پارس ناز پورتال

دستگاه جوجه کشی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد

دستگاه جوجه کشی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد

آشنایی با دستگاه جوجه کشی و نحوه استفاده از آن، موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم و قصد داریم که اطلاعات افراد را قبل از خرید و استفاده از دستگاه جوجه کشی را بالا ببریم. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که شیفته دنیای پرورش دام و طیور و پرندگان بومی و اهلی شده اید، توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

 

دستگاه جوجه کشی چیست و در چند نوع تولید می شود؟

در طبیعت برای اینکه جوجه از تخم خارج شود، میزان رطوبت، دما، زاویه چرخش و سایر عوامل تاثیر گذار به طور کاملاً طبیعی توسط مرغ مادر تامین می شود. اما با پیشرفت تکنولوژی تحت شرایط مصنوعی نیز می توان تخم های نطفه دار را تبدیل به جوجه کرد که برای این منظور وسیله ای تحت عنوان دستگاه و یا همان ماشین جوجه کشی طراحی و تولید شده است. به طور کلی دستگاه جوجه کشی وسیله ایست که شرایط ایده آل و مناسب را برای خارج شدن جوجه از تخم نطفه دار فراهم می کند.

 

به عبارت دیگر این دستگاه تمام شرایط مورد نیاز در فرایند جوجه گیری که در طبیعت به وسیله مرغ مادر انجام می شود را شبیه سازی می کند و به این ترتیب انسان می تواند فرایند جوجه کشی را به وسیله تعداد نامحدودی تخم نطفه دار انجام دهد. این دستگاه به شما امکان می دهد که به وسیله نمایشگر تعبیه شده بر روی آن بتوانید به راحتی شرایط داخل سامانه را مشاهده نمایید

دستگاه جوجه کشی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد

دستگاه جوجه کشی، امکان جوجه کشی از تمام پرندگان و ماکیان را برای بشر فراهم کرده است.دستگاه های جوجه کشی به طور کلی در 2 نوع خانگی و صنعتی تولید می شوند که نوع خانگی آنها تنها ظرفیت ده تا هشتاد و چهار تخم و نوع صنعتی آن ظرفیتی نزدیک به صد و بیست و شش تا دو هزار عدد تخم نطفه دار را دارد.

 

بهترین ماشین جوجه کشی، چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه جوجه کشی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد

به طور کلی نمی توان اظهار نظر کرد که ماشین جوجه کشی ایده آل چگونه ماشینی است، چرا که این موضوع کاملا نسبی بوده و بستگی به نظر شخصی و شرایط مورد نظر او دارد. هر فرد باید با بررسی شرایط خود به این نتیجه برسد که ماشین جوجه کشی مناسب او باید چه ویژگی هایی داشته باشد و برای رسیدن به این نتیجه لازم است که اطلاعات خود را در زمینه عوامل تاثیرگذار بر جوجه کشی، شرایط محیطی مناسب، نحوه کارکرد ماشین جوجه کشی، تعداد قطعات دستگاه، فضای مناسب و… را افزایش دهد.

 

اما اگر بخواهیم یک تعریف کلی از بهترین دستگاه جوجه کشی بیان کنیم، باید بگوییم که بهترین دستگاه، دستگاهی است که توانایی فراهم کردن مناسب ترین فضا را برای تخم نطفه دار داشته باشد. در اینجا منظور از بهترین فضا، فضایی مشابه با فضایی است که مرغ مادر در طبیعت فراهم می کند تا تخم ها را تبدیل به جوجه کند.فراهم کردن چنین فضایی مستلزم داشتن دستگاه های باکیفیت و مرغوب می باشد، به طور مثال هرچه قدر که دستگاهی، موتور، ترموستات، سنسور دما، سنسور رطوبت، برد، بدنه و… باکیفیت تری داشته باشد، می تواند شرایط بهتری را برای تخم های نطفه دار فراهم کند.

