پارس ناز پورتال

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه 

نگاهی داریم به خانه زن و شوهر جوان ایرانی که یک نوزاد نیز دارند و در قیطریه زندگی می‌کنند و از المان هاي امروزی برای چیدمان دکوراسیون بهره گیری نموده اند. چندی پیش به خانه‌اي رفتیم که در فضای آن, رنگ زرد با همه ي درخشش و زیبایی‌اش بسیار هنرمندانه به‌کاررفته بود و جسارت بهره گیری از رنگ در فضا را به‌خوبی به ما یاد می‌داد.

 

به گزارش پارس ناز این بار به خانه خواهر همان دوست عزیز دعوت شدیم که باز هم اسباب شگفتی و تحسین ما را فراهم نمود. خانه‌اي که به‌راستی در سادگی و بی‌پیرایگی, حرف اول را میزند. مطمئنم این فضا برای عضو اخیر خانواده نیز مزیت‌هاي بسیاری دارد.

 

زوجی خوشبخت در کنار کوچولویی دوست‌داشتنی که قرار هست روزهای شیرینی را فارغ از شلوغی‌هاي جهان در این خلوت آرام زندگی کنند. بانو خانه از دکوراسیون منزل‌اش با ما میگوید.

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه

تور خانه گردی در یک نگاه

شمار افراد ساکن; 3 نفر
شغل آقای خانه; مهندس پزشکی/ شغل بانو خانه; حسابدار مجله نشنال جئوگرافیک پارسی
موقعیت; شهر تهران/ قیطریه
متراژ فضا; حدود 85 مترمربع
15 سال فرآوری
ملک شخصی
شمار اتاق‌خواب; 2 شماره
شمار سرویس; 1شماره
سبک دکوراسیون; نوین و مینیمال
رنگ‌هاي غالب; سفید, سبز و طوسی

 

خصوصیت برجسته طراحی; زیبایی در کنار عملکرد, بیشترین بهره گیری از فضا, پرهیز از جزئیات
طراحی و اجرا; آیدا بهرامی «خواهر صاحب‌خانه», مهندس سیاوش رفیعی نیا

 

بازسازی;
زمان بازسازی; 4 ماه
خرج بازسازی و خرید وسایل اخیر; حدود 100 میلیون تومان

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریهچرا مینیمال؟

سبک مینیمال, سبکی هست که به علت عدم شلوغی و نداشتن جزئیات برای من آرامش‌بخش هست. سادگی در این سبک به زیبایی تمام, خود را به نمایش میگذارد و این یک رخداد لذت‌بخش و درعین‌حال کم‌خرج هست. از سوی دیگر اعتقاد دارم فضای خانه باید به‌گونه‌اي باشد که بتوان ساعت‌هاي طولانی

 

در آن زمان گذراند نه این که بعد از مدت کوتاهی ما را خسته و دل‌زده کند. وقتی در خانه از جزئیات و تزئینات چندان و غیرکاربردی بهره گیری شود, نتیجه آن, یک شلوغی آزاردهنده هست. درصورتی‌که وقتی تزئینات به‌اندازه و در مکان مناسب به کار رود, كمك شاياني به رنگ دهي به فضا خواهد کرد.

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه

وقتی طراح, روح مرا بشناسد!

خوشبختانه خواهرم آيدا با شناخت معيارها و خواسته‌ها و نگرش من به دنياي اطرافم توانست مكاني را براي زيستن ما فراهم كند كه آرامش در آن حضور دائمی دارد. او که به نقاشی هم می پردازد همه ي وقت میگوید; «طراحی داخلی برای من مانند بوم نقاشی من هست. همان‌گونه که در انتخاب رنگ‌ها و نقش‌هاي روی بوم به تعادل می‌اندیشم, در طراحی‌هایم نیز این تفکر را پیش میگیرم». او اعتقاد دارد که فضای خانه باید با روحمان پیوند داشته باشد و آن را آرام کند.

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه

این جا خستگی معنا ندارد!

نشیمن خانه را اکثر دوست دارم و اغلب ساعت‌هاي روزم را در این فضا می‌گذرانم, چراکه به علت پنجره‌ها و نوری که به درون خانه سرازیر می شود شفافیت بصری دارد و این رخداد, تأثیر شگفت‌انگیزی بر روحیه و روان افراد می گذارد؛ به همین علت گزینه فضای نشیمن در این قسمت خانه انتخابی هوشمندانه بوده هست.

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه

برترین‌ها از همه ي‌جا

وسایل چوبی خانه مانند میز تلویزیون, میز کنسول, کابینت آشپزخانه, کمد دیواری و قفسه سرویس بهداشتی را به‌صورت سفارشی ساخته‌ایم. مبلمان نشیمن را از یک شوروم تهیه کرده‌ایم که گرچه همۀ وقت} برگزار نمیشود. صندلی‌هاي ناهارخوری را از گروه مبلمان باتیک خریداری کرده‌ایم. بقیه اکسسوری‌ها را نیز هرکدام از برندها و فروشگاه‌هاي گوناگونی تهیه نمودیم. در تهیه وسایل, همواره هارمونی و تناسب با فضا و گرچه کاربردی بودن برای ما در اولویت بوده هست.

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه

کار را به کاردان بسپار!

کارهای خدماتی مانند کف‌پوش, رنگ‌آمیزی دیوارها و برق‌کاری را خواهرم به گروهی که همۀ وقت} با انها کار می کند سپرد؛ چون از کیفیت کار و خدمات پس از فروش آن ها مطمئن هست؛ مثلا اگر یکی از پارکت‌ها صدمه ببیند, خیالمان آسان هست که خیلی سریع جایگزین خواهد شد. خرج این خدمات طراحی و معماری داخلی در کل حدود 30 میلیون تومان شد.

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریه

پیشنهاد من به شما

درمورد انتخاب رنگ‌ها دوست دارم به نکته‌اي اشاره کنم که خواهرم در طراحی خانه‌ام به‌خوبی آن را به کار برد. من همۀ وقت} عاشق رنگ سبز بوده‌ام, اما این علاقه باعث نشد خواهرم در طراحی خانه من این رنگ را روی دیوارها یا بخش گسترده‌اي از فضا بیاورد. در عوض برای بخش‌هاي بزرگ‌تر دکوراسیون مانند دیوار

 

و مبلمان رنگ‌هاي خنثی مانند طوسی و سفید انتخاب کرد و رنگ موردعلاقه مرا در اکسسوری‌هاي کوچک‌تر مانند کوسن‌ها به کار برد. اکنون با خودم فکر می کنم روش خیلی خوبی بود؛ زیرا اگر بخواهم بعد از مدتی دکوراسیون منزل را تغییر دهم به‌راحتی و بدون خرج چندان تنها با تعویض چند اکسسوری می توانم اینکار را انجام دهم.

دکوراسیون شیک با مدل امروزی در قیطریهعطر گل‌ها در خانه من

من عاشق گیاهان سبز و گل‌هاي تازه هستم و به همان اندازه با گل‌هاي مصنوعی دشوار دارم. گل‌هاي درون گلدان روی میز را هر هفته تازه می کنم تا هم تغییری ایجاد کرده باشم و هم عطرشان در فضا سرمستمان کند. ضمن این که چون ایوان و نورگیرهای خوبی در نشیمن داریم, ایوان و فضای پشت پنجره‌ها را با گلدان‌هاي کوچک و بزرگ آراسته‌ام.