پارس ناز پورتال

دانستنی های مهم درمورد رابطه جنسی نوجوانان که حتما باید بدانند؟

مجموعه : حذف شده است
دانستنی های مهم درمورد رابطه جنسی نوجوانان که حتما باید بدانند؟

دانستنی های مهم درمورد رابطه جنسی نوجوانان که حتما باید بدانند؟

رابطه جنسی در بین نوجوانان نکته اي است که در اجتماع امروزی باید به آن توجه شود.در سایت پارس ناز برای شما جوانان و نوجوانان نکاتی مهم داریم. اگر میخواهید حقایقی مهم درباره نوجوانان و رابطه جنسی بدانید دراین نوشتار با ما همراه شوید. وقتی که من کارگاههای آموزشی والدین را برگزار میکنم‌، می توانم اضطرابی راکه هنگام صحبت در مورد رابطۀ جنسی نوجوانان در آن‌ها به وجود می آید، حس کنم.

 

مادران و پدران اغلب مضطرب میشوند زمانی که می بینند نوجوانان‌شان- پسران و دختران عزیزتر از جان شان- به موجودات جنسی تبدیل می شوند. یکبار مادری، در بین وحشتی مادرانه، بی‌اختیار گفت من از کجا باید بدانم که فرزندم رابطۀ جنسی دارد؟ لطفا به من بگو.

 

متاسفانه، دفتر من که مجهز به گوی بلورین برای پیش‌گویی و مطلع شدن از وقایع نیست. اما آمار زیر در مورد نوجوانان، بر ترس والدین صحه می گذارد و تا حدی این موضوع را می شکافد.با توجه به مطالعه‌اي که اخیرا توسط مراکز نظارت بیماری ایالات متحده – که پژوهش ملی رشد خانواده «NSFG» را انجام میدهد- صورت گرفته‌است،

 

متوسط سنی که نوجوانان در ایالات متحده بکارت خودرا از دست میدهند،17سالگی است « 16.9 برای مردان، 17.2 برای زنان». در حقیقت، بیش از 80درصد آمریکایی‌ها تا قبل از 20سالگی رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند، و طبق معمول با کسیکه ازآن‌ها کمی بزرگتر است – 0.6 سال بزرگتر برای مردان، 1.4 سال بزرگتر برای زنان.

 

قرار گرفتن در دسترس مطالب غیراخلاقی جنسی

با توجه به محدودیت‌هاي نه چندان سخت‌گیرانه‌اي که روی فیلم‌ها، تلویزیون، و اینترنت «همان امپراتوری پورنو در خانه‌ي شما!» اعمال میشود، نوجوانان خیلی بی‌پرده‌تر از گذشته به مطالب جنسی دسترسی دارند.

 

خیلی آسان کلیک می کنند وبیشتر میبینند، بیش‌تر اطلاعات کسب میکنند، و با دیدن آن همه ی تصویر بی‌پرده‌ درباره‌ي روابط جنسی بیش از هر نوجوان دیگری در تاریخ آسیب می بینند وقصه نوجوانان و رابطه جنسی تبدیل به یک تراژدی می شود.

 

مشکلات دیگری هم وجوددارد، در حالیکه پدر و مادر ها تمام تلاش‌شان را می کنند که مانع دسترسی فرزندان‌شان به این مطالب و عکسهای شوند، نوجوانان زبل عصر تکنولوژی، راه‌هاي عجیب غریبی برای دسترسی به آن‌ها پیدا میکنند.

 

خوب، پدر و مادرهای عزیز، اگر شما هم نگران هستید که قرار گرفتن در دسترس فعالیت جنسی در بین نوجوانان تا این حد افزایش یافته‌ است، آرامش خودرا حفظ کنید سن از دست دادن بکارت در ایالات متحده تغییر نکرده‌است. در حقیقت، سالها هست که در همان سن وسال باقیمانده‌ است.

دانستنی های مهم درمورد رابطه جنسی نوجوانان که حتما باید بدانند؟

آیا دختران سیگاری رابطۀ جنسی را از سنین پایین‌تر شروع می کنند؟

نتایج مطالعه میتواند ما را گیج کند، اما این نتیجه نظر همه ی را جلب می کند مطالعۀ صورت گرفته توسط ” NSFG ” نشان داد که نوجوانان دختری که سیگار میکشند طبق معمول دو سال زودتر از نوجوانانی که سیگار نمی کشند، بکارت خودرا از دست میدهند.

 

ممکن است به فکر فرو بروید که آیا نیکوتین به یک داروی مقوی غرایز جنسی برای نوجوانان تبدیل می شود، یا سیگار کشیدن روش جدید عشق بازی است که اتفاقات جدیدی برای داستان نوجوانان و رابطه جنسی رقم می زند؟

 

پاسخ‌ها ساده‌تر ازآن است که تصور میکنید. افراد سیگاری جوان تمایل بیش‌تری به ریسک کردن دارند، و همین باعث می شود که احتمال درگیر شدن آن‌ها در رفتارهای ریسک‌ آمیز بیشتر باشد. اگر شما در حال جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با اختلال نافرمانی مقابله‌جویانه در جوانان هستید، نوجوانان سیگاری احتمالا بطور برجسته‌اي دارای این ویژگی هستند.

 

وقت آن رسیده که درباره‌ي رابطۀ جنسی با فرزندان‌مان صحبت کنیم

اگر می خواهید نوجوان شما به صورت عاقلانه‌اي با مقوله‌ي رابطۀ جنسی مواجه شود، پس وقت آن رسیده که با او گفت و گویی دراین باره داشته باشید، هر چه‌قدر که اینکار ناخوشیاند و دشوار باشد. بله، بحث در زمینه‌ي مسائل جنسی هنوز هم یک کار واجب و ضروری است.

 


حتماً بخوانید :  محدوده رفتار جنسی نوجوانان


 

مطمئنا، شما ممکن است با مقاومت، رو برگرداندن و پاسخ‌هاي سربالا از جانب فرزند خود روبه‌رو شوید « خیلی بحث مزخرفیه مامان! جدی می‌گم»، اما اجازه ندهید که آن‌ها شما را مایوس کنند.اگر شما برای حرف زدن دراین رابطه اضطراب دارید، همسرتان، یکی از اعضای نزدیک فامیل، یا یک دوست خانوادگی می تواند جای گزین خوبی برای شما باشد.

 

هر چقدر آگاهی نوجوانان در زمینۀ رابطۀ جنسی بیش‌تر باشد، احتمال اینکه تن به هوس خود بدهند یا درگیر رفتارهای پرخطر شوند، کمتر میشود. بر اساس گزارش ” NSFG 74.4  ” درصد از پدر و مادر ها، امروزه در مورد رابطۀ جنسی با کودکانِ خود صحبت میکنند.

 

اما الزاماً خود پدر و مادر نباید این مکالمه را انجام بدهند هر فرد بزرگسال قابل اعتمادی میتواند بجای آن‌ها مسئولیت اینکار را بر عهده بگیرد.ارتباط آسان و مثبت با نوجوان‌تان، خواه دربارۀ مسائل جنسی و خواه دربارۀ تصمیمات بزرگ دیگر، به او کمک می کند که انتخاب هوشمندانه‌ اي داشته باشد. به یاد داشته باشید، بهترین راه برای سالم نگه داشتن فرزندانتان این است که رابطه‌تان رابا او سالم و بدون خدشه نگه دارید.

نکات مهم درباره رابطه جنسی نوجوانان که حتماً باید بدانند؟