پارس ناز پورتال

درمان فوری نفخ شکم با این راهکارها

درمان فوری نفخ شکم با این راهکارها

درمان فوری نفخ شکم با این راهکارها 

اگر شکم شـما دچار نفخ شده اسـت می توانید با خوردن برخی گیاهان دارویی آنرا درمان کنید و هم چنین نباید عده اي از کارها را نیز انجام دهید. زمانی کـه میکل آنژ بر روی مجسمه حضرت داوود کار می کرد، سنگ مرمر را از بیرون می تراشید تا بـه شکل دلخواه خود دست پیدا کند. اما شکل بخشیدن بـه چربی‌هاي شکمی باید بـه شیوه‌ دیگری انجام شود.

 

اگر می خواهید شکل زیبایی بـه شکم خود بدهید باید بتوانید آنرا از داخل عوض کنید. انجام تمرینات ورزشی مناسب و داشتن رژیم غذایی خوب میتواند بهترین روش برای بـه دست آوردن تناسب اندام و شکمی صاف باشد اما زمانی کـه می خواهید شکم خودرا در زمان کمتری صاف کنید، باید بر روی مکانیسم چربی سوزی داخلی بدن اعتماد کنید.

 

این مکانیسم را می توان در کمتر از ۲۴ ساعت فعال کرد. این موضوع ممکن اسـت کمی عجیب بنظر برسد اما دراین مقاله قصد داریم ترفندهای ساده اي را برای این کار بیان کنیم. اگر بتوانید سیستم گوارش خود رابه یک تعادل مناسب برسانید، متابولیسم بدن را افزایش دهید و نفخ معده را کمتر کنید در کمتر از یک روز نتیجه مورد نظر خودرا خواهید دید. دراین مقاله با مـا همراه شوید تا ترفندهای رسیدن بـه شکمی صاف در عرض ۲۴ ساعت رابا هم مرور کنیم.

 

چای متابولیسمی ایجاد کنید:

کار نکردن درست سیستم گوارش بـه معنای نرخ متابولیسم پایین اسـت. روز خودرا با یک فنجان چای زنجبیل آغاز کنید. این نوشیدنی می تواند سیستم گوارشی شـما را التیام ببخشد و هوس شـما برای مواد غذایی پر نمک و شیرین را کمتر کند. بهمین خاطر چای زنجبیل بخش اصلی و کلیدی رژیم غذایی بیشتر افرادی اسـت

 

کـه بـه دنبال صاف کردن شکم خود هستند. برای تهیه این چای خوشمزه کافیست یک پیمانه آب را بجوشانید و یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل تازه بـه آن بیفزایید.

 

با نمک اپسوم دوش بگیرید:

دوش گرفتن همیشه آرامش بخش بوده اسـت. اضافه کردن دو پیمانه نمک اپسوم میتواند با خارج کردن آب اضافی ازبدن، تورم شکم را کمتر کند. برای این کـه جلوی از دست رفتن آب بدن گرفته شود، بهتر اسـت این کار را تنها هفته اي یک‌بار انجام دهید.

 

موز بخورید:

همان طور کـه می دانید موز سرشار از پتاسیم اسـت. پتاسیم ماده مغذی اسـت کـه بـه تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می کند و همین امر از بروز نفخ پیشگیري خواهد کرد.

 

از خوردن عده اي از سبزیجات خودداری کنید:

عده اي از سبزیجات اگر چـه سرشار از مواد مغذی سالم هستند اما میتوانند نفخ شکم را بیشتر کنند.سبزیجاتی هم چون پیاز سفید، کنگر فرنگی، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، اسفناج خام، قارچ دکمه‌اي باعث نفخ شکم می شوند. پس تا جاییکه می توانید خوردن این سبزیجات را کمتر کنید.

 

آدامس نجوید:

جویدن آدامس نه تنها باعث می شود هوای بیرون بـه داخل سیستم گوارش انتقال یابد و نفخ ایجاد کند بلکه بیشتر آدامس‌ها حاوی الکل‌ قند و شیرین کننده‌هاي مصنوعی هم چون سوربیتول و زایلیتول هستند کـه باعث ایجاد نفخ میگردد. اگر دوست دارید چیزی را بجوید بهتر اسـت از آدامس‌هاي طبیعی کـه از درختان گرفته میشود استفاده کنید. اینگونه آدامس‌ها کالری اندکی دارند و باعث ایجاد نفخ در شکم نمی شوند.

