پارس ناز پورتال

بهترین روش های درمانی برای از بین بردن زگیل

بهترین روش های درمانی برای از بین بردن زگیل

بهترین روش های درمانی برای از بین بردن زگیل 

اگر پوست بدن شما در اعضای گوناگون دچار زگیل شد نگران نباشید, راه هاي درمان خانگی زیر را میتوانید بهره گیری کنید تا درمان شوید. زگیل هاي مسطح زائده هاي پوستی میباشند که به تدریج رشد کرده و اکثر در نواحی صورت, گردن, پاها, پشت دست ها و بازوها و جاهایی از بدن که مرتب اصلاح میشوند, به وجود می‌آیند.

 

اندازه این برآمدگی هاي پوستی عموما بین 1 تا 5 میلی متر بوده و معمولاً تعدادشان چندان هست.زگیل هاي مسطح امثال انواع دیگر زگیل ها نیز توسط ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV به وجود می‌آیند.این ویروس مسری بوده و به راحتی می‌تواند از طریق کوچکترین خراشیدگی پوستی, وارد بدن شده و زائده هاي پوستی متعددی ایجاد کند.

 

به محض این که این ویروس وارد پوست میشود, روی نرخ ساخت سلول هاي پوستی تاثیر گذاشته و در نتیجه, به طور مرتب خود را تکثیر میکند.اسم دیگر زگیل هاي مسطح, زگیل هاي جوانی نیز نامیده می‌شوند; زیرا عموما در میان کودکان و نوجوانان شایع هست.گرچه بعضی از عوامل مستعد کننده مثل بهره گیری از تیغ, آسیب مشاهده پوست, بهداشت ضعیف و هم‌چنین عرق کردن, همگی می‌توانند در بروز زگیل هاي مسطح, نقش داشته باشند.

 

 

از طرفی دیگر, مسائل رایجی مثل عفونت هاي تنفسی و سرماخوردگی که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود, ممکن هست بدن را در برابر ویروس HPV آسیب پذیر کند.زگیل هاي مسطح عموما بدون درد بوده و کم کم و خود به خود از بین می‌روند. اگر این زگیل ها کوچک بوده و تعدادشان کم باشد, معمولاً هیچ نوع درمانی پیشنهاد نمی‌شود.

 

اما اگر زگیل ها باعث اذیت مریض میشوند, بهتر هست به درمان انها اقدام کند.به همین منظور, در ادامه, یک سری درمان هاي خانگی مطرح خواهد شد که برای خلاص شدن از دست زگیل هاي مسطح, موثرند; اما بهتر هست گذشته از بهره گیری از انها, با یک متخصص مشورت کنید.

 

سرکه سیب
اسید استیک موجود در سرکه سیب با هر گونه رشد سلول ها و بافت هاي غیرعادی پوست, رویارویی می‌کند.در ضمن, سرکه سیب دارای خواص ضد ویروسی بوده و در نتیجه, درمان زگیل ها را سرعت می بخشد.بدین منظور, ابتدا یک پارچه نخی را با سرکه سیب طبیعی نمناک کرده و پارچه را روی نواحی مصدوم پوست گذاشته و محل را بانداژ کرده و آن را شب تا صبح به حال خود رها سازید.

 

درمان را چند روز تکرار کرده تا زگیل ها از بین بروند. گرچه فراموش نکنید که گذشته از بهره گیری از سرکه سیب در نواحی صورت خود, حتماً ابتدا آن را با اندکی مساوی آب, رقیق کنید.اضافه بر این, می‌توانید 2 قاشق چایخوری سرکه سیب خالص را در یک لیوان آب ریخته و محلول حاصل را روزی 2 مرتبه بنوشید.

 

نوار چسب کانال دار یا حفره دار
چسباندن چنین نواری روی زگیل, روش درمانی خوبی هست و میتواند باعث کوچک و مفقود الاثر شدن زگیل شود.این نوارها می‌توانند ناحیه مورد نظر را تحریک کرده و سیستم ایمنی بدن را به حمله به ویروس دعوت کند.بنابراین ابتدا اندازه مناسبی از نوار را بریده و پس این که محل زگیل را به خوبی تمیز و خشک کردید, آن را روی زگیل بچسبانید.

