پارس ناز پورتال

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد 

دکوراسیون خانه رها و محسن زوج مشهدی خوش سلیقه که رنگ بندی در چیدمان را به خوبی می دانند و حاصل ذوق و سلیقه آنها دکوراسیونی شده هست که در زیر می بینید.خانه، واژه‌اي هست که با شنیدن آن احساس آرامش می‌ کنیم و حس امنیت در برمان می‌ گیرد. هرکس فضای خانه ایده‌آل خود را شاید از مدت‌ها گذشته از ازدواج در ذهن پرورانده یا ممکن هست اینکار را تا زمان مشورت با یار خود به عقب انداخته باشد.

 

این بار به خانه خوشحال رها و محسن، ساکن مشهد رفتیم که خانه رویاهای‌شان را با هم در ذهن پروراندند و از ایده‌ها و هنرهای خود و خانواده‌شان در چیدمان و تهیه وسایل و حتی ترکیب رنگ‌ها نیز غافل نشده‌اند.

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون خانه، خانه خوشحال رها و محسن!

تعداد افراد ساکن: ۲ نفر
شغل خانم: مترجم و خبرنگار/ همسر: برنامه‌نویس و مهندس کامپیوتر
موقعیت: مشهد
متراژ فضا: ۷۸ متر
سال تولید: ۱۳۹۱-۱۳۹۰
ملک: اجاره‌اي
تعداد اتاق‌: یک خوابه
تعداد سرویس بهداشتی: یک سرویس
سبک دکوراسیون: مدرن
رنگ‌هاي غالب: سبز، آبی، طوسی، قهوه‌اي
ویژگی برجسته طراحی: بهره گیری از عنصر چوب و رنگ
طراح: تمام افراد خانواده
مدت‌زمان طراحی و خرید وسایل: حدود ۴ ماه

 

مدرنیته و طبیعت در قالب دکوراسیون

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

خانه، مدرن و الهام گرفته شده از رنگ‌هاي طبیعت هست؛ رنگ گیاه، سنگ، چوب و آسمان که هارمونی بین آنها به خوبی حفظ شده و چیدمان‌شان فضا را شلوغ نکرده هست. رویکرد مورد علاقه این زوج در طراحی و چیدمان بهره گیری از رنگ‌ها و هماهنگی بین آنهاست تا فضای خانه خنثی و مرده به نظر نرسد؛ چراکه معتقدند رنگ به آنها انرژی می‌بخشد.

 

نقطه آغاز طراحی دکوراسیون خانه رها و محسن

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

طراحی، تولید، تهیه و چیدمان وسایل خانه توسط خانواده¬ هر دو طرف از اواخر خردادماه و خرید وسایل جزئی گذشته‌تر از آن شروع شد. رها در این زمان برای نخستین‌بار مجله «خانه» را تهیه کرده، از مطالب آن ایده‌هاي زیادی گرفته و از آن زمان از طرفداران پر و پا قرص مجله هست.

 

سبک مورد نظر، سادگی و راحتی مبلمان برای‌شان از فاکتورهایی بود که باعث شد زمان زیادی را برای تهیه آن بگذارند. در نهایت مبلمان خانه از برند rost شیراز که در مشهد نیز نمایندگی دارد، خریداری شد.سرویس خواب مورد نظر زن و شوهر جوان باید جمع و جور و در عین حال ساده و مدرن باشد؛ بنابراین برند تولیکا توانست خواسته آنها را برآورده کند.

 

اکسسوری و لوازم دکوری محصولاتی از خانه و آشپزخانه و the one میباشند. همین طور بعضی نیز از هنر دست نشات گرفته‌اند. تمامی وسایل خانه کاربردی بوده و عنصر اضافه‌اي خریداری نشده هست؛ حتی بعضی از وسایل مثل کتابخانه چند کاربرد دارد که اضافه بر کتاب‌ها، فضای مناسبی برای اشیای دکوراتیو هم در آن تعبیه شده هست.

 

ویژگی برجسته طراحی از نگاه رها

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

بهره گیری از عنصر چوب و به‌کارگیری درست و بجای رنگ‌ها، ویژگی برجسته طراحی خانه هست و طبق گفته خانم واعظی کسانی که وارد خانه می شوند از آن استقبال زیادی می‌ کنند. از این موضوع در انچه توسط خودشان طراحی و ساخته شده نیز دریغ نشده هست.

 

فضای مورد علاقه زن و شوهر جوان

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

از نظر آنها هر فضایی در خانه حس و حال مخصوص به خود را داشته و چیدمان نیز در این باره نقش زیادی دارد؛ مثلا هنگام خوشحالی گوشه‌اي مورد علاقه هست و زمان خستگی گوشه‌اي دیگر. اما کتابخانه به‌علت داشتن کتاب‌هاي مورد علاقه و وسایل نوستالژیک از این قاعده مستثنا و اکثر مورد علاقه خانم خانه هست.

 

پیشنهاد‌هایي برای شما

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

پیشنهاد خانم واعظی دقت اکثر به طراحی داخلی هست؛ زیرا اعتقاد دارد طراحی مناسب به ایجاد روحیه، انگیزه و انرژی برای ادامه زندگی کمک کرده و از تکراری شدن پیش گیری می‌ کند. همین طور با دقت به این که امروزه خانه‌ها آپارتمانی میباشند و فضایی کوچک دارند، پیشنهاد می¬شود تا جای ممکن از خرید وسایل چندان و شلوغ کردن فضا پرهیز شود.

