پارس ناز پورتال

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 1401

در اینبخش مجموعه اي از تازه ترین هاي دکوراسیون زمستانی 1401 را جمع آوری کرده ایم. فصل زمستان از راه رسیده، کمتر از دوهفته بـه این فصل باقیمانده و با جشن یلدا بـه استقبال زمستان خواهیم رفت اما درسال 1401 چـه مدل ها و رنگ هایي مد اسـت؟ هر سال مدل ها و رنگ هاي جدید بـه بازارها پا می گذارند تا فضای خانه مـا را عوض کنند، در ادامه از 0 تا 100 تازها را بررسی می کنیم.

 

داشتن دکوراسیون زمستانی یک اولویت اسـت، ایجاد فضایی گرم و دلپذیر کـه حال و هوای زمستانی داشته باشد و فضای درون و بیرون منزل رابا هم هماهنگ و متعادل کند. اما دکوراسیون زمستانی چـه ویژگی‌هایي دارد؟ چطور میتوان یک دکوراسیون زمستانی مد روز و زیبا بـه وجود آورد؟ روش‌هاي مختلفی برای اینکار وجوددارد.

 

استفاده از رنگ‌ های گرم در دکوراسیون زمستانی

وقتی نوبت بـه اضافه کردن رنگ بـه دکوراسیون منزل شـما میرسد، فصلی کـه در آن قرار دارید میتواند بهترین منبع الهام باشد. رنگ‌هایي کـه در طبیعت می بینید می توانند بـه بخشی از دکوراسیون منزل شـما تبدیل شوند و فضای آنرا گرم و دلپذیر نشان دهند. شاید زمستان رنگ مشخص و خاصی نداشته باشد بهمین دلیل رنگ‌هاي گرم پاییزی پیشنهاد مـا بشما هستند.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

کار دکوراسیون زمستانی منزل خودرا با انتخاب یک رنگ خنثی بعنوان رنگ زمینه آغاز کنید، سپس از چند رنگ گرم پاییزی برای درخشان شدن و گرم شدن فضا استفاده کنید. مثلاً رنگ نارنجی سوخته یک رنگ بسیار محبوب و مد روز اسـت، رنگ قرمز اخرایی و زرشکی هم همین ویژگی را دارد. هر دوی این رنگ‌ها یادآور برگ‌هاي ریخته شده پاییزی و غروب زود هنگام در فصل زمستان هستند.

 

البته اگر بـه رنگ‌هاي گرم و روشنی مثل نارنجی و قرمز علاقه ندارید و می خواهید دکوراسیون مدرن‌تری داشته باشید توصیه می کنیم از رنگ‌هاي خاکستری دودی، قهوه‌اي خاکی و سبز خیلی تیره استفاده کنید کـه رنگ‌هایي آرامش بخش هم هستند. فرقی نمی کند اگر قصد یک تغییر دکوراسیون زمستانی را داشته باشید و بخواهید مجددا دیوارها را رنگ کنید.

 

یا این‌کـه قصد داشته باشید فقط با اضافه کردن اکسسوری‌هاي رنگی تغییرات لازم را ایجاد کنید، در هر صورت درنظر داشته باشید کـه ترکیب رنگ‌هاي تیره با رنگ‌هاي روشن پاییزی جسارت کافی میـــخواهد اما این جسارت اسـت کـه زیبایی و گرمای لازم رابه دکوراسیون زمستانی شـما می دهد.

 

استفاده از بافت برای دکوراسیون زمستانی

وقتی دمای محیط با تغییر فصل کاهش مییابد مـا بطور طبیعی تمایل پیدا میکنیم کـه چیزهای گرم و نرمی را در آغوش بگیریم، چیزهایی مثل پتو، لحاف، کوسن و هر چیز دیگری کـه این کاهش دما را جبران کند. اما شـما میتوانید از این اشیای گرم و نرم برای دکوراسیون داخلی منزل خود نیز استفاده کنید و فضایی آسان و خودمانی ودر عین حال مدرن بـه وجود آورید.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

