پارس ناز پورتال

داشتن دندان های سالم با انجام این کارها

داشتن دندان های سالم با انجام این کارها

داشتن دندان های سالم با انجام این کارها 

داشتن دندان های سالم و جذاب آرزوی هرکسی هست که با رعایت نمودن بعضی از نکات قابل انجام هست. شما مي توانید نکات زیر را در این باره مد نظر داشته باشید. محمد نیکنامی، اظهارکرد: مریضی‌هاي دهان و دندان بر خلاف بعضی از مریضی‌ها قابل پیشگیری هست.

 

وی ادامه داد: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان حداقل روزی دو بار مسواک زدن با خمیر دندان حاوی فلوراید لازم هست.وی افزود: اضافه بر این برای پیش گیری از پوسیدگی دندان‌ها باید از تکرار در خوردن مواد قندی‌ که احتمال افزایش پوسیدگی دندان را بالا مي‌برد، خودداری کرد.این دکتر متخصص با اشاره به راهکار پیشگیري از مریضی‌هاي لثه توضیح داد: برای این‌کار افراد باید در کنار مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از استعمال دخانیات به شدت پرهیز کنند.

 

 به گزارش پارس ناز نیکنامی افزود: بیشترین موادی که باعث خرابی دندان مي‌شود مواد کربوهیدرات‌دار مثل انواع کیک، آب نبات، کلوچه، نوشیدنی‌هاي شیرین و مواد نشاسته‌دار مثل چیپس میباشند.این دندان دکتر با اشاره به خاطر اصلی پوسیدگی دندان افزود: در واقع خاطر اصلی پوسیدگی دندان‌ها باقی‌ماندن مواد کربوهیدراتی روی آن ها هست.

 

وی‌گفت: برای داشتن دندان‌هاي سالم در کنار رعایت موارد مذکور هر شش ماه باید به دندان دکتر مراجعه کرد تا در صورت وجود مشکل هرچه زودتر اقدامات لازم برای رفع آن صورت گیرد.