 

از خوردن پروتئین بارها خودداری کنید:

بیشتر بارهای پروتئینی میتوانند نفخ شکم را بیشتر کنند. سویا نیز همانند سایر حبوبات حاوی الیگوساکاریدهاست کـه مولکول‌هاي قند هستند کـه بدن نمی تواند آن رابه طور کامل بشکند. بهمین خاطر چنین موادی باعث ایجاد نفخ و گاز در شکم می شوند. اگر می خواهید از شر نفخ شکم خلاص شوید بهتر اسـت خوردن این مواد را کمتر کنید.

 

گشنیز را در رژیم غذایی خود داشته باشید:

تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می دهد کـه ترکیب منحصر بـه فرد روغن‌ها در گشنیز همانند داروهای بدون نسخه عمل می کند و باعث تسکین عضلات سیستم گوارش و روده میشود. مطالعه منتشر شده در مجله Digestive Diseases and Science نشان داده اسـت کـه بیماران مبتلا بـه IBS می توانند از مزایای خوردن گشنیز بهره مند شوند.

 

خوردن شکلات تلخ را فراموش نکنید:

برای این کـه بتوانید از تمامی مزایای موجود در شکلات استفاده کنید باید از شکلات‌هایي کـه درصد کاکائوی ۷۰ بـه بالا دارند استفاده کنید. باکتری هایي کـه دوستدار شکلات هستند ودر روده زندگی می کنند میتوانند آن رابه یک ترکیب ضد التهابی تبدیل کنند. زمانی کـه کاکائو بـه سیستم گوارش شـما می رسد و با آنزیم‌هاي موجود برخورد میکند؛ بـه ترکیبات ضدالتهابی تبدیل میشود. همین امر موجب از بین رفتن نفخ شکم خواهد شد.

 

وعده‌هاي غذایی خود رابه چند بخش کوچک تقسیم کنید:

برای این کـه بتوانید سطح متابولیسم بدن را در طول روز نظارت کنید، بر روی میان وعده‌هاي سرشار از فیبر و پروتئین تمرکز کنید یا وعده‌هاي غذایی خودرا هر سه الی چهار ساعت میل نمایید. دراین شرایط باید حجم وعده‌هاي غذایی کاهش پیدا کند. با خوردن وعده‌هاي غذایی کوچکتر نه تنها کالری بیشتری می‌سوزانید

 

بلکه قادر خواهید بود از خوردن مواد زیاد پرهیز کنید. شـما می توانید از گوشی هوشمند یا رایانه خود برای یادآوری فواصل زمانی مورد نیاز استفاده کنید. یک سیب بـه همراه کره بادام زمینی، آجیل و توت، حمص یا ماست میتواند میان وعده خوبی برای شـما باشد.

 

بـه آرامی غذا بخورید:

زمانی کـه بعد از یک روز کار طولانی بـه منزل می رسید، گرسنه خواهید بود. در چنین شرایطی سعی می کنید غذا را تندتر بخورید تا سریعتر سیر شوید. سریع غذا خوردن باعث می شود هوای بیشتری ببلعید. همین موضوع هم منجر بـه ایجاد گاز و نفخ در شکم می شود. سعی کنید بـه هنگام غذا خوردن دهان خودرا بسته نگه دارید

 

و بـه گزارش پارس ناز  بـه آرامی آنرا بجوید. زمانی کـه گرسنه هستید میتوانید از میان وعده‌هایي هم چون میوه یا آجیل استفاده کنید. دراین صورت عجله اي برای خوردن غذا نخواهید داشت و میتوانید بـه آرامی ان را بجوید.

 

از ترکیب آب و لیموی تازه استفاده کنید:

زمانی کـه تشنه هستید، می توانید اب و لیموی تازه رابا هم ترکیب کنید.همانگونه کـه می دانید لیمو یک ادرارآور طبیعی اسـت و اضافه کردن آن بـه آب می تواند بشما کمک کند سموم و مواد اضافی را دفع کنید.

 

از بکار بردن نی خودداری کنید:

همانگونه کـه قبلا گفتیم مکیدن هوا می تواند نفخ شکم را بدتر کند. استفاده از نی نیز این شرایط را تشدید خواهد کرد. زمانی کـه تلاش میکنید نوشیدنی‌هاي خودرا با نی بنوشید، هوای بیشتری وارد معده شـما می شود و دچار نفخ میشوید.