پارس ناز پورتال

راهنمای کامل نحوه اندازه گیری، نصب و انتخاب جنس مناسب برای کابینت و کمد دیواری

راهنمای کامل نحوه اندازه گیری، نصب و انتخاب جنس مناسب برای کابینت و کمد دیواری

در گذشته کمد دیواری عموما برای تشک و رختخواب استفاده می‌شد و با حالتی سنتی از آن استفاده می‌شد. اکنون کمد دیواری بخش مهمی از فضای اتاق خواب شما است. اتاق‌های کوچک که جای کمی دارد در ساختمان‌های امروزی با متراژ پایین نیاز به کمد‌های دیواری متناسب و جاداری دارند.

 

اگر به فکر بازسازی منزل هستید و می‌‌خواهید کمد دیواری جدیدی برای خانه خود نصب کنید و به دنبال اندازه گیری، مترال درجه یک و یک کمد جا دار هستید ابتدا مدل‌های مختلف را به دقت ببینید و از هزینه بازسازی آپارتمان توسط یک شرکت معتبر با خبر شوید.همچنین این مقاله راهنمای جامعی برای خرید، نصب و اندازه گیری کمد دیواری در منزل شما است.

 

ابتدا جنس را مشخص کنید

برای ساخت کابینت آشپزخانه یا کمد دیواری ابتدا جنس مورد نظر خود را شناخته و سپس خریداری کنید. اجناس مختلفی در بازار موجود است و شما می‌توانید از کابینت سازی بخواهید تا مدل مد نظر شما را به صورت سفارشی بسازد.

 

به عنوان مثال می‌توانید از الوار طبیعی مانند چوب گردو یا چوب بلوط و افرا استفاده کنید و یا از نمونه‌های ترکیبی چوب مانند تخته سه لایه یا انواع ام دی اف با روکش‌های مختلف استفاده کنید.

 

انواع مدل‌های ام دی اف مانند هایگلاس یا ممبران در ساخت انواع درب کمد دیواری و کابینت استفاده می‌شوند. بسته به نوع دکوراسیون منزل می‌توانید از ممبران برای طرح‌های کلاسیک‌تر استفاده کنید و از هایگلاس در دکوراسیون مدرن بهره بگیرید.

 

تعیین کنید کدام قسمت از منزل مناسب کمد دیواری است

راهنمای کامل نحوه اندازه گیری، نصب و انتخاب جنس مناسب برای کابینت و کمد دیواری

قسمتی که برای نصب و ساخت کمد انتخاب می‌کنید باید عمق مناسبی داشته باشد. داشتن عمق، یک کمد دیواری جادار به شما خواهد داد. اتاق‌هایی با متراژ پایین به کم دیواری احتیاج ویژه‌ای دارند. شما می‌توانید از دکوراسیون‌های کم‌جا برای اتاق خود کمک بگیرید.

 

در چنین دکوراسیونی از تمام فضا به بهترین شکل استفاده می‌شود. قفسه بندی خاص دکوراسیون کم‌جا و همچنین کمد دیواری‌های طبقه بندی شده به همراه تخت خواب تاشو مناسب اتاقی کوچک با متراژ پایین است.

 

در چنین اتاقی تا حد امکان نباید جلوی پنجره و ورودی نور را گرفت و ساخت کمد دیواری در متراژ پایین با کمک یک متخصص و طراح داخلی امکان پذیر است. برای چنین اتاقی ساخت کمد دیواری ریلی با کمک یک شرکت بازسازی دکوراسیون منزل یا شرکت طراحی روش صحیحی است.

 

در حقیقت بهترین کار این است برای نصب قیمت انواع مختلف کمد دیواری را بررسی کنید و از یک نصاب ماهر و طراح داخلی کمک بگیرید تا با در نظر گرفتن فضاهای قابل استفاده بهترین خروجی را داشته باشید.

 

چگونه کمد دیواری را اندازه بزنیم

اندازه زدن کمد دیواری برای نصب یا ساخت کمد دشوار نیست اما نیاز به دقت بالایی دارد. این کار را با استفاده از یک متر فلزی انجام دهید. ابتدا از کف محل نصب تا سقف آن را با دقت اندازه بزنید. پس از آن باید عرض کمد را اندازه بگیرید.

