پارس ناز پورتال

به خودتان رسیدگی کنید تا رابطه خوبی داشته باشید

به خودتان رسیدگی کنید تا رابطه خوبی داشته باشید

به خودتان رسیدگی کنید تا رابطه خوبی داشته باشید 

داشتن یک رابطه خوب نیازمند دقت طرفین هست، افراد باید از خودشان شناخت کافی داشته باشند تا بتوانند با طرف مقابل به گونه اي صحیح ارتباط برقرار کنند.تا زمانی که ارتباط خوبی با خودتان نداشته باشید به سختی میتوانید با فرد دیگری وارد ارتباط ایده آلی شوید. زیرا در این صورت ارتباط باعث می‌شود به او وابسته شوید،

 

احساساتی منفی مانند حسادت پیدا کنید و در نهایت دچار اختلاف شده و روابط تیره و تار می‌شود. این روابط هر دو طرف را به غم و اندوه و خشم مبتلا میکند و در نهایت هر دو احساس تنهایی می‌کنند.برای اینکه گرفتار چنین مشکلاتی نشوید ابتدا باید روی بهبود و تقویت خودتان تمرکز کنید. زیرا تا زمانی که خودتان خودتان را دوست نداشته باشید هیچ کس دیگری نمیتواند شما را دوست داشته باشد.

 

وقتی شروع به بهبودی خودتان بکنید خیلی زود متوجه می‌شوید که هم شادتر هستید و هم اعتماد به نفس بیشتری دارید. دیگران جذب شخصیت گرم، دوستانه و مثبت شما می‌شوند و به همین علت شما را دوست دارند. به عبارت دیگر از خودتان را دوست نداشته باشید انرژی منفی از خودتان منتشر می‌کنید که باعث می‌شود دیگران از شما دور و دورتر شوند.

 

شاید تصور کنید که بهبودی خود کار خیلی سختی باشد اما اینکار بسیار آسان هست و فواید بیشماری دارد. با بهبودی خود، خودتان را اکثر دوست خواهید داشت و در روابط شادتر و مثبت تر خواهید بود. اگر تصمیم گرفته اید که ارتباط خوبی با همسرتان داشته باشید ابتدا با این چند روش خودتان را اصلاح کنید:

 

داشتن روابط بهتر

نخستین چیزی که برای بهبودی خودتان نیاز دارید این هست که خودتان را دوست داشته باشید. اگر با خودتان ارتباط خوبی نداشته باشید نیازهای خودتان را نادیده می‌گیرید. سعی کنید به نیازها و خواسته هاي تان گوش بدهید و در ارتباط با آن نیازها و خواسته ها با خودتان ارتباط برقرار کنید. بعنوان مثال اگر در ارتباط با موضوعی تردید دارید سعی نکنید آن را نادیده بگیرید. زمان کوتاهی به آن حس تردید فکر کنید به آن احترام بگذارید.

 

به خودتان توهین نکنید
یک ارتباط نا سالم مملو از توهین ها و ناسزاهاست. اما یک ارتباط سالم سرشار از تشویق و تاکیدات مثبت هست. به دلیل داشته باشید که شما دوست خودتان هستید نه دشمن خودتان. سعی کنید دیگر به خودتان توهین نکنید و اگر هم اینکار را کردید بلافاصله بعد از آن به افکار مثبت فکر کنید.

 

با اینکار کم کم زمان توهین ها کمتر شده و جای خود را به دیدگاه هایي می‌دهد که باعث می‌شود نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید. این تمرین اضافه بر سادگی بسیار موثر هست.

 

جملات مثبت را جایگزین جملات منفی کنید
اگر ارتباط خوبی با خودتان نداشته باشید ممکن هست افکار منفی هم داشته باشید و این روی دید شما به جهان و خودتان تاثیر می‌گذارد. بنابراین زمانش رسیده هست که جملات منفی «مانند: نه، زشت، کسل، تنها، عذاب آور، بی علاقه» را با جملات مثبت « مانند بله، خوشحال، خرسند، عشق، سپاسگزارم» جایگزین کنید. شاید در ابتدا تصور کنید که در حال تولید یک شخصیت قلابی اخیر هستید اما کم کم زمان به آن عادت میکنید و احساس شادتری خواهید داشت.

 

افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید
 به گزارش پارس ناز وقتی توانسته اید روش صحبت کردن با خودتان را تغییر دهید راحت تر می‌توانید افکارتان را هم تغییر بدهید. اگر احساس میکنید که ذهن تان پر از افکار منفی هست سعی کنید که این افکار را از ذهن تان دور بریزید.

 

به دنبال یک علت حقیقی برای شادتر و سالم تر بودن باشید
تعداد زیادی از مردم سعی میکنند سالم باشند چون فکر می‌کنند سلامتی لازمه زندگی آن هاست. اما در واقع این علت خوبی برای سالم بودن نیست. بنابراین با این دلایل از سالم بودن خود لذت نمی‌برید. به دنبال یک علت حقیقی برای سالم بودن باشید. دلیلی که تنها یک اجبار نباشد. سعی کنید ورزش ها و غذا هاي سالمی که دوست دارید را پیدا کنید و برای رسیدن به هدف نقاط عطف سلامت تعیین کنید.