پارس ناز پورتال

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است 

دشنی مراد زن خواننده کردستانی به جز محبوبیت در اساس هنر موسیقی،به دلیل نوع دوستی و مردم دوستی اش در میان کردها مشهور شده هست. شکیرای کردستان لقبی هست که مردم عراق به دشنی مراد داده اند این خواننده کردستانی محبوبیت زیادی در میان مردم کرد ایران و عراق و ترکیه دارد این زن خواننده به دیدار کودکان آواره شهر موصل رفته هست و با انها دیدار کرد.

 

دشنی مراد خواننده کُرد که به شکیرای کردستان مشهور هست با حضورِ در اردوگاه آوارگان الخزر در منطقه حسن الشام با کودکان آواره موصلی دیدار و با اهدای هدایایی برای آنان موسیقی اجرا کرد.

 

دیدار شکیرای کردستان با کودکان موصلی

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دشنی مراد یا شکیرای کردستان

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دشنی مراد خواننده دختر کرد،تصاویر شکیرا

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته است

دشنی مراد،خواننده مشهور کرد،دشنی مراد خواننده مشهور کردستان،

دختر زیبایی که شکیرای کردستان لقب گرفته استبیوگرافی دشنی مراد

دشنی مراد سال هاي اول کودکی خود را در روستای دیهام در شهر سلیمانیه سپری کرد. در سال 1997 هنگامی که 11 ساله بود با خانواده خود به هلند رفت.هنگامی که به سلیمانیه بازگشت، طرفدارانش به وی لقب «شکیرا» دادند چون سبک رقص وی در نماهنگ هایش نمونه این خواننده مشهور دنیا هست.

 

گفت و گو دشنی مراد یا شکیرای کردستان

س: اولین کسی که لقب” شکیرا ” را به شما داد چه کسی بود؟

 

ج: روزنامه نگار مشهور احمد زیباری اولین شخصی بود که این لقب را به من داد. همین طور این او بود که مرا به بی بی سی، ام بی سی و العربیه شناساند. از این لقب بسیار شاد شدم، چون که شکیرا هنرمند و خواننده اي مطرح در سطح دنیا هست. این لقب تأثیرات مثبتی را بر کار هنری من گذاشت. از این لذت می‌برم که بگویم این لقب را فقط بخاطر شباهت فیزیکی من به شکیرا داده شد. گرچه، ناگفته نماند من شکیرا را استاد و پیشاهنگ خودم می‌دانم.

 

س: آیا شما در گالری هاي ویژه رقص را فرا گرفته اید؟

 

ج: وقتی که در هلند در سن 16 سالگی بودم، به مدت یک سال در گروه استریت دانس عضویت داشتم. بعد از آن، به تمرینات رقص ادامه دادم و روزی حداقل یک ساعت تمرینات رقص را اجراء می نمودم.

 

س: در چه سنی کار خوانندگی را آغاز نمودید؟

 

ج: ۲۲ ساله بودم که کار خوانندگی را شروع کردم. اولین کلیپم “هیلا هوپا” نام داشت و برای اولین بار از کانال تلویزیون ماهواره اي زاگرس اکران شد.

 

س: آیا برای ساخت کلیپهایت با کارگردانان و تولیدکنندگان خارجی کار می‌کنید؟

 

س: با همه ي کارگردانان و تولیدکنندگان جهانی کار میکنم و از آنان کسانی همچون: فادی حداد از کشور لبنان، مایک گوستاون از سوئد و همین طور با تولیدکنندگان و کارگردانان کورد نیز همکاری دارم. اینگونه کارهای دسته جمعی بستگی به طبع ترانه و نوع آهنگ و بودجه ي موجودی را دارد. اما بیشتر کارهایم را فادی حداد کارگردانی و ساخت می‌کند

 

و می‌خواهم حداقل در سال یک ترانه برایم ساخت و کارگردانی نماید. در خصوص شعر ترانه هایم، از سوی هلکوت ظاهر سروده شده اند و همین طور کار ساخت آن ها را نیز برایم به عمل می آورد.

 

س: در حال حاضر چه کاری را در دست تهیه دارید؟

 

ج: در این اواخر کلیپی را به کارگردانی محمد جمیل در ‌هه‌ولێر تهیه کردم و “وین تی وی” کار اکران آنرا بر عهده گرفته هست و اولین ترانه ي ضبط شده ام به لهجه ي کرمانجی می باشد. در حال حاضر من در حال آماده نمودن و تصویربرداری از ترانه اي فولکوریک می باشم و ترانه اي اخیر به زبان عربی را نیز در دست تهیه دارم.

 

س: آیا تاکنون برای عراقیان خارج«پناهندگان» از عراق کنسرتی را اجراء نموده اید؟

 

ج: شش کنسرت در کشور آلمان و لبنان برگزار کرده ام و پناهندگان کورد عراقی، ایرانی و سوریه در این کنسرتها حضور یافتند. ولی من آرزو دارم کنسرتی را برای مردم شهر بغداد برگزار کنم و این کنسرت در نزد من مراسم و مناسبتی ویژه و بخصوص دارد و این کنسرت درخواست و ندایی و پیامی برای دعوت به صلح و دوست داشتن را با خود خواهد داشت.

 

س: هنوز تعداد زیادی از دوستداران هنر شما در عراق میگویند که ترانه هاي شما حالتی طیبعی ندارند، آیا شما از این سخنان دلگیر و ناراحت نمی‌شوید؟

 

س: نه، ناراحت نمی‌شوم، چون بدین اعتقاد دارم که عراق در تلاش آنست که دوشادوش دنیا پیشرفت نماید و سطحی اخیر را برای خود در ترانه و رقص کسب کند. ما در سراسرعراق اشخاصی را داریم که دارای بهره ها و استعدادهای درخشانی میباشند. ما همۀ به جدی کار میکنیم و چیزهای اخیر ي را ارایه می‌دهیم