پارس ناز پورتال

راهنمای مفید برای هایلایت کردن موها

راهنمای مفید برای هایلایت کردن موها

راهنمای مفید برای هایلایت کردن موها

هایلایت کردن موها می‌تواند منجر به زیبایی و جذابیت شود به شرطی که به درستی رنگ هاي روشن و تیره گزینش گردد. دوست دارید کمی مو هاي خود را روشن تر نمایید؟ هایلایت کردن مو میتواند ظاهر جدیدی به شما ببخشد و باعث شود مو هاي شما زیر نور خورشید بدرخشد.

 

اما اگر نتوانید هایلایت مناسبی برای مو هاي خود گزینش کنید ظاهر خوبی نخواهید داشت. در این مطلب قصد داریم بایدها و نبایدهای هایلایت کردن را با هم مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

 

چهره خود را در نظر بگیرید:
در هایلایت کردن محل قرار گیری آن بسیار مهم هست و نکته کلیدی محسوب میشود. همه ي وقت هایلایت روشن تر را در اطراف فریم چهره خود قرار دهید. هایلایت باید در ریشه تیره تر و نوک مو روشن تر باشد. این موضوع باعث می‌شود مو هاي شما زیر نور خورشید به خوبی بدرخشد.

 

بعد و عمق را فراموش نکنید:
زمانی که مو هاي خود را هایلایت میکنید باید عمق و بعد را در نظر داشته باشید. هایلایت میتواند اندازه و روشنی متفاوتی داشته باشد و باید بتواند خود را با پایه رنگی مو هماهنگ سازد. اطمینان حاصل کنید که هایلایت با تن رنگی طبیعی مو هماهنگ هست. اگر پایه گرم تری دارید باید هایلایت گرمی داشته باشید. اگر پایه رنگی سردی دارید باید هایلایت شما نیز با آن منطبق باشد.

 

رنگ هاي گوناگون زیادی اضافه نکنید:
اگرچه بعد میتواند زیبا باشد اما بهره گیری چندان از انواع رنگ ها می‌تواند ظاهر غیر طبیعی به شما ببخشد. هرگز اکثر از سه سایه رنگی در مو هاي خود بهره گیری نکنید. یک رنگ پایه، هایلایت و کمی روشن کافی خواهد بود. در غیر اینصورت مو هاي خوبی نخواهید داشت.

 

هایلایت خود را فصلی که در آن هستید سازگار و هماهنگ کنید:
هایلایت باید در تابستان روشن تر و رنگ پریده تر باشد. زیرا شما زمان زیادی را در خارج از خانه به سر میبرید. در فصل زمستان نیز هایلایت باید عمیق تر و طلایی تر باشد.

 

از رنگ بسیار روشن بهره گیری نکنید:
هرگز از رنگ بسیار روشن که با تن رنگی شما سازگار نیست بهره گیری نکنید. این کار باعث میشود چهره خوبی نداشته باشید. همه ي وقت رنگ پوست و موی خود را مدنظر داشته باشید. همین طور نباید کنتراست زیادی بین رنگ پایه و هایلایت وجود داشته باشد. هایلایت نباید بیش از سه سطح روشن تر از رنگ پایه باشد.

 

از هایلایت خود مراقبت کنید:
رنگ هایلایت شما نیاز به مراقبت دارد. سعی کنید از پیشنهاد ارایشگر برای محافظت از آن پیروی نمایید. از مرطوب کننده مناسب بهره گیری کنید که سولفات پایینی دارد. از نرم کننده مناسب برای شستن مو هاي خود بهره گیری کنید. از شامپویی بهره ببرید که برای مو هاي رنگ شده ساخت شده هست. هفته اي یک بار از نرم کننده بهره گیری نمایید.

 

می‌توانید از روغن نارگیل برای مو هاي خود بهره ببرید. برای این کار کافیست یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را به مدت چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید و آن را بر روی مو هاي خود اعمال نمایید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید. زمانی که بیرون از خانه و در فضای باز هستید بهتر هست از محصولات محافظت کننده

 

در برابر اشعه ماورا بنفش بهره گیری کنید. نور خورشید می‌تواند رنگ مو را خراب کند. گذشته از این که به استخر بروید مو هاي خود را با روغن محافظتی بپوشانید.