پارس ناز پورتال

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

مجموعه : مطالب طنز
خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید 

در سال 95 بسیاری از اتفاقات سوژه های خنده دار روز مردم شدند که به قول معروف جوک های زیادی درباره آن ها ساخته شد و حسابی سر زبان ها افتادند. اگر میگو و ماهی زیاد خورده باشید، حتما خاطرتان هست که در مطلب نوروزی سال 95، گروه رصدخانه با اکثریت آرا، موجودی به نام «ترامپ» را به عنوان شخصیت سال انتخاب کردند که همین موجود چندین ماه بعدش رییس جمهور شد و نشان داد که تیم رصدخانه تا چه حد کارشان درست است.

 

ما خودمان هم تا پیش از انتخاب ترامپ، فکرش را هم نمی کردیم که تا این حد کارمان درست باشد و مو لای درزِ شخصِ انتخابی مان نرود. آن گاه بود که به توانایی های مان پی بردیم و یابو برمان داشت که خیلی خفنیم. پس باد در غبغب انداختیم و سینه ستبر کردیم و زبان از نیام دهان بیرون کشیدیم تا امسال نیز طبق روال این دو سه سال

 

اخیر به انتخاب «ترین»های سال 95 بپردازیم. امیدواریم مجلاتی نظیر تایمز و امثالهم هنگام انتخاب شخصیت سال، کمتر از ما الگوبرداری کنند و کمی هم خودشان فسفر بسوزانند!

 

شخصیت سال

انتخاب شخصیت سال کار پیچیده ای است و نیاز به فرمول ها و برآوردهای بی شمار دارد. هیئت رصدخانه برای انتخاب شخصیت سال به چهار گوشه جهان سفر کرد (البته به صورت مجازی) و در آخر با اینکه سفرهای درازی رفتند، به این نتیجه رسیدند که هیچ کجا قشنگ تر از وطن نبود. یعنی از بس در وطن خودمان کاندیداهای مناسب برای انتخاب شخصیت سال داریم که لازم نبود این قدر بگردیم.

 

پس تلسکوپ های رصدخانه مان را میان شخصیت ها چرخاندیم. هر چند شخصی به نام عباس جدیدی مدام جلوی لنزهای تلسکوپ ما پیدا می شد و کار رصد را برای ما سخت کرده بود اما پس از چشم چرانی ها… ببخشید… پس از چشم دواندن های بسیار سرانجام چند کاندیدا برای این بخش پیدا کردیم.

 

کاندیداهای این بخش عبارتند از:

* حسام نواب صفوی؛ به دلیل اعتراف وی به وکیل شدن از جانب ملت ایران علیه شبکه مخوف و خانمان برانداز فارسی وان و بستن این شبکه ماهواره ای، آن هم بدون دریافت پشیزی حق الوکاله. اصولا همین نکته که وکیلی در دنیا پیدا شده است که کار می کند، اما پول نمی گیرد خودشاز آن اتفاقات عجیب و غریب سال است!

 

* ترامپ؛ به دلیل انتخاب شدن برای پست ریاست جمهوری آمریکا و دادن وعده های عجیب و غریب و نیز تبدیل کردن ویزا و گرین کارت به کاغذپاره و کشیدن دیوار بین آمریکا و مکزیک و خیلی کارهای دیگر که هنوز بویش در نیامده!

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

* مردم آمریکا؛ به دلیل انتخاب ترامپ.

 

* نادر قاضی پور؛ به دلیل ضرب و شتم و یک، به قول خودشان، شوخی دستی با یک خبرنگار و نیز پاره کردن لایحه بودجه.

 

* عباس جدیدی؛ به دلیل اثبات نظریه «عقل سالم در بدن سالم است» و نیز به دلیل آموزش «زاویه افق بدن در عکاسی» و همچنین اضافه کردن «شکستن شاخ بز» به آزمون های مخصوص سیاستمداران.

