پارس ناز پورتال

راه حل های جهت رفع صدای جیرجیر لولای درب

راه حل های جهت رفع صدای جیرجیر لولای درب

چکیده : رفع صدای جیرجیر درب خودروها : در این مقاله نحوه درست کردن یک جیرجیر درب سریع و ساده را خواهید دید اگرچه این یک مشکل خودروی بسیار بی ضرر است، اما بسیار آزاردهنده است.

 

راه حل های جهت رفع صدای جیرجیر لولای درب

 

رفع صدای جیرجیر درب خودروها : در این مقاله نحوه درست کردن یک جیرجیر درب سریع و ساده را خواهید دید اگرچه این یک مشکل خودروی بسیار بی ضرر است، اما بسیار آزاردهنده است.

 

درهای ماشین هزاران بار باز می شود. هر بار که این کار را انجام می‌دهید، صدای جیر جیر، جیرجیر یا صدای کلیک کردن یک گزینه نیست، مطمئناً موافقت خواهید کرد.همانطور که خواهید دید، روش تعمیر آن پیچیده نیست و بسیار ارزان است، به شرطی که چند اقلام معمولی خانگی داشته باشید.علاوه بر این آموزش مکتوب، یک ویدیو نیز در انتهای این مقاله دارید. شما همچنین می توانید آن را در کانال یو تیوب ما تماشا کنید.

 

علل اصلی جیرجیر درب خودرو

 

اگر می خواهید یک درب جیر جیر درست کنید، دو نکته اصلی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

 

لولای درب خودرو

 

اینها نکات اصلی هستند که در آنها را به بدنه خودرو نگه می دارند. تقریباً در همه اتومبیل ها دو تا از آنها وجود خواهد داشت.دلیل اصلی اینکه چرا لولاها می توانند باعث ایجاد مشکل شوند، خوردگی است که بیشتر به عنوان زنگ زدگی شناخته می شود.

 

با گذشت زمان به دلایل مختلف (عمدتاً مرطوب و عدم روانکاری) زنگ زدگی بین دو قسمت لولا ظاهر می شود.این منجر به خشک شدن و سفت شدن لولای در می شود و در نتیجه صدای جیر جیر تولید می شود. در موارد شدیدتر، صدا یک جیغ واقعا بلند خواهد بود.

 

تعمیر جیرجیر درب برای خودروها

چک لینک یک مکانیسم کوچک است که هدف آن این است که پس از باز کردن درب، آن را در جای خود نگه دارید.بدون آن، در به سادگی روی شما می افتد.شما آن را به عنوان یک میله کوچک که معمولاً بین دو لولای در قرار دارد تشخیص خواهید داد.

 

از یک طرف به در پیچ می شود و از طرف دیگر وارد بدنه خودرو می شود .چک کردن لینک ها شایع ترین علت صدای جیر زدن درب خودرو هستند، بسیار بیشتر از لولاهای درب.زنگ زدگی و عدم روانکاری نیز عامل اصلی مشکلات اینجاست.

 

نقطه داغ اصلی روی لینک چک میله فلزی است که وارد بدنه خودرو می شود.برای تعمیر جیرجیر درب خودرو به چه چیزی نیاز دارید؟

 

برای تعمیر جیرجیر درب خودرو به این موارد نیاز دارید:

 

اگرچه بسیاری از افراد تمایل دارند از WD-40 کلاسیک برای روانکاری استفاده کنند، اما در نظر دارند که این اسپری بهترین حلال برای از بین بردن زنگ زدگی است و نه برای روانکاری.

 

اگر از روغن کاری استفاده کنید، اثر کوتاه مدت خواهد داشت، لولاها به زودی دوباره خشک می شوند و دوباره صدای جیر جیر ظاهر می شود.بنابراین، از آن فقط برای زدودن زنگ زدگی و تمیز کردن لولاها یا بررسی لینک ها استفاده کنید.

 

نوعی اسپری روان کننده

اسپری لیتیوم گریس بهتر است. لولاها و چک لینک ها فاصله های کمی دارند، بنابراین دسترسی مناسب و روغن کاری بسیار سخت است.اسپری ها در اینجا بهترین هستند زیرا می توانند به همه این مکان های تنگ برسند و آنها را به درستی روغن کاری کنند.

 

گریس با کیفیت

گریس کلاسیک برای لینک های زنگ زده یا گیر کرده بهترین است.البته می توانید آن را روی لولاها استفاده کنید، اما اثر خوبی نخواهید داشت زیرا نمی تواند به لولا نفوذ کند و به درستی آن را روغن کاری نکند.بنابراین، دوباره، بهتر است از آن فقط برای بررسی پیوندها استفاده کنید

 

قوطی روغن با روغن روان کننده

بعد از اسپری روان کننده، این بهترین چیز بعدی است. تنها نقطه ضعف این است که روانکاری به اندازه اسپری دوام نمی آورد. روغن به سادگی تمایل به خشک شدن در طول زمان دارد.اگر تصمیم به این گزینه دارید، بهتر است از روغن موتور خودرو استفاده کنید زیرا به نظر من بهترین ویژگی ها را برای این کار دارد.