 

آموزش جوجه کشی با دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد

خیلی از افراد به فرایند جوجه کشی پرندگان و حیوانات به چشم یک تفریح و سرگرمی نگاه می کنند، اما افراد دیگری نیز وجود دارند که این فرایند را به عنوان شغل و حرفه خود انتخاب کرده اند و از آن درآمد کسب می کنند.آموزش جوجه کشی با دستگاه جوجه کشی یکی از مهمترین دغدغه خریداران این دستگاه و به ویژه افرادیست که می خواهند از این راه درآمد کسب کنند. به همین دلیل در این جا تصمیم گرفته ایم که به طور مختصر نحوه استفاده از دستگاه جوجه کشی را آموزش دهیم.

 

به طور کلی افرادی که از ماشین جوجه کشی استفاده می کنند به 2 دسته تقسیم بندی می شوند، دسته اول فنی کاران حرفه ای و دسته دوم تازه کاران و یا همان عموم مردم می باشند. از آنجایی که فنی کاران حرفه ای قبلاً از این دستگاه استفاده کرده اند و تجربه جوجه کشی با آن را داشته اند، دیگر نیازی به آموزش های ابتدایی ندارند، اما احتمال اینکه مردم عادی تابحال دستگاه جوجه کشی را از نزدیک ندیده باشند، نیاز به آموزش تا حد بسیار زیادی وجود دارد. این افراد بیشتر نگران این موضوع هستند که بعد از خرید و پرداخت هزینه ماشین جوجه کشی نتوانند از آن استفاده کنند.

 

تعدادی از ماشین های جوجه کشی خانگی و صنعتی از ویژگی انتخاب پرنده برخوردار هستند که این ویژگی بر روی برد دستگاه برنامه نویسی شده است. برای استفاده از این وِیژگی فقط کافی است که تخم های نطفه دار را در داخل دستگاه قرار دهید و دکمه مربوط به نوع پرنده ای را که می خواهید از آن جوجه آوری کنید را فشار دهید تا دستگاه به طور خودکار روزهای جوجه آوری را مشخص نماید. بعد از سپری شدن این روزها می توانید جوجه های خود را تحویل بگیرید.سیستم انتخاب خود پرنده که بر روی برخی از دستگاه های جوجه کشی تعبیه شده است، امکان جوجه گیری را حتی برای افرادی که هیچ دانش فنی ندارند، فراهم کرده است.

 

خرید دستگاه جوجه کشی ارزان

دستگاه جوجه کشی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد

ما در این سایت شرایطی را برایتان فراهم کرده ایم تا بتوانید ماشین جوجه کشی مورد نیاز خود را با کمترین هزینه خریداری کنید. با خرید دستگاه جوجه کشی ارزان از سایت ما می توانید در کمترین زمان ممکن و با نازلترین قیمت ها، ماشین جوجه کشی خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرید.علاوه بر این شما می توانید با شماره های مندرج در سایت ما تماس بگیرید و قبل از خرید با مشاوران ما صحبت کنید تا آنها بتوانند در خرید بهترین و مناسب ترین ماشین جوجه کشی به شما کمک کنند.

 

بازار فروش ماشین جوجه کشی

درآمد خوب پرورش دام و طیور و همچنین پرندگان اهلی و بومی سبب شده است که افراد زیادی به سراغ خرید ماشین های جوجه کشی بروند. افزایش خریداران ماشین های جوجه کشی، تعداد تولید کنندگان و همچنین فروشندگان ماشین های جوجه کشی را نیز افزایش داده است.

 

ماشین جوجه کشی خانگی چه ویژگی هایی دارد؟

اگرچه از ماشین جوجه کشی خانگی بیشتر برای اهداف تفریحی و سرگرمی استفاده می شود، اما با توجه به ظرفیت پایین این دستگاه می توان از آن در موارد دیگری مانند، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به عنوان یک دستگاه کوچک و تمام اتوماتیک استفاده کرد.