 

* محمدباقر قالیباف؛ به دلیل این که نامبرده سال هاست شهردار تهران هستند و اعتقاد دارند راه ورود به ساختمان پاستور از شهرداری تهران می گذرد. وی به دلیل مدیریت گازانبری و تبدیل کردن تهران به شهری رو کار (به دلیل خالی بودن زیر تهران!) و نیز مدیریت جالب ایشان در مواقع بحرانی و همچنین اعتقاد نداشتن

 

به «عذرخواهی» در فهرست ما قرار گرفتند. لازم به ذکر است برخی از دلایل انتخاب ایشان را ننوشته ایم، زیرا محدودیت کلمات داریم و حوصله اش را هم نداریم

 

و اما هیئت داوران ضمن تقدیر از بازی زیرپوستی عباس جدیدی، محمد باقر قالیباف را به دلیل باز کردن دید مردم برای انتخابات و نیز به دلیل عذرخواهی نکردن به عنوان شخصیت سال بر می گزیند. (هر چند این انتخاب چیزی از ارزش های آقای عباس جدیدی کم نمی کند!)

 

فیلم و سریال سال

تیم رصدخانه برای انتخاب فیلم و سریالِ سال سختی ها و مشقات بسیاری تحمل کرد. بدین صورت که داوران مجبور شدند صبح تا شب و شب تا صبح پای تلویزیون بنشینند و سریال های آبکی صدا و سیما و سایر ست لایت ها را تماشا کنند. برخی از اعضا به قدری تحت تاثیر سریال ها قرار گرفتند که مشاعرشان را از دست دادند و اکنون در بخش روانی بیمارستانی که نخواست نامش فاش شود بستری شده اند.

 

کاندیداهای این بخش عبارتند از:

* سریال برخورد ماموران سد معبر شهرداری با دستفروشان به دلیل بازی های زیرپوستی و نیز وفور صحنه های اکشن و صداگذاری های مناسب.

 

* سریال آلودگی هوا به دلیل تداوم در ساخت و تمام نشدن این سریال!

 

* سریال معمای شاه؛ سریال سیاسی – موزیکال معمای شاه به دلیل تلفیق تمام ژانرها در یک ژانر و خط بطلان کشیدن بر برخی خطوط قرمز که ما خودمان قبلا جرئتش را نداشتیم از آنها رد شویم.

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

* سریال عکس های عباس جدیدی؛ به دلیل استفاده مناسب از صحنه و نیز دقت به جزییات تصویر مانند شیوه صحیح کارت کشیدن در دستگاه پوز و ایستادن کنار برانکارد.

 

و در بخش بین الملل:

* فیلم کودتای ترکیه به دلیل کوتاه و موجز بودن و نیز بیش از حد ساده و همه فهم بودنش!

 

و اما هیئت داوران، ضمن تقدیر از فیلم کودتای ترکیه، در این بخش سریال سیاسی – موزیکال معمای شاه را به عنوان فیلم و سریال سال انتخاب می کند.

 

سوتی سال

سوتی بخش جدایی ناپذیر از ماهیت انسان است. در دنیا کسی نیست که سوتی نداده و ندیده باشد اما گاهی برخی سوتی ها چنان بر جان و مال و روح آدم می نشینند که هیچ رقمه نمی شود آثارشان را شست. تیم رصدخانه برای انتخاب سوتی سال میلیون ها سوتی را بررسی کرد و از بین آنها سوتی ترین های شان را انتخاب کرد.

 

* «فارسی وان را من بستم». از الویس پریسلیِ صحنه ها، جناب آقای نواب صفوی.

 

* خرید هزاران دسته بیل و دسته تی به دست دولت.

 

* تکذیب های عباس جدیدی، پیرامون عکس هایش کنار متوفیان.

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

* سفرهای استانی محمود احمدی نژاد.

 

* تکذیبیه هایی که پیرامون فرو ریختن ساختمان پلاسکو مدام از پی هم می آمدند.

 

* جواد خیابانی (توضیح ندارد!)

 

و اما هیئت داوران، ضمن تقدیر از تکذیب کنندگان خبرهای پیرامون ساختمان پلاسکو، در این بخش تکذیب های عباس جدیدی را به دلیل تابلو بودن بیش از حد و نیز مداومت در تکذیب به عنوان سوتی سال انتخاب می کند.

