پارس ناز پورتال

راحل هایی برای درمان ترک پاشنه با روش های مختلف ساده

راحل هایی برای درمان ترک پاشنه با روش های مختلف ساده

راحل هایی برای درمان ترک پاشنه با روش های مختلف ساده

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که با پایان روز, و درآوردن کفش‌ها, یک‌بار دیگر خشکی و ترک پاشنه‌ي پای خودرا ببینید و برای درمان آن دنبال راه حلی باشید. این مشکل نه تنها ظاهر زیبایی ندارد, بلکه باعث ایجاد درد نیز میشود و شما احساس میکنید که بر روی تیغ راه میروید.

 

مهم نیست که این خشکی در حال حاضر به چه اندازه‌اي باشد, این روند خشکی برای همیشه وجود نخواهد داشت. شما می توانید با رعایت چند نکته, ترک و خشکی پای خودرا درمان و از خشک شدن آن در آینده نیز پیشگیري کنید.

 

نخستین اقدام برای درمان ترک پا در خانه, این است که, هرروز پای خودرا با آب ولرم و یک صابون ملایم بشویید. پس از ‌شست‌و‌شو, استفاده از یک مرطوب کننده, برای تسکین خشکی پا ضرورت دارد. اگر شما ترجیح می دهید که از محصولات طبیعی استفاده کنید, عسل پیشنهاد مناسبی است.

 

مخلوط کردن یک فنجان عسل با یک گالن آب, و قرار دادن پاها در آن به مدت 10الی 15 دقیقه, به شدت میتواند به التیام رطوب در پوست کمک کند.به گزارش پارس ناز عسل همچنین یک ضدعفونی کننده طبیعی و درمانی مطمین برای پوست ترک خورده است. نکات دیگری وجوددارد که با دانستن آن به التیام ترک پا کمک کنید.

 

سنگ پا

سنگ پا, یکیدیگر از روش‌ها برای درمان ترک پاشنه پا است. اما مراقب استفاده ازآن باشید و آن رابه شدت و محکم روی پوست خود نکشید. برای استفاده ازآن, باید آن رابه آرامی روی پوست خود بکشید تا پوست‌هاي مرده و خشک پاشنه‌ي پا, به آرامی ازآن جدا شود. استفاده از سنگ پا, مانند لایه برداری از پوست است و شما میتوانید تا رسیدن به نتیجه مورد نظر ازآن استفاده کنید.

راحل هایی برای درمان ترک پاشنه با روش های مختلف ساده

خشک نگه داشتن پا

شما باید همیشه پای خودرا, به خصوص در مناطق نزدیک به انگشت‌ها, بطور کامل خشک نگه دارید. اگر این مناطق به درستی خشک نباشند, می توانند زمینه رشد باکتری ودر نتیجه عفونت رابه وجود بیاورند. شاید عفونت باعث ایجاد ترک پا نشود اما می تواند شرایط را برای شما سخت‌تر کند.

 

استفاده از یک پماد, کرم پا و یا لوسیون

لوسیون‌هاي مفید و مرطوب کننده‌اي که حاوی ویتامین E باشند, برای این مشکل مناسب‌ترند.برای داشتن پاهای نرم و بدون ترک, می توانید از ماسک‌هاي خانگی استفاده کنید. مخلوط کردن روغن نوزاد با نعناع و اکالیپتوس, روغن بادام, روغن آوکادو, روغن جوجوبا و شیر نارگیل چند نمونه از این ماسک‌ها هستند.

 

پوشیدن جوراب سفید و پنبه‌اي

پوشیدن جوراب سفید و پنبه‌اي, که هیچ رنگی در آن به‌کار نرفته باشد, تا مانع از تحریک پوست شود.به گزارش پارس ناز رعایت نکات روزمره برای کاهش خشکی و یا تاول پا نیز, میتواند تاثیر بسیاری در بهبودی سریع‌تر پا, داشته باشد. تمیز نگه داشتین پا و استفاده از یک مرطوب کننده بهترین راه برای مراقبت از پا است.

 

همچنین میتوانید با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب, که غنی از ویتامین A باشد, از پاهای خود مراقبت کنید. مواد غذایی مانند: هویج, سیب زمینی, کلم پیچ, اسفناج و کدو تنبل. علاوه بر غذا, مقدار آبی که مینوشید نیز, مهم است. آب میتواند بطور طبیعی, پوست را نرم و لطیف نگه دارد و ازآن مراقبت کند.