اضافه کردن اشیایی ارای بافت مثل کوسن‌هاي خزدار، فرش‌هاي خزدار، کاور صندلی پشمی و چیزهایی از این دست درکنار هم دکوراسیون منزل شـما را زمستانی کرده و حال و هوایی خاص و دلپذیر بـه وجود خواهد آورد. دراین مورد شـما می توانید کاملا بـه سلیقه خود متکی باشید مثلاً:

 

اگر خز را می‌پسندید آنرا انتخاب کنید، اگر پشم و پوست گوسفند احساس بهتری بشما می دهد می توانید از اکسسوری‌هایي با این بافت کمک بگیرید اما لازم نیست همه ی چیز را ست کنید، گاهی چیزهای متفاوت و حتی متضاد درکنار هم زیباتر هستند. ترند جدید فصل یعنی پوست پلنگ را هم فراموش نکنید ودر صورت تمایل این طرح و بافت را نیز در دکوراسیون زمستانی منزل خود بکار بگیرید.

 

استفاده از پارچه‌ های طرح سنتی

این نکته رابه خاطر داشته باشید کـه استفاده از طرح‌ها و بافت‌هاي سنتی هرگز اشتباه نیست و شـما میتوانید بـه هر شکلی کـه دوست دارید ازآن‌ها استفاده کنید. حتی اگر دکوراسیون خانه شـما کاملا مدرن هم باشد اضافه کردن یک رومیزی، روبالشی، پتوی روی مبل و چیزهایی مانند این‌کـه بافت و طرح سنتی دارند با آن کاملا هماهنگ شده و روح و زیبایی خاصی بـه آن خواهد داد.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

این پارچه‌ها و بافت‌هاي علاوه بر حس گرمی کـه دارند طبق معمول رنگ‌هاي شاد و زیبایی در آن‌ها بکار رفته کـه بـه زیبایی فضای منزل شـما خواهد افزود و حس و حال آنرا زمستانی و گرم خواهد کرد. در پارچه‌هاي سنتی ایرانی طرح‌هاي بسیار زیبایی وجوددارد کـه شـما میتوانید ازآن‌ها برای تزئین فضای خانه خود استفاده کنید.

 

طرح‌هاي چهارخانه مثل چادر شب کـه بافتی رنگارنگ و گرم دارد ودر نقاط مختلف کشورمان بافته می شود. همچنین پارچه‌هاي ارمک، تفرشی، دارایی، شعربافی، نمد، گلیمچه و مفرش همگی میتوانند زینت بخش قسمت‌هاي مختلف منزل شـما باشند و روح و اصالت ایرانی آنرا نیز درکنار استایل و طراحی زیبا حفظ کنند.

 

استفاده از آتش برای دکوراسیون زمستانی

این مورد شاید کمی عجیب بنظر برسد اما هیچ عنصری بـه اندازه آتش نمیتواند حس و حال زمستان و فصل سرما را در ذهن تداعی کند. وقتی صحبت از زمستان میشود مـا همیشه خودمان را در فضایی تصور می کنیم کـه همه ی دور یک شعله آتش جمع شده ودر حال چای دم کردن و صحبت کردن هستند.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

آتش نشانه گرما اسـت و زمانی مورد استفاده قرار می گیرد کـه هوا تاریک یا سرد باشد، حال این شعله می تواند شعله یک شمع یا شومینه‌اي روشن باشد. بنابر این شـما میتوانید از عنصر آتش بـه هر شکلی کـه دوست دارید برای زمستانی کردن فضای منزل خود استفاده کنید. مثلاً شومینه‌اي راکه دارید روشن کنید و یا درصورت تغییرات اساسی در دکوراسیون منزل، یک شومینه بـه اتاق نشیمن اضافه کنید.

 

از شعله‌هاي گرم و صدای سوختن چوب‌ها لذت ببرید. اگرهم بـه شومینه علاقه ندارید و فضای مناسبی برای آن در اختیار ندارید از تعدادی شمع بزرگ و مناسب برای گرم کردن و زمستانی کردن فضای منزل بهره ببرید. اگر منزل شـما دارای حیاط و فضای باز اسـت میتوانید این آتش را در فضای بیرون دریک ظرف مناسب روشن کنید و با جمع شدن دور آتش از فضای بیرون هم استفاده کنید.