 

مقداری پارچه تمیز یا دستمال کاغذی

این برای تمیز کردن اسپری، گریس یا روغنی است که هنگام روانکاری در اطراف خودرو نشت یا چکه می کند.همانطور که گفته شد، احتمالاً اکثر این اقلام از قبل در خانه دارید زیرا برای اهداف متعدد دیگری استفاده می شوند.اگر اینها را ندارید، خرید آنها نسبتاً ارزان است، بنابراین تعمیر درب جیر جیر شما را از نظر هزینه عقب نشینی نمی کند.

 

چگونه لولاهای جیرجیر درب خودرو را تعمیر کنیم؟

 

حرکت درب ماشین به جلو و عقب سخت تر از معمول است.هنگامی که در را حرکت می دهید صدای جیر جیر یا جیرجیر اگر اینطور است، ابتدا به لولاهای درب نگاه کنید. اگر آثاری از زنگ زدگی وجود دارد و به نظر خشک می آیند، احتمالاً علت را پیدا کرده اید.همچنین هنگام حرکت درب خودرو  می توانید به صدای جیرجیر گوش دهید. توجه کنید که از کجا به کجا می آید.اگر صدا از لولاها می آید، پس محل مشکل را دوبار تأیید کرده اید.

 

جهت خرید قطعات بدنه خودرو و قطعات بدنه تارا به رایکایدک مراجعه کنید

 

جهت خرید درب ال90  کلیک کنید 

جهت خرید درب تارا کلیک کنید 

جهت خرید سپر تارا کلیک کنید 

 

برای تعمیر لولاهای جیرجیر درب این کار را انجام دهید:

 

1- از اسپری WD-40 استفاده کنید و آن را روی لولاها بمالید. برای دسترسی بهتر به تمام قسمت‌های لولا، بهتر است از نازل کوچکی که به همراه اسپری ارائه می‌شود، استفاده کنید. به قسمتی که لولا می چرخد ​​توجه بیشتری داشته باشید. سعی کنید تا جایی که ممکن است اسپری به داخل و روی لولا بریزید.

 

2- اجازه دهید حدود 10 دقیقه یا بیشتر به همین صورت بماند تا WD-40 بتواند زنگ زدگی را تا حد امکان از بین ببرد.

 

3- هر گونه اسپری را که در اطراف چکانده شده است با استفاده از یک پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید.

 

4- سپس از اسپری روان کننده یا قوطی روغن استفاده کنید و آن را روی لولاها بمالید. همانطور که گفته شد، اسپری روغن کاری بسیار بهتر خواهد بود. هنگام اجرا، به فاصله ای که لولای در می چرخد ​​توجه بیشتری داشته باشید. هر جا که می توانید به دهانه لولا دسترسی پیدا کنید، اسپری یا روغن را بمالید. هر چه بیشتر در این مورد بهتر است.

 

نحوه تعمیر لولاهای روانکاری دربهای خودرو

 

5- درب خودرو را به طور کامل به جلو و عقب ببرید. به این ترتیب روان کننده تا حد امکان به لولا نفوذ می کند. این کار را حداقل ده بار پشت سر هم یا تا زمانی که صدای جیر جیر یا جیرجیر قطع شود، انجام دهید.

 

6- اگر همه چیز خوب است، مشکل باید حل شود. از پارچه یا حوله کاغذی استفاده کنید و اسپری یا روغنی را که در اطراف چکه کرده یا نشت کرده است تمیز کنید.

 

چگونه می توان جیرجیر درب را هنگامی که یک لینک چک مشکل دارد برطرف کرد؟

 

اگر لینک چک مشکلی ایجاد کند، علائم اصلی عبارتند از:

 

هر بار که در را باز می کنید صدای کلیک مشخصی در اینجا خواهید شنید.درب ماشین هنگام باز شدن صدای جیغ می کشد.در موارد شدیدتر، هر دوی اینها همزمان رخ می‌دهند و صدای جیرجیر بلندتری نیز ظاهر می‌شود.همانطور که گفته شد علت اصلی زنگ زدگی و کثیفی است که به مرور زمان به داخل مکانیسم وارد می شود.

 

علاوه بر این یکی دیگر از دلایل رایج این است که لاستیک محافظ مکانیسم در طول زمان سفت می شود. درست در جایی قرار دارد که میله فلزی به آرماتور روی بدنه خودرو وارد می شود.

 

برای اینکه بفهمید مشکل از لینک چک است، در را کمی بچرخانید، لینک چک را بررسی کنید (آیا سالم است و به درستی روغن کاری شده است) و هنگام باز کردن درب (برای صدای جیر جیر یا جیرجیر) گوش کنید.اگر به این نتیجه رسیده باشید که لینک چک در واقع مشکل است، روش تعمیر جیرجیر درب  به این صورت است:

 

1- ابتدا از اسپری WD-40 استفاده کنید و آن را روی لینک چک بزنید. روی آن اسپری کنید (میله فلزی، لولای کوچک متصل به در، قسمت محافظ لاستیکی متصل به آرماتور درب).

