پارس ناز پورتال

راهنمای خرید کولر گازی با قابلیت بی نظیر اینورتر هوشمند

راهنمای خرید کولر گازی با قابلیت بی نظیر اینورتر هوشمند

راهنمای خرید انواع کولرهای گازی و انواع ویژگی های مختلف

 

یکی از قابلیت های قابل توجه که بایستی پیش از خرید کولر گازی از کولرنیو به آن توجه داشته باشید؛ اینورتر هوشمند آن هاست. به این صورت که کولرهای گازی مجهز به سیستم هوشمند اینورتر برخلاف کولرهای گازی که از این قابلیت بهره مند نیستند؛ به هنگام کار کردن وقتی به دمای مطلوب و مناسب خود برسند؛ سبب خاموش کردن کمپرسور نمی شوند و فقط باعث کاهش دور موتور می شوند. به همین جهت است که آن ها مصرف برق کمتری در قیاس با کولرهای گازی دارند که مجهز به قابلیت اینورتر نیستند.

 

چرا که آن دسته از کولرهای گازی، وقتی به حد مناسبی از دما برسند؛ به طور خودکار کمپرسور خاموش می شود و وقتی که دمای محیط زیاد شد؛ مجددا شروع به کار می کنند. بنابراین مصرف برق آن ها به مراتب بیشتر است. پس برای خرید کولر گازی، حتما به قابلیت اینورتر بودن آن توجه داشته باشید تا یک خرید خوب و مطمئن را در پیش داشته باشید.

راهنمای خرید کولر گازی با قابلیت بی نظیر اینورتر هوشمند

بهره مندی از قابلیت ها و ویژگی های خاص کولر گازی اجنرال

 

از دیگر نکاتی که می بایست تا پیش از خرید کولر گازی اجنرال مدنظر قرار دهید؛ وجود قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد آن هاست. به این صورت که به عنوان مثال: فیلتر هوا در برخی از مدل ها، یک ویژگی برای کولرهای گازی اجنرال پاور اسمارت اینورتر به شمار می‌آید. با توجه به تنوع بالای کولرهای گازی، می‌توان هر یک از آن ها را با ویژگی‌ها و قابلیت های مختلفی خریداری کرد که قیمت هر یک از آن ها با توجه به این عوامل، متفاوت است. یکی از بهترین ویژگی ها، قابلیت اینورتر بودن کولرهای گازی است که در خصوص آن توضیح خواهیم داد. بنابراین به طور کلی بهتر است به هر یک از این ویژگی ها و قابلیت ها تا پیش از خرید توجه داشته باشید.

 

به طور کلی با توجه به نکاتی که در خصوص کولرهای گازی تا پیش از خرید آن ها گفته شد؛ بهتر است با چشم باز و برحسب نیاز و البته بودجه خود، اقدام به خرید هر یک از کولرهای گازی موجود در بازار کنید. علاوه بر آن ها، به برند کولر گازی نیز حتما بایستی توجه کنید تا بهترین برند را برای کولرهای گازی انتخاب و اقدام به خرید آن کنید. توجه داشته باشید که عوامل بسیار زیادی از جمله: تنوع طرح ها و مدل ها، زیبایی های خیره کننده دستگاه، انواع و ظرفیت های آن ها و قدرت خنک کنندگی کولرهای گازی و… روی قیمت کولرهای گازی تاثیرگذار هستند که توجه به هر یک از آن ها پیش از خرید، الزام آور است.

 

نوع کولر گازی با توجه به فضای مورد استفاده

 

با توجه به مکانی که می‌خواهید در آن از کولر گازی استفاده کنید؛ بایستی دست به خرید کولر گازی در انواع مختلف آن بزنید. بدین ترتیب که اگر برای منزل مسکونی خویش، نیاز به خرید کولرهای گازی دارید؛ کولر گازی دیواری می تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد که از طرفداران زیادی هم برخوردار می باشد. اسپلیت دیواری یا کولرهای گازی دیواری، جزء پرفروش ترین کولرهای گازی به شمار می آیند که از تنوع بالا و ظرفیت های گوناگونی بهره مند هستند.

