پارس ناز پورتال

دوره آموزش طراحی لباس شامل چه سر فصل هایی می باشد؟

دوره آموزش طراحی لباس شامل چه سر فصل هایی می باشد؟

دوره طراحی لباس

طراحی لباس یکی از رشته های بسیار پرطرفدار می باشد و همچنین جز مشاغل پرطرفدار در دنیا است. همانطور که متوجه شده اید بسیاری از بزرگان و همچنین سلبریتی ها دارای طراحان لباس خصوصی می باشند و در طول سال هزینه های بسیار زیادی برای طراحی لباس می کنند.

 

به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال یادگیری این رشته پرطرفدار هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای یادگیری این رشته وجود دارد؛ یکی از این روش ها آموزش طراحی لباس است. در این مطلب ابتدا به مقایسه این روش با روش های دیگر می پردازیم و بعد به ویژگی های یک دوره خوب پرداخته می شود.

دوره آموزش طراحی لباس شامل چه سر فصل هایی می باشد؟

مقایسه دوره طراحی لباس با دیگر روش های یادگیری

یکی از روش های یادگیری این رشته تحصیلات در این زمینه است. شما اگر خواسته باشید از طریق آزمون سراسری و انتخاب رشته طراحی لباس به یادگیری این رشته بپردازید؛ در بهترین حالت آزمون سراسری قبول می شوید و وارد یکی از دانشگاه های کشور می شوید.

 

شما باید حتما چهار سال در دانشگاه درس بخوانید و بعد از گذراندن این چهار سال باید برای یادگیری بسیاری از مفاهیم و همچنین انجام کار عملی در این رشته در یک دوره آنلاین یا در یک کلاس طراحی لباس شرکت کنید.

 

آموزشگاه های بسیار زیادی هستند که طراحی لباس را آموزش می دهند و شما می توانید به این آموزشگاه ها مراجعه کنید ولی باید در نظر داشته باشید که تعداد آموزشگاه ها کم می باشد و در همه جای کشور وجود ندارد و معمولا آموزشگاه ها و کلاس های طراحی لباس در مراکز استان ها می باشند و دسترسی به آنها سخت است.

 

بررسی دوره طراحی لباس

دوره های طراحی لباس مسیر را برای شما دانشپذیران هموارتر می کنند و در آنها معمولا تمام چیز هایی که برای بازار کار نیاز دارید به شما یاد می دهند.  شما دیگر در دوره ها نیازی نیست که واحد های درسی بسیار زیادی بگذرانید و برای یادگیری شما حداکثر به شش ماه زمان نیاز دارید که بتوانید وارد بازار کار شوید. همچنین در دوره ها تمرین های بسیار زیادی داده می شود که شما می توانید به راحتی با انجام آنها به طور کامل و جامع بر مبحث طراحی لباس مسلط شوید.

 

ویژگی های دوره های طراحی لباس خوب

سعی کنید قبل از شرکت در دوره های آموزشی بسیار در رابطه با آن موضوع تحقیق و بررسی انجام دهید تا بتوانید بهترین دوره ها را برای یادگیری انتخاب نمایید. زیرا اگر در دوره ای شرکت کنید که کیفیت لازم را نداشته باشد بعد از گذراندن آن دوره فقط زمان شما رفته و شما انگیزه خود را نیز برای یادگیری از دست می دهید و همچنین شما اطلاعات بسیار کمی به دست آورده اید. پس در ادامه به ویژگی های یک دوره خوب می پردازیم.

 

تهیه دوره معتبر

سعی کنید به دنبال دوره هایی باشید که معتبر و شناخته شده باشند و همچنین شما را از صفر تا صد همراهی کنند؛ یعنی از زمان ایده دادن تا اجرایی ایده همراه شما باشند و شما بتوانید مشکلات خود را با سوال پرسیدن از اساتید و مشاوران آن دوره برطرف کنید. معمولا آموزشگاه هایی که دارای کلاس حضوری هستند و جز آموزشگاه های معتبر می باشند؛ دوره های آنلاین طراحی لباس نیز برگزار می کنند.