راه حل های جهت رفع صدای جیرجیر لولای درب

2- بگذارید حدود 10 دقیقه به همین صورت بماند تا WD-40 بتواند تا حد امکان زنگ زدگی را از بین ببرد. نحوه تعمیر -سقوط-درب-ماشین-ده دقیقه صبر کنید.

 

3- هر گونه اسپری را که در اطراف چکانده شده است با استفاده از یک پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید.

راه حل های جهت رفع صدای جیرجیر لولای درب

4- در این مرحله می توانید از اسپری روان کننده، قوطی روغن یا گریس لیتیوم استفاده کنید. اسپری گریس لیتیوم خوب است زیرا بهترین نفوذ را دارد. گریس لیتیوم بهتر است زیرا پیوند چک را برای مدت طولانی روان نگه می دارد. روغن به مرور زمان خشک می شود، بنابراین اگر اسپری یا گریس در دست ندارید از آن استفاده کنید.

راه حل های جهت رفع صدای جیرجیر لولای درب

5- اطمینان حاصل کنید که اسپری یا گریس را روی تمام قسمت های پیوند چک بمالید (میله فلزی، لولای کوچک متصل به در، قسمت محافظ لاستیکی متصل به آرماتور درب). اگر از گریس لیتیوم استفاده می کنید، لازم نیست بیش از حد آن را انجام دهید، یک لایه نازک خوب خواهد بود.اعمال-گریس-اسپری-بر-بررسی-لینک

 

6- درب خودرو را حداقل ده بار پشت سر هم به طور کامل به جلو و عقب حرکت دهید. به این ترتیب روان کننده تا حد امکان به حلقه چک نفوذ می کند. برخی مطمئناً وارد مکانیسم چک لینک می شوند و آن را نیز روغن کاری می کنند.ماشین-در-حرکت-به عقب

 

7- اگر همه چیز خوب است، مشکل باید حل شود. از پارچه یا حوله کاغذی استفاده کنید و اسپری یا روغنی را که در اطراف چکه کرده یا نشت کرده است تمیز کنید.

 

اگر کار نکرد چه؟

اگر این روش تعمیر جیرجیر درب کمکی نکرد، ممکن است مشکل جدی تری داشته باشید.فقط مطمئن شوید که روغن کاری به درستی انجام شده است. در برخی موارد شدیدتر زنگ زدگی، به خصوص در مورد لولاهای در، باید کل این روش را چند بار تکرار کنید تا روان کننده به درستی به لولا نفوذ کند.

 

همانطور که گفته شد، فاصله لولا کوچک است و وارد کردن روان کننده به آن دشوار است.اما اگر با وجود این مشکلات همچنان ادامه داشته باشد، رایج ترین دلایل عبارتند از:

 

لولای درب معیوب

گاهی اوقات مشکل زنگ زدگی می تواند آنقدر شدید باشد که روانکاری ساده کمکی نمی کند.همچنین، اگر لولای در معیوب است، برداشتن درب و تعویض یا تعمیر لولا تنها راه حل است.

 

لینک چک معیوب یا خراب

شکستن پیوند چک غیرمعمول نیست. مکانیسم داخل بیشتر به دلیل خستگی مواد یا عدم روانکاری از هم می پاشد.در بیشتر موارد نمی توان آن را تعمیر کرد و باید به طور کامل جایگزین شود.

 

 آیا می توانید از روان کننده های دیگر استفاده کنید؟

 

برای پایان، یک توصیه دیگر در مورد نحوه تعمیر درب جیرجیر.من دیده ام که مردم از روغن پخت و پز، انواع مختلف گوشت خوک یا سایر روان کننده های غیر معمول برای این کار استفاده می کنند و توصیه می کنند.توصیه من در این مورد یک نه بزرگ است! شما فقط می توانید مشکلات بیشتری ایجاد کنید.

 

برای یکی اثر کوتاه مدت خواهد بود و جیرجیر یا جیرجیر بعد از چند روز باز می گردد.دوم، آنها می توانند باعث شوند که یک لایه چسب مانند در داخل لولا ایجاد شود یا پیوند چک شود که باعث ایجاد یک لایه می شود آهنربا برای کثیفی و گرد و غبار. این فقط وضعیت را بدتر می کند.

 

بهتر است از روان کننده هایی که در اینجا ذکر شده است استفاده کنید. تغییرات فقط باید در قیمت، سازنده، کیفیت و غیره باشد.اگر هیچ یک از روان کننده های ذکر شده در بالا را ندارید، تعمیر را کمی به تعویق بیندازید، به فروشگاه بروید و کالای واقعی را خریداری کنید.هنگامی که درب ماشین جیر جیر را به درستی تعمیر می کنید، برای سال های آینده دوام می آورد.