 

شیء سال

انتخاب شیء سال بسیار سلیقه ای و چالش برانگیز بود. هر کدام از اعضای رصدخانه شیء مورد نظر خودشان را به عنوان شیء سال انتخاب کرده بودند و حتی برخی از داوران در فهرست اشیاءشان «ترامپ پلاستیکی» را نوشته بودند. البته به دلیل این که ترامپ پلاستیکی محلی از اعراب نداشت، وی را با گزینه دیگری به نام کلاه همایون جابجا کردیم که در ادامه خواهید خواند.

 

کاندیداهای این بخش عبارتند از:

* ایرباس؛ به دلیل ورودش به ایران پس از چند سال و نیز برپا نمودنِ موجِ «از – پاسخ – می مانم» در فضای مجازی.

 

*کوآدروکوپر (توضیح ندارد)

 

* شاخ بز؛ به دلیل این که به گمان آقای عباس جدیدی اگر بشکند، کسی که آن را شکسته می تواند وارد کارهای سیاسی شود.

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

و اما هیئت داوران خط خطی، ضمن تقدیر از ایرباس، در این بخش شاخ بز را به عنوان شیء سال انتخاب می کند و از جناب آقای عباس جدیدی برای معرفی این شیء گرانبها و به شدت سیاسی بسیار سپاسگزار است.

 

آمار سال

ارائه آمار از آن کارهایی است که سیاستمداران، ورزشکاران، دلاوران و نام آوران علاقه خاصی به آن دارند. پس بیراه نیست که تیم رصدخانه میان آمارهای ضد و نقیض بگردند و آن دسته از آماری را که بهتر به ما آمار می دادند انتخاب کنند. انتخاب آمار سال کار بسیار اعصاب خرد کنی بود. برخی آمار ما را یاد خاطره های پیش انداختند و اعصاب مان را هم خط خطی کردند. سرانجام تیم رصدخانه توانست به تعدادی از خفن ترین کاندیداهای آمار سال برسد.

 

کاندیداهای این بخش عبارتند از:

* آمار پراکندگی بدحجابی در مشهد، که برادرِ آقای سعید جلیلی تهیه و تدارک دیده بودند. البته ما هر چه تحقیق کردیم متوجه نشدیم این آمار چگونه گرفته شده است و مثلا سر هر چهارراه کسی را گمارده بودند که چشم بچرخاند و آمار بگیرد یا نه.

 

* دولت اعلام کرد در سال 95 چندین هزار فرصت شغلی پدید آورده است. لازم به ذکر است تیم رصدخانه هر چه توی تلسکوپ نگاه کرد فرصت شغلی تازه ای نیافت و ما نفهمیدیم این چند هزار فرصت شغلی دقیقا در کجا پدیدار شده اند.

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

* دولت اعلام کرد در سال 95 تورم را کنترل کرده است، فقط ما نفهمیدیم که چرا برخی از اقلام یکهو ده بیست سی هزار تومان گران شدند.

 

* آمارهایی که عباس جدیدی به دوربین ها می داد!

 

و اما هیئت داوران، ضمن تقدیر از برادرِ جناب آقای سعید جلیلی در این بخش آمارهای آقای جدیدی به دوربین ها را به عنوان آمار سال انتخاب می کند و امیدوار است جناب جدیدی در آینده ای نه چندان دور که یکی از مشاغل شان کمتر خواهد شد، حتما به عنوان آماربگیر یا آماربده مشغول به کار شوند.

 

پیشنهاد سال

مملکت ما آبستن پیشنهادات است. البته این پیشنهادات همیشه هم سازنده نیستند و در برخی موارد مشکل زا و حساسیت برانگیز می شوند. ما برای این که بتوانیم پیشنهادات بامزه سال را بررسی کنیم، سراغ برخی از چهره های پیشرو در این زمینه رفتیم اما تا ما را دیدند پیشنهاد دادند متواری شویم وگرنه هر چه دیدیم از چشم خودمان دیدیم. اما ما بیدی نبودیم و نیستیم که با این بادها بلرزیم. پس کمر همت را بالا زدیم و به جمع بندی نهایی رسیدیم.

