پارس ناز پورتال

13 نکته برای دختر خانم ها قبل از آغاز زندگی مشترک

13 نکته برای دختر خانم ها قبل از آغاز زندگی مشترک

13 نکته برای دختر خانم ها قبل از آغاز زندگی مشترک 

دختر خانم ها باید بدانید که قبل از شروع زندگی مشترک با آقایان اگر بعضی از خصوصیات کلی انها را بدانید مي توانید در رسیدن به تفاهم به زندگیتان کمک کنید

 

١» مردان در مورد احساسشان صحبت مي کنند اما

مردان ترجیح مي دهند درباره احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از همسرتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا این که فکر و تصور خود را در مورد شما و نخستین باری که شما را ملاقات کرده هست، بیان کند. پاسخ او روشن مي کند احساسش چیست و اینگونه خود را به شما نزدیک تر مي بیند.

 

2» مردان با کارهایشان دوست داشتن را بیان مي کنند

اکثر مردان ترجیح مي دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام بعضی کارها بیان کنند مثلا وقتی وسایل خراب منزل را تعمیر یا حیاط را تمیز مي کنند یا سطل زباله را بیرون مي برند، دوست داشتن خود را نشان مي دهند. حتی خرید کردن برای منزل و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این هست که شما را دوست دارد.

 

3» مردان ازدواج را جدی مي گیرند

مردان معمولا از ابراز سریع نظر خود واهمه دارند. شواهد نشان مي دهد آنها ازدواج را اکثر جدی مي گیرند ولی ممکن هست مدت طولانی تری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند زیرا مي خواهند مطمئن شوند کاری که انجام مي دهند، درست هست. نتایج یک بررسی روی مردان متاهل نشان داد وقتی مردی با اطمینان کامل تصمیم

 

به ازدواج مي گیرد، همۀ جوانب را بررسی کرده و اکثر معیارها را مطابق میل خود مي بیند. 90 درصد مردان مي گویند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، با همین همسرشان ازدواج خواهند کرد.

 

او یک شنونده حقیقی هست

اکثر ما خانم ها وقتی حرف هاي دیگران را گوش مي کنیم معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا مي دانم به آنها نشان مي دهیم به حرف هایشان گوش مي دهیم. این اشاره ها، بخشی از نظر و درک ما را به فردی که در حال صحبت هست، منتقل مي کند اما این در مورد مردان صدق نمی‌کند.

 

وقتی که با همسر خود صحبت مي کنید و چیزی نمی‌گوید یا حرکتی از او نمی‌بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی‌دهد بلکه ترجیح مي دهد ساکت باشد و درباره انچه شما مي گویید، فکر کند.

 

5» مردان اکثر عمل مي کنند

مردان روابطشان را با عمل تقویت مي کنند نه احساس. تعداد زیادی از مردان، با انجام فعالیت هایي مثل ورزش و پیاده روی همراه همسرشان و ارتباط‌ زناشویی سعی مي کنند به همسرشان نزدیک تر شوند.

 

6» مردان زمانی را برای خود مي خواهند

اگرچه مردان سعی مي کنند در تعداد زیادی از فعالیت هاي خانواده مشارکت کنند اما همۀ آنها نیاز دارند زمانی مخصوص خود داشته باشند. زمانی که تنها در گوشه اي بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت مي برند اما مثل همه ي، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد

 

و به تنهایی به کارهای مورد علاقه شان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، اکثر به هم علاقه مند خواهند شد.

 

7» مردان مثل پدرانشان عمل مي کنند

اگر مي خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی هست و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و ارتباط‌ با همسرشان را از پدرشان مي آموزند. اگر مي خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، مشاهده نمایید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

 

8» مردان زبان بدن را نمی‌دانند

مردان کمتر درباره زبان اشاره و حرکات بدن مي دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همین طور ممکن هست دیرتر ناراحتی زنان راکه در چهره شان نمایان هست یا پیام هاي اشاره اي و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر مي خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما آن را بیان کنید.

 

9» واکنش مردان سریع تر هست

زنان در واکنش نشان دادن به بعضی امور و کارها دیرتر از مردان عمل مي کنند و مدت طولانی تری برای بیان واکنش و تفکر نیاز دارند. حتی ممکن هست در مقابل مردان اکثر احساس اضطراب و استرس داشته باشند اما مردان در مقابل حوادث واکنش سریع تری نشان مي دهند بنابراین وقتی هنوز مي خواهید درباره مباحث شب قبل صحبت کنید، ممکن هست همسرتان آن را از یاد برده باشد.

 

10» مردان به قدردانی واکنش نشان مي دهند

قدردانی از همسر مي تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعه ها نشان مي دهد وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آنها ارزش گذاشته مي شود، اکثر سعی مي کنند در انجام کارهای منزل و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

 

11» مردان لذت بردن همسر خود را دوست دارند

خوشحالی و شادابی یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت هست. یک مرد تا زمانی که همسرش درباره احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمیشود، بنابراین بهتر هست احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. خواسته خود را صریحا بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش مي کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبی خواهد داشت.

 

12» مردان در مورد ظاهر خود دچار اضطراب مي شوند

تعداد زیادی از مردان در بعضی موقعیت ها دچار اضطراب مي شوند، مخصوصا وقتی سنشان افزایش پیدا مي کند. یک مرد ممکن هست در مورد جسم و توانایی هاي خود نگران شود. اگر مي توانید، به او کمک کنید تا روشهای آرام سازی را یاد بگیرد و مطمئنش کنید هنوز هم وی را مثل قبل دوست دارید، در این صورت کمتر در روابط زناشویی دچار استرس مي شود.

 

13» مردان نیاز دارند دوست داشته شوند

 به گزارش پارس ناز اگر یک مرد احساس کند از سوی همسر مورد بی محبتی قرار گرفته ممکن هست به فرد دیگری متمایل شود تا رضایت وی را جلب کند. برای پرهیز از این موضوع زنان باید نیازهای عاطفی همسر خود را درک کنند و برای رفع نیازهای وی بکوشند.