 

استفاده از دکوراسیون خانه‌ های چوبی زمستانی

آیا تاکنون با کلبه‌هاي اسکی در پیست‌هاي برفی مواجه شده‌اید؟ این کلبه‌ها طبق معمول فضایی جذب کننده و دلپذیر دارند کـه همه ی رابه سوی خود می خوانند. اما چرا این فضاها چنین خاصیتی دارند؟ چوب‌هاي طبیعی برش خورده، بافت غنی و خاص دیوارها و حس نوستالژیک این فضاها باعث ایجاد گرمی خاصی می شود کـه با محیط طبیعی و سرد اطراف خود تضاد زیبایی دارد و همین تضاد و گرمی باعث جذابیت آن می شود.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

شـما می توانید از همین ویژگی‌هاي کلبه‌هاي چوبی برای گرم کردن و دلپذیر کردن فضای منزل خود نیز استفاده کنید و حسی مثل یک کلبه کوهستانی را در آن بـه وجود آورید. چوب طبیعی و کار نشده عنصر مهم و تعیین کننده برای دستیابی بـه این حس اسـت. درکنار آن می تواند از بافت سنگ هم استفاده کنید و بـه خصوص آن رابه فضای نشیمن و اطراف شومینه اضافه کنید.

 

استفاده از عطر برای دکوراسیون زمستانی

هیچوقت قدرت عطرها را در شکل دادن فضای منزل دستکم نگیرید. حس بویایی ارتباط نزدیکی با حافظه مـا دارد و تعداد زیادی از خاطرات خوب و قدیمی با بوهایی گره خورده‌اند کـه استشمام این بوها میتواند آن خاطره‌ها را هم زنده کند. در واقع هیچ خانه‌اي با یک رایحه خوب و مناسب کامل نیست و برای ساخت یک دکوراسیون زمستانی هم شـما باید بـه رایحه‌ها توجه کنید. رایحه‌هایي را درنظر بگیرید کـه با حس اسانی در ارتباط هستند.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

مثلاً ممکن اسـت رایحه یک فنجان قهوه داغ برای شـما با حس اسانی و گرمی مرتبط باشد و یا از بوی شیرینی تازه پخته شده این حس بشما دست دهد. همچنین بوی دود و آتش می تواند حسی شبیه بـه زمستان و اسانی کنار شومینه و آتش را در شـما تداعی کند و برای معطر کردن منزل مناسب باشد. در هر صورت اضافه کردن این رایحه‌ها بـه فضای منزل زحمت زیادی ندارد اما نتیجه شگفت انگیزی بـه دنبال خواهد داشت.

 


 

در ادامه رنگ مبل سال 2023 کدام را می‌پسندید؟

 

همیشه در طراحی داخلی و دکوراسیون، در ترند هاي مبلمان بـه صورت دوره اي تغییراتی ایجاد می شود. در طراحی مبلمانی کـه در طرح ها و رنگ هاي انها تغییرات ایجاد می شود، ترکیب رنگی ها و مدلهای متنوعی وجود دارند. مـا دراین پست بـه رنگ ها و ترند هاي مطرح مبلمان سال 2023 در مبلمان اتاق نشیمن تا اتاق خواب خواهیم پرداخت. برای آشنایی با این ترند ها با مـا همراه باشید:

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

رنگ مبلمان، مدل صندلی ها، فرم میز غذاخوری، روکش مبلمان و اکسسوار ها با دکوراسیون در ارتباط مستقیم قراردارند. زمانی کـه می خواهید خانه خودرا برای یک فصل جدید آماده کنید ممکن اسـت کـه نیاز بـه ایجاد برخی تغییرات داشته باشید ودر این مورد لازم اسـت کـه اطلاعاتی را در مورد رنگ ها و یا ترند هاي مطرح مبلمان کسب کنید. زمانی کـه ترند هاي طراحی داخلی سال 2023 را مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد کـه:

 

در طراحی مبلمان، فرم و رنگ آنها انتخاب هاي متنوعی را پیش روی شـما قرار می‌دهند. ابتدا سبکی راکه می خواهید در طراحی داخلی محیط زندگی خود بکار ببرید را انتخاب کرده و سپس مبلمانی کـه با پوشش دیوار ها و کف، فرش ها و پرده ها، روکش ها و اکسسوار هاي سبک مورد نظر شـما متناسب هستند را مورد بررسی قرار داده و انتخاب کنید.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

می توانید ترند هاي مطرح مبلمان سال 2023 با رویکرد مینیمالیستی و خطوط نوآورانه و ظریف را انتخاب کرده و یا مبلمان سبک رترو و یا آرت دکو با طراحی هاي بی نظیر و خلاقانه رابه کار ببرید.