 

بعد از 1 تا 2 روز, نوار را جدا کرده و پوست هاي مرده ناحیه را کاملا بشویید. این روش را هر روز تکرار کنید تا زگیل ها مفقود الاثر شوند.به طور کلی, این نوارهای چسب را میتوان در گردن, دست ها و پاها به کار برد, اما برای بهره گیری در ناحیه صورت, هرگز پیشنهاد نمیشود.

 

پوست موز

پوست موز دارای آنزیمی به اسم پروتئولیتیک بوده و باعث از بین رفتن زگیل ها میشود.برای بهره گیری, شبها گذشته از خوابیدن, اندکی از پوست موز را جدا کرده و آن را روی زگیل ها قرار داده و آن را شب تا صبح به حال خود رها سازید.اینکار را تا بهبودی کامل, ادامه دهید. در ضمن, مصرف موز را در رژیم خوراکی خود بگنجانید, زیرا موز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

سیر
سیر دارای خواص ضد ویروسی قوی بوده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت میکند.

 

بنابراین, یک حبه سیر را له کرده و آن را روی زگیل قرار دهید.
سپس, محل را پانسمان و به مدت 20 دقیقه رها کنید.
بعد از آن, محل را کاملا بشویید. این روند را روزی 2 بار تکرار کرده تا زگیل ها درمان شوند.

 

گرچه کوشش کنید در پخت و پز غذای هرروز خود نیز از سیر بهره گیری کنید.

 

روغن درخت چای
5 قطره روغن درخت چای را در 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید.
سپس, محلول حاصل را روی زگیل ها زده و آن را چند ساعتی به حال خود رها کنید.

 

سپس, محل را با آب ولرم بشویید. اینکار را روزی 2 بار تکرار کنید.

 

آسپرین
اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین, پوست را تحریک کرده و در نتیجه, سیستم ایمنی بدن را برای درمان پوست آسیب دیده, فعال میکند.این روش در نهایت, باعث مفقود الاثر شدن زگیل ها می‌شود. برای این منظور, ابتدا محل را با آب ولرم شسته و نمناک نگه دارید.سپس, اندکی از قرص هاي آسپرین را خرد کرده و به آن ها اندکی آب اضافه نمایید. بعد, خمیر حاصل را روی زگیل ها مالیده و 10 دقیقه انها را به حال خود رها سازید.

 

سپس, محل را شسته و پانسمان کرده و بگذارید شب تا صبح همان طور بماند. در ضمن, اینکار را روزی 2 بار به مدت 12 هفته تکرار کنید.گرچه برای این که پوست تان چندان تحریک نشود, میتوانید گذشته از مالیدن خمیر به دست آمده, اندکی روغن مایع به پوست خود بمالید.

 

پماد روی «زینک»
تحقیقات نشان میدهد که پماد روی «زینک» دارای ترکیبات اسید سالیسیلیک و اسید لاکتیک بوده که برای معالجه زگیل هاي مسطح, کارساز میباشند.برای این منظور, ابتدا محل را کاملا تمیز کرده و سپس مقدار مناسبی از این پماد را روی زگیل ها بمالید. سپس, بعد از حدود 30 دقیقه, پوست را تمیز کنید.

 

روغن پونه کوهی
6 قطره روغن پونه کوهی را در 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون, روغن نارگیل و روغن کرچک بریزید.
سپس, محلول حاصل را روی زگیل ها بمالید. پس از گذشت چند ساعت, محل را بشویید.
اینکار را روزی 2 بار و به مدت چند هفته, تکرار کنید.

 

روغن کرچک
بهره گیری از روغن کرچک می‌تواند جلوی رسیدن هوا و نم به ویروس را گرفته و کم کم, زگیل ها را از بین ببرد.بنابراین, با یک پارچه نخی, اندکی روغن کرچک خالص را به محل زده و آن را به مدت چند ساعت به حال خود رها سازید.روغن کم کم جذب بدن می‌شود; درنتیجه, نیازی به شستن محل بهره گیری نیست.

 

دهان شویه لیسترین
احتمالاً عجیب به نظر برسد, اما به علت این که دهان شویه لیسترین دارای خواص ضد عفونی هست, محل را به خوبی تمیز کرده و در معالجه زگیل ها, کارساز هست.اندکی دهان شویه لیسترین را روی پارچه نخی زده و روی زگیل ها قرار دهید. سپس, محل را پانسمان کرده و آن را شب تا صبح به حال خود رها سازید.