 

اما در صورتی که بخواهید برای مکان هایی همچون: هتل ها، بیمارستان ها، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، مساجد و… از کولرهای گازی استفاده کنید؛ مدل کولر گازی ایستاده گزینه خوب و مطلوبی برای شما می باشد. در محیط های اداری نیز می‌توانید بسته به نوع اداره مورد نظر، هر یک از این مدل های کولر گازی را استفاده کنید.

 

علاوه بر آن خرید کولر گازی سقفی کاستی نیز می تواند یک گزینه شیک و جالب توجه برای محیط های اداری به شمار آید. چرا که نیروی سرمایشی و گرمایشی را از سقف هب هر چهار جهت اصلی پخش می کند. شما می توانید آن ها را داخل سقف کاذب استفاده کنید تا قسمت های اصلی دستگاه مورد نظر در معرض دید قرار نگیرد و از طریق ریموت، آن ها را کنترل کنید. کولرهای گازی در مدل های دیگری هم وجود دارند که هر یک از آن ها را در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می دهند.

 

هر چقدر بیشتر به روزهای گرم سال نزدیک می شویم؛ افراد بسیار زیادی هستند که در تکاپوی خرید کولر گازی از کولرنیو در برندها و مدل های مختلف استفاده کنند، تا بدین ترتیب با خرید این وسیله کاربردی و ضروری در منزل یا محل کار خویش، بتوانید از وجود هوای مطبوع و به دور از هر گونه ذرات گرد و غبار و رطوبت، بهره مند شوند. چون کولر گازی باعث تهویه مطبوعی می‌گردد که دما، رطوبت و گرد و غبار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد تا شما بتوانید از هوای پاک و تمیزتری بهره مند شوید.

راهنمای خرید کولر گازی با قابلیت بی نظیر اینورتر هوشمند

شاید خرید کولر گازی برای مردمان ساکن در جنوب کشور و شهرهای شرجی، به علت قدرت خنک کنندگی بالای کولر گازی، بیشتر از سایر افراد در شهرها و مناطق دیگر باشد. ولی با توجه به تنظیم میزان سرمادهی و ظرفیت های مختلف و متنوع آن ها برای انواع شرایط جوی حاکم و نیز با توجه به این مسئله که اسپلیت ها یک از اساسی ترین وسایل سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی هستند که در روزهای گرم سال، سبب خنک شدن محیط و در روزهای سرد سال، سب به وجود آوردن گرمای یکنواخت در محیط قابل استفاده می شوند؛ می توان از این کاربرد دوگانه کولرهای گازی در هر شهر و دیاری استفاده بهینه ای نمود.

 

با این اوصاف، شما می‌توانید با خرید کولر گازی، به واقع با یک تیر، دو نشان بزنید. بدین ترتیب که اگر از کولرهای آبی خسته شده اید و می خواهید آرامش بیشتری را تجربه کنید؛ می توانید در فصول گرم سال، به جای آن ها از کولر گازی استفاده کنید و هم به جای خرید هیتر برقی و وسایل سرمایشی در روزهای سرد سال، می توانید از کولرهای گازی خود استفاده کنید. بدین ترتیب است که می توان اذعان داشت که خرید کولر گازی از کولرنیو می تواند برای شما یک خریدی شایسته و مقرون به صرفه تلقی گردد.

 

کولر گازی چیست؟: در حال حاظر یکی از پرفروش‌ترین و محبوب ترین انواع سیستم تهویه مطبوع خانه است، سیستم اسپلیت چیست به دو قسمت تقسیم می شود؛ یکی در داخل و پنل هم در خارج از خانه نصب می شود، نصب این اسپلیت ها نسبتا آسان (از آنجایی که نیازی به کانال کشی ندارد)، این سیستم ها به دلیل بی صدا بودن و کم مصرف بودن شناخته می‌شوند.

