پارس ناز پورتال

راه های تقویت ذهن و جسم برای آرامش

راه های تقویت ذهن و جسم برای آرامش

راه های تقویت ذهن و جسم برای آرامش 

برای تقویت ذهن و جسم هم زمان باهم میتوانیم از روشهای بسیار موثری استفاده کنیم مانند ورزش مدیتیشن. با آغاز فصل بهار و بوجود آمدن حس تازگی در طبیعت، پاک سازی جسم و ذهن از فاکتورها و عوامل منفی واجب اسـت و تاثیر سازنده اي بر زندگی‌ و سلامت دارد.

 

اگر شخصیتی پرجنب و جوش و یک زندگیِ پرمشغله دارید، لازم اسـت برای پاک سازی ذهن خود چاره‌اي بیاندیشید. اغلب مـا جز در هنگام خواب، مجالی برای رهایی از مشغله‌هاي ذهنی نداریم. حتی اگر زیاد هم اهل فکر کردن نباشیم باز هم محرک‌هاي خارجی در دنیایی امروزی کـه البته کم هم نیستند مانند تلویزیون،

 

موسیقی و مکالمات و ارتباطات روزمره، آرامش‌مان را سلب می کنند و مانع میشوند کـه استراحت کافی داشته باشیم ودر نتیجه اکثر اوقات استرس داریم و احساس میکنیم کـه بار روانی زیادی رابه دوش میکشیم.برای رسیدن بـه آرامش باید ذهن و جسم را پاک‌سازی کرد و با چند راهکار ساده میتوان بـه این هدف دست یافت کـه عده اي از کاربردی‌ترین آن ها بـه شرح زیر اسـت:

 

تاکید بر احساسات مثبت
با تقویت احساساتی هم چون عشق، اعتماد،‌ مهربانی، بخشندگی و شادی، اهمیت این احساسات در زندگی را افزایش میدهید. اینکار موجب میشود فضا و فرصت کافی برای رشد افکار منفی وجود نداشته باشد ودر نتیجه روان و جسم شـما در برابر افکار منفی مصون خواهد ماند.

 

مراقبه «مدیتیشن» صبحگاهی
۲۰ دقیقه تمرکز روزانه شیوه خوبی برای آرام ساختن ذهن و شروع یک روز جدید و موفق اسـت. قدرت ذهن یکی از مهم ترین ابزار برای ارتقا و تاثیرگذاری مثبت بر تمام جنبه‌هاي زندگی اسـت.

 

برنامه ریزی برای رسیدن بـه اهداف
با سخت کوشی برای رسیدن بـه اهدافتان می توانید احساس موفقیت را در خود بوجود آورید. حتی فعالیت‌هاي کوچک هم پاداش‌هاي بزرگی هستند کـه فکرهای بیهوده و ناامیدی‌ها را از بین میبرند.

 

مصرف کافی فیبر خوراکی
مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر خوراکی کـه مهم ترین انها میوه‌ها و سبزی‌ها هستند، عامل کلیدی در حفظ سلامت روده‌ها و از بین بردن سموم بدن اسـت.

 

پرهیز از مواد الکلی
پرهیز از مصرف مواد الکلی از ایجاد نوعی ماده سمی در بدن پیش گیری می کند. هم چنین طبق بررسی انجام شده درسال ۲۰۱۳ میلادی افرادی کـه مواد الکلی مصرف نمی کنند عمر طولانی‌تری دارند.

 

برس کشیدن روی پوست بدن
این روش کـه با استفاده از برس و کشیدن آن بـه صورت دورانی در تمام نقاط بدن انجام میشود بـه پاک سازی پوست از سلول‌هاي مرده کمک کرده ودر التیام سلامت و رنگ پوست موثر اسـت.

 

منبع- ایسنا