 

طراحی های متفاوت و ترکیب رنگی های متنوع مبلمان

اگر می خواهید در محیط زندگی خود فضایی گرم ایجاد کنید، می توانید روکش مبل ها رابا استفاده از پالت رنگی اي کـه مشخص کرده‌اید بـه صورت رنگارنگ انتخاب کنید. رنگ هاي سبز و خردلی در بین ترند هاي رنگ مبلمان درسال 2023 قراردارند. طرح هاي گلدار نیز همان‌ گونه در بین ترند ها جایگاه خودرا حفظ کرده اند.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

برای ایجاد فضای خلاقانه تر می توانید پالت رنگی مورد نظر خودرا با طرح هاي گلدار بر روی مبلمان ودر کنار یک دیگر بکار ببرید. با بکار بردن آجر برای پوشش دیوار ها، اما در رنگ هاي روشن و سفید، می توانید مبلمان رنگی خودرا در الویت قرار دهید.

 

طراحی های منحصر به فرد با رویکرد مینیمالیستی در مبل

اگر برای ست مبلمان اتاق نشیمن بـه دنبال مدلهای خلاقانه و منحصر بـه فرد هستید، در ترند هاي سال 2023 می توانید مدلهای خاص و متفاوتی را پیدا کنید. در بین این ترند ها طراحی هاي هندسی با رویکرد مینیمالیستی و مدرن در الویت قراردارند و رنگ هاي طوسی و آبی روشن با این طرح ها هماهنگی بی نظیری ایجاد میکنند.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

رنگ هاي خنثی درسال 2023 نیز کاربرد فراوانی خواهند داشت. فراموش نکنید کـه اکسسوار هایي با رنگ هاي گرم و زنده درکنار مبلمانی بـه رنگ هاي خنثی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و ترکیب بندی بی نظیری ایجاد خواهند کرد.

 

بافت های طبیعی در ترند های مطرح مبلمان

در بین ترند هاي سال 2023، می توان بـه مبلمان چوبی با خطوط ساده اشاره کرد. اگر می خواهید اتاق نشیمنی با رویکرد مدرن و مینیمال طراحی کنید، می توانید مبلمانی با بافت هاي طبیعی چوب راکه دارای جزئیات کسل کننده نباشند را انتخاب کنید.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

این را درنظر داشته باشید کـه بسته بـه نوع چوب، عمر کاربرد مبلمان تغییر می‌کند. مبلمان چوبی بدون رنگ و بدون جلا در بین ترند هاي محبوب سال 2023 قراردارند.

 

رنگ فندقی و روکش های مخملی مبل

رنگ فندقی، هم بدلیل فضای گرمی کـه ایجاد میکند و هم بدلیل هماهنگی با رنگ هاي سبز و قرمز، رنگی بسیار کاربردی بـه شمار میرود.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

رنگ فندقی درکنار هماهنگی اي کـه با رنگ هاي طبیعی ایجاد می‌کند، چشم ها را خسته نکرده و فضایی گرم بـه محیط می بخشد. مبل هایي با روکش هاي مخملی نیز در بین ترند مبلمان سال 2023 قرار داشته و ظاهری بسیار زیبا و ظریف ایجاد می‌کند.

