پارس ناز پورتال

خوددرمانی با استفاده از سرچ های گوگل

خوددرمانی با استفاده از سرچ های گوگل

خوددرمانی با استفاده از سرچ های گوگل 

علایم یک بیماری یا دارو را در گوگل سرچ می‌کنیم و از نسخه اینترنتی به دست آمده در یک سایت که منابع مشخصی نیز ندارد برای خود نسخه می پیچیم. مطالعات اخیر نشان میدهند، والدینی که از گوگل بعنوان دکتر کمک می گیرند، به احتمال بیشتری بر زمینه چیزهایی که به صورت آنلاین مطالعه کرده‌اند، دچار عدم اعتماد به تشخیص دکتر بشوند

 

 این یافته‌ها نشان می دهند که تفاسیر اینترنت محور علائم مریضی‌ها می تواند سرعت دریافت درمان و خدمات پزشکی کودکان را تحت تأثیر قرار دهد.متخصصان هشدار میدهند که شما شاید فکر کنید، وقتی که علائم و نشانه‌هاي مریضی کودکتان را در گوگل جستجو می کنید، در حال انجام کار درستی هستید اما شاید با اینکار، درمان کودک خود را به تأخیر بیندازید.

 

مطالعات اخیر نشان میدهند، والدینی که از گوگل بعنوان دکتر کمک می گیرند، به احتمال بیشتری بر زمینه چیزهایی که به صورت آنلاین مطالعه کرده‌اند، دچار عدم اعتماد به تشخیص دکتر بشوند.بیش از 1300 پدر و مادر برای این پژوهش علمی به خدمت گرفته شدند که تمامی انها، حداقل یک فرزند زیر 18 سال داشتند.

 

برای آن ها در مورد کودکی که به مدت سه روز خارش و تب داشته بود و حال او هم هر روز بدتر شده بود، صحبت شد و سپس آن ها را به چند گروه کاری تقسیم کردند.چکیده‌هایي از اطلاعات موجود در اینترنت درمورد‌ي مریضی احتمالی که علائم مریضی مخلملک «عفونتی مرتبط با گلودرد» را تشریح میکردند، به گروه اول داده شد.

 

اطلاعات اندکی هم در مورد مریضی کاوازاکی که این اطلاعات هم از اینترنت کسب شده بود، به گروه دوم داده شد.مریضی کاوازاکی، نوعی مریضی هست که باعث التهاب و تورم عروق خونی می شود و معمولاً هم با تب یا خارش همراه هست.

 

اما در مورد گروه سوم؛ هیچ اطلاعاتی از اینترنت در اختیار این گروه قرار نگرفت و در عوض، از انها خواسته شد تا علائم را با پزشکی در بین بگذارند که تب مخملکی «مخملک» را برای آن کودک تشخیص داده بود.همان گونه که 90 درصد از والدین گروه اول پس از خواندن علائم مریضی مخملک به نظر دکتر اعتماد کردند، حدود 81 درصد از والدین نیز در گروه سوم به نظر و تشخیص دکتر اعتماد داشتند.

 

اما تنها 61 درصد از والدین در گروه دوم «پس از خواندن علائم مریضی کاوازاکی» به تشخیص و نظر دکتر اعتماد کردند.روث میلانایک «Ruth Milanaik»، سرپرست اصلی این تحقیق و استادیار دانشکده‌ي پزشکی هوفسترا نورثول «Hofstra Northwell» اظهار کرد: «این یافته‌ها نشان می دهند که تفاسیر اینترنت محور علائم مریضی‌ها میتواند سرعت دریافت درمان و خدمات پزشکی کودکان را تحت تأثیر قرار دهد.»

 

خانم روث میلانایک افزود: «اینترنت ابزار اطلاعاتی قدرتمندی هست اما به علت ناتوانی در تعقل و تفکر محدود‌یت دارد. ورود ساده به آلبوم‌اي از علائم مریضی در موتورهای جستجوگر نمی تواند به طور قطع بازتاب دهنده‌ي اوضاع مریضی در حال وقوع باشد.»

 

 به گزارش پارس ناز وی همین طور افزود: «این تشخیص‌هاي کامپیوتری ممکن هست که بیماران یا والدین کودکان بیمار را منحرف و آن ها را نسبت به تشخیص دکتر مردد کنند و باعث مراجعه به نزد سایر پزشکان و در نهایت تأخیر در شروع درمان شوند. والدینی که همچنان پس از تشخیص نسبت به نظر دکتر مردد میباشند،

 

قطعاً به دکتر دیگری هم مراجعه خواهند کرد. اما انها نباید از بیان نتایج حاصل از اطلاعات دریافت شده از طریق اینترنت با دکتر معالج ابایی داشته باشند.»این مطالعه که «پیج کردن دکتر گوگل» نام دارد: اثرات اطلاعات پزشکی و سلامت آنلاین روی اعتماد والدین در تشخیص‌هاي پزشکی پزشکان متخصص اطفال؛ توسط آکادمی طب اطفال ایالات امریکا انجام شده هست.

 

این یافته‌ها در «مرکز کنوانسیون غرب ماسکونی» «Moscone West Convention Centre» در شهر سان فرانسیسکو ارائه خواهد شد.