 

اسپیلت چیست؟

اسپیلت یا کولر گازی، یک‌ سیستم تهویه مطبوع هوا می باشد که امروزه جایگزین روش ها و سیستم های قدیمی تهویه مطبوع هوا شده است. اسپیلت ها، توسط کارخانه ها و برند های مختلفی تولید می شوند. هر کدام از این کارخانه ها از فناوری مخصوص، برای تولید اسپیلت استفاده می ‌کنند. استفاده از کولر های گازی، با توجه به مزیت های فراوانی که دارد امروزه بسیار رایج شده است. در ادامه بیشتر در خصوص اسپیلت و نکات مربوط به آن توضیح می دهیم.

 

نحوه عملکرد اسپیلت

 اسپیلت بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می ‌کند. اساس کار آن با سایر دستگاه های سرمایشی، مانند کولر آبی و پنکه متفاوت است. این اساس کار متفاوت، سبب شده تا نحوه سرمایش و نوع سرمایشی که کولر گازی ایجاد می کند با سایر وسایل سرمایشی متفاوت باشد.

 

چرخه تبرید

سیکل تبرید تراکمی، همانطور که از نامش پیداست؛ یک چرخه به هم پیوسته است که بر اساس آن، کولر گازی سرمایش ایجاد می ‌کند. در سیکل تبرید تراکمی، از چند بخش و قطعه مختلف استفاده شده است. این چند بخش در کنار یکدیگر چرخه ای را می ‌سازند که می ‌تواند هوای خنک و مطبوعی را ایجاد کند‌. سیکل تبرید تراکمی، چند مرحله دارد و در هر مرحله  یکی از قطعات کولر گازی نقش اصلی را ایفا می ‌کند.

 

در ادامه بیشتر با نحوه عملکرد اسپیلت ها، اجزای کولر گازی و چرخه تبرید آشنا می شویم. به غیر از قطعات فیزیکی که در کنار یکدیگر، سبب می‌ شوند تا کولر گازی سرما تولید کند؛ سیال مبرد نیز نقش مهمی در نحوه عملکرد کولر های گازی دارد. این سیال در کولر های مختلف، ممکن است  متفاوت باشد. اما در تمامی اسپیلت ها از این سیال استفاده می شود.

راهنمای خرید کولر گازی با قابلیت بی نظیر اینورتر هوشمند

واحد اندازه گیری ظرفیت کولر گازی برای 40 متر

 

به طور کلی واحد اندازه گیری تاسیساتی برودتی و حرارتی با نشان BTU نشان داده می شود. این واحد ظرفیت و میزان سرمایش کولر گازی را در واحد زمان نشان می دهد. در واقع میزان سرمایی که به وسیله کولر گازی وارد محیط می شود، اندازه گیری شده و به عنوان ظرفیت کولر شناخته می شود.

 

ظرفیت کولر گازی بر اساس نوع فضا، مساحت آن و شرایط محیطی و آب هوایی مکان مورد نظر قابل تغییر است. به طور تقریبی ظرفیت مناسب کولر گازی برای 40 متر حدود 18000 BTU می باشد. بنابراین برای متراژ 40 متر می توان کولری با توان و ظرفیت 18 هزار خریداری نمود.

 

علاوه بر متراژ، عوامل دیگری در تعیین ظرفیت کولر گازی تاثیر گذار هستند که هنگام خرید این دستگاه بایستی به آنها توجه داشت. یکی از این عوامل ویژگی های ساختمان مورد نظر است. تعداد پنجره هایی که در ساختمان وجود دارد، میزان نورگیری، جنس و مصالح به کار رفته در ساخت دیوار ها، ارتفاع از سطح دریا و… از عوامل موثر در تعیین ظرفیت کولر گازی برای 40 متر می باشند.

 

منبع: https://coolernew.com/