 

رنگ های پاستلی مبلمان

رنگ مبلمان، چـه در اتاق نشیمن و چـه در اتاق خواب تاثیر مستقیمی بر روی دکوراسیون دارند. برای ایجاد محیطی کـه در بین تمام عناصر آن از فرش ها تا دیوار ها هماهنگی وجود داشته باشد، می توانید رنگ هاي پاستلی رابه کار ببرید.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

با استفاده از رنگ هاي صورتی، زرد، آبی و سبز پاستلی درکنار رنگ هاي مکمل در تنالیته هاي ملایم می توانید یک پالت رنگی زیبا ایجاد کرده و ترند هاي سال 2023 رابه نمایش بذارید.

 

سطوح مسی و رنگ طوسی مبلمان

اکسسوار ها، میز ها و عناصر روشنایی بخش مسی با طراحی هاي مدرن در دکوراسیون اتاق نشیمن تفاوت هاي چشم گیری ایجاد خواهند کرد. سطوح مسی با رنگ و بافت خود بـه دکوراسیون قدرت بخشیده و با رنگ هاي خنثی هماهنگی بی نظیری ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

درکنار هماهنگی زیبای رنگ طوسی و سطوح مسی، با مبلمانی آسان و کارآمد می توانید محیطی آرامش بخش ایجاد کنید. اکسسوار ها و میز هاي مسی با طراحی هاي مدرن، برای افرادی کـه بـه دنبال ایجاد فضایی منحصر بـه فرد هستند انتخاب مناسبی خواهند بود.

 

خطوط منحنی، آبی پاستلی، سفید و طوسی مبل ها

رنگ هاي آبی پاستلی، سفید و طوسی در بین رنگ هاي مطرح سال 2023 قراردارند. در طراحی مبلمان نیز فرم هاي هندسی و خطوط و طراحی هاي مدرن در الویت بوده و برای افرادی کـه می‌خواهند محیط زندگی خودرا با رویکردی مینیمالیستی و مدرن طراحی کنند انتخاب هاي مناسبی بـه شمار می‌روند.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

درکنار هماهنگی زیبای رنگ هاي آبی پاستلی و سفید و طوسی با مبلمانی مدرن با خطوط منحنی، می توانید از جزئیاتی با رنگ هاي گرم مانند رنگ نارنجی نیز در پالت رنگی خود استفاده کنید.

 

رنگ های مات ترند های مطرح مبلمان

رنگ سیاه مات در طراحی هاي جدید و مدرن بـه شکل گسترده اي مورد استفاده قرار می گیرد. بـه خصوص برای ایجاد کنتراست در مکان از رنگ سیاه و یا لاجوردی تیره درکنار رنگ هاي روشن استفاده می شود. کنتراستی کـه رنگ هاي تیره درکنار رنگ هاي روشن ایجاد میکنند، باعث ایجاد فضایی پویا و دینامیک می شود.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

رنگ سیاه مات بر روی عناصر روشنایی بخش، دیوار ها، پرده ها، مبلمان و اکسسوار ها، فضایی بسیار زیبا و کاریزماتیک ایجاد خواهد کرد. اگر می خواهید از ترند هاي سال 2023 استفاده کنید، رنگ سیاه مات می تواند یک انتخاب مناسب برای شـما بـه شمار رود.

 

مد همیشگی رنگ های طبیعی در مبلمان

رنگ هاي قهوه اي، کرم و بژ از جمله رنگ هاي طبیعی هستند کـه هماهنگی بی نظیری با محیط ایجاد میکنند. اگر بـه دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش بوده و می خواهید از طراحی هاي کسل کننده دوری کنید، از رنگ هاي طبیعی بهره ببرید. با هماهنگی زیبای گیاهان دکوراتیو و رنگ هاي طبیعی می توانید بـه اتاق نشیمنی فرح بخش دست پیدا کنید.

دکوراسیون زمستانی 1401 | رنگ ها و مدل های ترند 2023

همچنین می توانید با استفاده از روکش هایي با الیاف طبیعی برای مبلمان بـه هماهنگی اي بی نظیر در محیط زندگی خود دست پیدا کنید. رنگ هاي طبیعی هرگز از دنیای مد خارج نشده، فضایی آرامش بخش ایجاد کرده و سال هاي طولانی مورد استفاده قرار میگیرند. درسال 2023 نیز می توانید از رنگ هاي طبیعی استفاده کرده و بـه محیط زندگی خود آرامش ببخشید.