 

خرید وسایلی با کاربردهای گوناگون و به‌کارگیری هنر و ایده‌هاي شخصی میتواند چاره‌اي برای فضاهای کوچک و خریدهای اضافی باشد. همین طور بهره گیری اکثر از رنگ‌هاي خوشحال و متنوع از دیگر پیشنهاد‌هاي ایشان هست.

 

توافق نظر در خانه رها و محسن

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

«ابتدای ازدواج ایده‌ها و رویاهایی از چیدمان و سبک طراحی داشتیم و در مورد آنها از خانواده‌هاي‌مان کمک ‌گرفتیم. پس از آن، این ایده‌ها در ذهن‌مان شکل گرفت و با همراهی پدر و مادرها توانستیم آنها را پیاده کنیم. در نهایت از کار تیمی و تلاش‌هاي‌مان نتیجه خوبی گرفتیم و راضی هستیم.»

 

نقش سبز گیاهی در روح خانه

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

با دقت به علاقه زن و شوهر جوان به گیاهان، فضای کوچک، مانعی برای قرارگیری آنها در خانه نشده هست. به جز گیاهان آپارتمانی و فصلی موجود در بالکن، گل‌هاي شاخه‌اي هم جایگاه خود را در خانه حفظ کردند. علاقه این زن و شوهر جوان به گیاهان در تراس نیز به چشم میخورد و گلدان‌هاي فصلی زیبایی در بالکن کوچک خانه‌شان دیده می‌ شود.

 

جلوه رنگ در آشپزخانه

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

آشپزخانه در سمت چپ ورودی خانه قرار دارد. گزینه رنگ نقره‌اي برای وسایل برقی آشپزخانه انتخابی هوشمندانه هست که باعث شده رنگ‌هاي موجود جلوه پیدا کرده و با وجود کابینت‌هاي سفیدرنگ از بی-حالی فضا پیش گیری شود. قابی که در ورودی آشپزخانه هست و برای قرار دادن تصویر و پیام‌هاي هرروز بهره گیری می‌ شود و همین طور صندلی‌هاي اوپن توسط رها، مادر، پدر و همسرش طراحی و ساخته شده هست.

 

اتاق خواب آرام و دلچسب

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

«رنگی بودن روتختی یکی از نکات مهم بود. دوست داشتیم رنگ‌هایي را گزینه کنیم که جذاب و مناسب باشند.» دیوارپوش طرح چوب پشت تختخواب و هماهنگی آنها با هم، همین طور میزهای کنار تختی که یکی از آنها طراحی و ساخته خودشان هست، ویژگی برجسته طراحی خانه که بهره گیری از عنصر چوب هست را به خوبی نشان می‌ دهد.

 

کمددیواری داخل اتاق خواب فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم آرایشی داشت؛ بنابراین میز توالت تهیه نشد و به جای آن آینه و جالباسی ساده، مدرن و کاربردی خریدند که جایی برای نشستن دارد و برای آویزان کردن لباس‌ها و قرار دادن وسایل اضافی نیز مناسب هست.

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

رنگ و چوب در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

بهره گیری از رنگ و چوب و به¬ خصوص چوب طبیعی در طراحی خانه، برای این زوج اهمیت زیادی داشت؛ بنابراین مبلمان به این سبک گزینه شد. آنها معتقدند چوب و گیاه انرژی مثبت زیادی به‌وجود می‌آورد. همین طور رنگ‌ها در کنار چوب جلوه بیشتری داشته و سادگی و هماهنگی ایجاد می‌ کنند. در گزینش فرش نیز زیبایی و همخوانی رنگ با فضا و مبلمان به خوبی رعایت شده هست.

 

گزینه رنگ مبلمان به گونه‌اي هست که میتوان با المان‌ها و اکسسوری‌هاي مختلفی مثل کوسن تنوع ایجاد کرد. این چنین هست که تغییر و تنوع وسایل در سال‌هاي آتی آسان¬تر، سریع¬تر و کم‌هزینه‌تر انجام می‌ شود.

دکوراسیون زیبای خانه محسن و رها با رنگ های شاد

 به گزارش پارس ناز برای نور و روشنایی خانه که اهمیت ویژه‌اي دارد، لوستر کریستالی گزینش کردند که هم مورد علاقه خانم خانه بوده و هم نور زیادی داشته و مدرن هست. اکثر نور خانه زرد و آفتابی هست تا فضا را دلبازتر نشان دهد. پرده‌ها هنر دست مادر رهاست. به‌علت اهمیت هارمونی رنگ‌ها برای این زوج، قاب تصویر‌هاي ساخته شده با سایر رنگ‌هاي خانه همخوانی دارد. عکس هاي درون قاب دیوار هم از نقاشی‌هاي مشهور دنیاست که پرینت گرفته شده‌اند.

 

یکی از نکات جالبی که در این فضا متوجه آن میشوید، عدم وجود تلویزیون هست! بنا بر گفته خانم واعظی با وجود سیستم کامپیوتری و لپ‌تاپ تصمیم بر آن شد تا تهیه آن صورت نگیرد؛ بنابراین چیدمان راحت‌تر انجام شد و زمان استراحت‌شان به کتاب خواندن و گپ زدن می‌گذرد.