پارس ناز پورتال

رسوب کلسیم زیر پوست بصورت جوش و راه درمان

رسوب کلسیم زیر پوست بصورت جوش و راه درمان

رسوب کلسیم زیر پوست بصورت جوش و راه درمان 

برخی از جوش هاي صورت و بدن ناشی از رسوب کلسیم زیر پوست میباشند که باید برای درمان آنها اقدام نمود تا فورا رفع گردند.هنگامی که فسفات کلسیم در مقادیر غیر طبیعی در بافت نرم رسوب میکند، کلسینوز یا کلسیفیکاسیون شکل می‌گیرد. رسوبات کلسیم زیر پوست امثال توده هاي سفید یا زرد رنگ به نظر می‌رسند، که اغلب به صورت خوشه اي آشکار می‌شوند.

 

این رسوبات کلسیم از نظر اندازه و کمیت متفاوت میباشند. هنگامی که حفره می‌شوند، مایعی سفید از توده رسوبات کلسیم خارج میشود که شکلی خمیر مثل دارد. رسوبات کلسیم به طور معمول در آرنج ها، ساق پا یا انگشتان آشکار میشوند، اگرچه امکان شکل گیری آنها در هر قسمتی از بدن انسان وجود دارد.

 

علائم رسوبات کلسیم زیر پوست چه چیزهای میباشند؟
رسوبات کلسیم زیر پوست به تدریج و بدون علامت یا علامتی خاص آشکار می‌شوند. با این وجود، علامت ها و علائم یک مریضی اساس اي که موجب شکل گیری رسوبات کلسیم می‌شود، ممکن هست قابل دیدن باشند.

 

از علامت هاي متعارف رسوبات کلسیم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
جوش ها یا برآمدگی هاي سفید یا زرد رنگ در پوست وجود دارند.
آنها سفت میباشند زیرا کلسیم اغلب توده هاي سخت ایجاد می‌کند.
اگر این توده ها حفره شوند مایعی گچ مثل از آنها تخلیه می‌شود.
ممکن هست حساسیت به لمس و حتی درد در ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته شکل بگیرد.

 

در مواردی که رسوبات کلسیم بزرگ در نزدیکی مفاصل شکل گرفته اند، امکان سفتی مفصل وجود دارد، که قابلیت حرکت مفصل را به میزان چشمگیری محدود می سازد.در موارد شدید رسوبات کلسیم، قانقاریا پوستی ممکن هست در ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته شکل بگیرد.

 

دلایل شکل گیری رسوبات کلسیم در پوست چه چیزهایی میباشند؟
بر اساس علت اساس اي، چهار نوع متفاوت از کلسینوز وجود دارند:

 

آتروژنیک کلسینوز کوتیس
آتروژنیک کلسینوز کوتیس به واسطه بهره گیری از برخی داروها و حتی دنبال کردن برخی فرآیندهای پزشکی شکل میگیرد. گاهی اوقات آتروژنیک کلسینوز کوتیس زمانی که مصرف این داروها قطع میشود، بهبود مییابد. از دلایل این شرایط میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تزریق فسفات و کلسیم
بهره گیری طولانی مدت از خمیر الکترود حاوی کلسیم
خون گرفتن مکرر از پاشنه پا
ایدیوپاتیک کلسینوز کوتیس

 

این شرایط به دلایلی نامعلوم رخ می‌دهد، و از این جهت، علت حقیقی یا عواملی که موجب تشکیل رسوبات کلسیم زیر پوست می‌شوند، ناشناخته میباشند. سطوح فسفات و کلسیم در بدن نیز عادی میباشند. همین طور، هیچ صدمه بافتی که میتواند به گردهمایی کلسیم زیر پوست منجر شود، رخ نداده هست.

 

افراد مبتلا به ایدیوپاتیک کلسینوز کوتیس هیچ دارویی مصرف نکرده یا جدیدا هیچ پروسه پزشکی که میتواند به شکل گیری کلسینوز منجر شود را تجربه نکرده اند.

 

دیستروفیک کلسینوز کوتیس
این شرایطی زمانی رخ میدهد که بافت صدمه دیده باشد و شایع ترین نوع کلسینوز محسوب میشود. به طور معمول، التهاب، مرگ بافت یا حتی بدخیمی به گردهمایی رسوبات کلسیم زیر پوست منجر می‌شوند. دلایل شایع دیستروفیک کلسینوز کوتیس شامل موارد زیر میشوند:

 

صدمه دیدگی پوست
عفونت هاي پوستی
مریضی هاي بافت همبند
پانکولیت
سیاهرگ هاي واریسی
آکنه
تومورها

 

متاستاتیک کلسینوز کوتیس
این شرایط با فسفر و کلسیم اضافی پیوند خورده هست. هر شرایط پزشکی یا عامل مرتبط با فزونی فسفر یا فزونی کلسیم می‌تواند به شکل گیری این نوع از کلسینوز منجر شود. از دلایل شایع متاستاتیک کلسینوز کوتیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نارسایی کلیوی
سارکوئیدوز
سندرم پارانوپلاستی
پرکاری پاراتیروئید
سندرم شیر-قلیا
کلسیفیلاکسی
ویتامین D بیش از اندازه