 

بررسی اساتید آن دوره

شما در هنگام خرید یک دوره باید اساتید آن دوره را بررسی کنید و در رابطه با آن افراد تحقیق نمایید که چه سابقه ای داند و قبلا چه کلاس هایی برگزار کرده اند. معمولا اساتیدی که دارای پرسنال برندینگ هستند و در آموزشگاه های معتبر در هر شهری تدریس کرده اند توانایی ارائه یک دوره طراحی لباس نیز دارند.

 

باید بدانید امروزه اساتید بسیار زیادی در پلتفرم های مختلفی در حال تبلیغ و فروش دوره هستند؛ پس حتما باید در رابطه با این موضوع تحقیق بسیار زیادی انجام دهید تا بتوانید بهترین استاد برای تدریس پیدا کنید.

 

سعی کنید به دنبال اساتیدی باشید که در آموزشگاه های معتبر تدریس می کنند و در کنار کلاس های آموزشگاه دوره طراحی لباس نیز دارند یا از آموزشگاه های معتبر که دوره طراحی لباس دارند اقدام به تهیه دوره نمایید تا از همه نظر مطمئن باشید.

دوره آموزش طراحی لباس شامل چه سر فصل هایی می باشد؟

بررسی سرفصل های دوره طراحی لباس

آموزشگاه ها یا اساتیدی که دوره آنلاین ارائه می دهند معمولا قبل از ارائه دوره سرفصل های دوره را ارائه می دهند. سعی کنید قبل از تهیه دوره سرفصل های آن دوره را بررسی کنید زیرا بسیار مهم هستند. به طور کلی سرفصل های کلاس های آموزشی طراحی لباس عبارتند از:

 

1- طراحی لباس

2- طراحی پارچه

3- دوخت و الگو

4- نساجی

5- مارکتینگ

 

این 5 سرفصل به یک دیگر مرتبط می باشند و نمی توان هر یک را به صورت جداگانه آموزش داد و باید تمام این سرفصل ها به ترتیب به کارآموز ها آموزش داد. اگر دوره ای تمام این سرفصل ها را داشت می توان گفت یکی از رکن ها اصلی دوره خوب را دارا است ولی اگر حتی یکی از این سرفصل های در دوره طراحی لباس خود نداشت نباید به آن دوره اعتماد کنید زیرا تمام مباحثی که برای بازار کار نیاز است را به شما یاد نمی دهد.

 

مدرک

ابتدا باید بدانید که داشتن تجربه و مهارت بر داشتن مدرک در یک زمینه مقدم تر است و بسیاری از افراد که به دنبال طراح لباس هستند معمولا تجربه و مهارت فرد را بررسی می کنند تا مدرک آن فرد ولی دوره هایی هستند که مدارک مختلفی ارائه می دهند مثل مدرک فنی حرفه ای، مدرک ارشاد، مدرک وزارت صنعت و…. که می توانید در زمان خرید بررسی کنید که مدرک دارد یا نه.

 

نتیجه گیری

امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری شغل های پرطرفدار و پولساز هستند و این افراد معمولا برای یادگیری باید به دانشگاه بروند یا در آموزشگاه و کلاس های حضوری شرکت کنند و یا اینکه در دوره های طراحی لباس شرکت کنند.

 

راه اول که پیشنهاد نمی شود و راه دوم برای افرادی که به آموزشگاه های خوب معتبر دسترسی دارند مناسب می باشد ولی افرادی که نمی توانند به اموزشگاه های خوب و معتبر بروند می توانند در دوره های طراحی لباس شرکت کنند.

 

در این مطلب به ویژگی های دوره طراحی لباس پرداخته شد که شما بتوانید به راحتی دوره های خوب را پیدا کنید و در آن دوره ها شرکت نمایید.