 

کاندیداهای این بخش عبارتند از:

* پیشنهاد خانم ابتکار مبنی بر طرح انتقال تعطیلات تابستانی دانش آ»وزان به زمستان. ایشان گمان کرده اند اگر دانش آموزان زمستان ها تعطیل باشند، هوا کمتر آلوده می شود اما به این فکر نکرده اند که ممکن است این طرح به آلوده تر شدن هوا در زمستان و نیز کم آبی شدید در تابستان (جهت خنک کردن مدارس) منجر شود. حالا این وسط شما به فکر پدر و مادرهایی باشید که مجبورند زمستان ها به مسافرت بروند. یخ می زنند بندگان خدا!

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

* پیشنهاد استاندار تهران مبنی بر طرح عقیم سازی قبر خواب ها و کارتن خواب ها.

 

* پیشنهاد عباس جدیدی مبنی بر تغییر افق زاویه بدن هنگام عکس برداری. لازم به ذکر است که این پیشنهاد قرار است به صورت کتاب در آید و فرمول های آن در دانشگاه های هنریِ معتبر جهان آموزش داده شود.

 

و اما هیئت داوران، ضمن تقدیر از استاندار تهران، در این بخش پیشنهاد عباس جدیدی را به عنوان پیشنهاد سال انتخاب می کند و امیدوار است ایشان همچنان به طرح پیشنهادات شان بپردازند و دست از سر کچل ما بردارند.

 

آنتی انتخاب مردمی سال

در این بخش، اعضای رصدخانه به سراغ مردم رفتند و از ایشان پرس و جو کرده اند که به نظر شما انتخاب مردمی سال را به چه کسی بدهیم! البته دروغ چرا تا قبر آ آ آ! ما آنقدر وقت نداشتیم که سراغ مردم کوچه و بازار برویم پس مجبور شدیم مردم مورد نظرمان را از میان همین اعضای تحریریه انتخاب کنیم.

 

پس سراغ ایشان رفتیم و نظرات ایشان را جویا شدیم. راستش… دروغ چرا؟ تا قبر آ آ آ! ما آن قدر وقت مان کم بود که حتی فرصت نکردیم سراغ تحریریه برویم. پس نگارنده این متن خودش را جای مردم گذاشت، جای ایشان انتخاب کرد و جای ایشان هم تصمیم گرفت. که البته چیز جدید و عجیبی نیست!

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

خنده دارترین سوژه های سال 95 را بشناسید

کاندیداهای این بخش عبارتند از:

* حسام نواب صفوی؛ * عباس جدیدی * جم تی وی * دعوای کارلوس کی روش و برانکو * راه ندادن مردم به آمبولانس ها و تجمع بی مورد مقابل ساختمان پلاسکو * شاخ های اینستاگرام.

 

و اما مردم ضمن تقدیر از شاخ های اینستاگرام در این بخش عباس جدیدی را به عنوان آنتی انتخاب سال انتخاب کردند و از ایشان می خواهند که کمی آهسته تر زیبا!

 

جمع بندی

سرانجام انتخاب «ترین»های سال تمام شد و هیئت داوران با تلاشی شبانه روزی، از پس این انتخاب های نه چندان دور از ذهن بر آمدند. در این دوره رکورد بیشترین نامزدی و بیشترین فلانِ سال شدن شکست، چنان که در اتفاقی نادر جناب آقای عباس جدیدی در هر هفت بخش کاندیدا شدند و در اتفاقی نادرتر در پنج بخش

 

به عنوان فلانِ سال انتخاب شدند. حتی فیلم تحسین شده لالا لند هم با این که در بیشتر جشنواره ها بیشترین کاندیداتوری و بیشترین دریافت جایزه را داشته است اما هنوز هم فاصله زیادی با آقای جدیدی و رکورد ایشان دارد. در انتها متن پایانی انتخاب فلان های سال را خطاب به آقای جدیدی با هم می خوانیم:

 

«خسته نباشی دلاور

خدا قوت پهلوان!»