهد برد.این حالت به ویژه در افرادی اتفاق می‌افتد كه از لحاظ شغل وادار هستند شیفت‌هاي شبانه داشته یا در شیفت‌هاي مختلفی از شبانه‌روز سركار باشند.

 

دراین حالت تمام ارگان‌هاي بدن به نوعی تحت تاثیر قرار گرفته و پوست نیز بعنوان یك عضو مهم بازتابی از این احتمال را بروز خواهد داد.در كوتاه‌مدت چون خواب كافی باعث اسانی عضلات صورت میشود بنابر این آرامش و شادابی و كاهش خطوط صورت را بعد از یك خواب آسان شبانه تجربه می‌كنیم و حتی روزبعد شما پوست خودرا شفاف‌تر و جوان‌تر احساس می‌كنید.

 

اما آثار كم‌خوابی در طولانی‌‌مدت باعث بالارفتن سطح هورمون‌هاي استرس بطور مداوم و كاهش سطح ایمنی بدن میشود و همان‌ طور كه انتظار داریم این دو عامل میتواند باعث چین‌وچروك‌هاي زودرس, شلی پوست, تیرگی دورچشم و فراهم شدن زمینه جهت ایجاد بدخیمی‌هاي پوست در نتیجه كاهش ایمنی بدن شود.

 

بنابر این توصیه می شود در ساعات استراحت صورت خودرا کاملا شستشو دهید و سپس بخوابید چون پاکی صورت آرامش ‌بخش است و می‌ تواند زمینه را برای خواب آرام مهیا کند.می‌توانید از سرمها یا کرمهای ضد چروک استفاده کنید.

 

بهترین فرم خوابیدن برای پوست خوابیدن یه پشت است چون دراین حالت هم فرم طبیعی ستون فقرات حفظ میشود و هم عامل کششی بر پوست تحمیل نمی شود و توصیه می ‌کنم اگر مشکل یا اختلالی در خواب شبانه‌ تان دارید, به بهانه حفظ سلامت و شادابی پوست ‌تان هم که شده, در صدد رفع آن برآیید و خودتان را از این نعمت خدادادی محروم نکنید.