 

اندازه زدن عمق کمد هم مهم است و در این کار نیز شما باید دقت لازم را به خرج دهید. نکته مهم دیگر در اندازه زدن این است که آیا قصد دارید کابینت یا کمد شما دارای قالب انتهای کمد باشد یا خیر.

 

بعضی افراد ترجیح می‌دهند در انتهای کمد هم از لایه‌ای چوب استفاده کنند تا دیوار پشت آن مشخص نباشد اما برای بعضی دیگر این مورد اهمیت ندارد. با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید برای انتهای کمد نیز یک ورق سفارش دهید.

 

اگر احتمال خطا می‌دهید می‌توانید از سازنده بخواهید تا برای اندازه زدن شخصا این کار را انجام دهد. این بهترین روش برای کسانی است که دید و اطلاعات زیادی از نحوه اندازه گیری و ساخت کمد دیواری ندارند.

 

انواع کمد دیواری و کاربرد آن

راهنمای کامل نحوه اندازه گیری، نصب و انتخاب جنس مناسب برای کابینت و کمد دیواری

کمد دیواری‌ها انواع مختلفی دارند. تنوع بالای آن به شما حق انتخاب بیشتری میدهد. شما می‌توانید از خلاقیت خود نیز در ساخت کمد دیواری اتاقتان استفاده کنید. می‌توانید طبقه بندی‌هایی به دو طرف آن اضافه کنید تا به راحتی جای لباس از جای حوله و صندل‌ها جدا شود.

 

این‌ها ایده‌هایی خاص و مختص شما هستند اما به طور کلی می‌توانیم کمد دیواری را در چند دسته جای دهیم. کمد‌های ریلی، کمدهای آکاردئونی، کمدهای لولایی و کمد دیواری بدون درب.

 

کمد دیواری ریلی: این مدل امروزه طرفداران بسیاری دارد و در ساخت آن عموما از صفحه‌های هایگلاس استفاده می‌شود که درباره آنها در این مقاله بیشتر توضیح داده شده است. این مدل‌ها باید به دقت بالا اندازه گیری شوند و همچنین نوع ریل آن مهم است تا درب کمد دائم گیر نکند. این مدل‌ها در دو نوع تک درب و یک درب موجود هستند.

 

کمد دیواری آکاردئونی: مدل آکاردئونی نیز نیاز به دقت بالایی در ساخت دارد. اگر کوچک‌ترین ایرادی در ساخت هر قسمت پیش آید در باز و بسته کردن درب دچار مشکل خواهید بود اما در نظر داشته باشید در کنار حساسیت و ظرافت بالای این مدل، زیبایی منحصر به فرد آن اتاقتان را بسیار جذاب خواهد کرد.

 

کمد دیواری لولایی: این همان مدل عادی کمد‌ها است که به شکل درب اتاقتان باز و بسته می‌شود.

 

کمد دیواری بدون درب: عدم داشتن درب هم مدل خاصی است. در این مدل‌ها قفسه بندی داخل کمد به خوبی مشخص می‌شود و زیبایی و مرتب بودن اتاقتان را نمایان می‌کند.

 

کمد دیواری‌ها به جز مواردی که در اینجا ذکر شد تنوع بسیار بالایی دارند. مدل‌هایی با درب شیشه‌ای زیبایی خاصی دارد و این زیبایی به شرط مرتب بودن داخل کمد نمایان خواهد شد، بنابراین اگر اهل تمیز کردن کمد نیستید این مدل مناسبتان نخواهد بود.

 

مدل‌هایی با شیشه‌های مات یا چوب مات هم زیبا و منحصر به فرد هستند. بعضی افراد خلاقیت خود را در ساخت کمد و کابینت دخیل می‌کنند و از متریالی مانند فلز بر روی درب کابینت و کمد استفاده می‌کنند.

 

حتی کشیدن نقاشی روی درب کمد هم می‌تواند آن را هرچه بیشتر خاص و زیبا کند. می‌توانید از اینترنت مدل‌های مد نظر خود را انتخاب کنید و پس از آن با یک کابینت ساز ماهر در مورد اجرای آن مشورت کنید.

 

نویسنده: سارااقبالی