پارس ناز پورتال

برای رهایی از آلرژی فصلی دلستر بنوشید

برای رهایی از آلرژی فصلی دلستر بنوشید

برای رهایی از آلرژی فصلی دلستر بنوشید 

برای درمان آلرژی فصلی در بهار و تابستان می توانید از مواد خوراکی نیز بهره گیری کنید،دلستر میتواند برای درمان آلرژی موثر باشد. به گفته یک متخصص طب سنتی، افرادی که با شروع بهار و گرده ‌افشانی بعضی درختان و گیاهان دچار حساسیت‌هاي فصلی می شوند می توانند با اصلاح رژیم خوراکی و مصرف نوشیدنی هایي همچون ماءالشعیر و بعضی عرقیات بهاره از بروز یا تشدید علایم حساسیت هاي بهاری پیشگیري کنند.

 

مقابله با آلرژی فصلیماءالشعیر

به نقل از سلامت آنلاین، پزشک ناصر رضایی پور افزود: افراد برای پیشگیری از ابتلا به حساسیت هاي بهاری می توانند به ‌مدت ۳ روز از ماءالشعیر طبی که به ‌صورت سنتی و بدون بهره گیری از موادشیمیایی و نگهدارنده آماده میشود و پس از آن تا چند روز از سبزی‌هاي پخته‌شده و بدون ادویه به جای وعده خوراکی بهره گیری کنند.

 

به گفته وی نوشیدن عرقیات گیاهی به‌ ویژه عرق گیاهان بهاره چون شاهتره، کاسنی و خرفه در پیشگیری از ابتلا به حساسیت‌ها و آلرژی‌هاي فصلی پیشنهاد شده هست.این متخصص افزود: یکی دیگر از راه‌هاي پیشگیری از حساسیت فصلی و جوش‌ها و دمل‌هاي پوستی، رعایت رژیم‌هاي پاکسازی هست که به سبک‌شدن بدن و استراحت کبد و خروج مواد زائد و سموم کمک می کند.

 

به گفته پزشک رضایی پور مصرف کاهو سکنجبین، سمنو و آش‌هاي ساده کم‌گوشت با چاشنی ترش، خوردن سوپ جو و پلوگشنیز با جوجه برای تقویت سیستم ایمنی، بهره گیری از نوشیدنی‌هاي خنک مثل شربت ریواس، شربت عناب، شربت نارنج، لیمو و به، پرهیز از مصرف غذا هاي چرب و سرخ‌کردنی، کاهش مصرف خوراکی‌هاي تلخ،

 

تند و شور که مزاج گرم دارند مثل آجیل شور، گردو و دیگر مغزها و پرهیز از مصرف نوشیدنی‌هاي گرمی ‌بخش یا بسیار تری ‌بخش مثل شربت‌هاي بسیار شیرین و …، از جمله اقدامات تغذیه اي هست که می‌تواند با کمک به پاکسازی بدن از بروز آلرژی هاي این فصل بکاهد.

 

این متخصص با تاکید بر این که ماءالشعیر برترین نوشیدنی برای رفع حساسیت هاي بهاری هست به روش تهیه آن اشاره کرد و گفت: ۵۰گرم جوی پوست‌کنده را با چهار لیوان «یک لیتر» آب، آن قدر بجوشانید تا جوها کاملاً پخته و شکفته شوند و تا گذشته از سرد شدن، آن را صاف کنید و در جای خنک قرار دهید. این ماءالشعیر تا دو روز در یخچال قابل نگه داری هست.

 

 به گزارش پارس ناز وی با اشاره به این که ماء الشعیر طبی نباید غلیظ و ژله‌اي شود اظهار کرد: کسانی که معده سرد و یا تر دارند، یا با نوشیدن ماءالشعیر دچار ضعف شدید یا سردرد می شوند، بهتر هست در هر لیوان آن، یک قاشق مرباخوری عسل حل کنند و سپس آن را بنوشند و پیشنهاد می‌شود در زمان مصرف، ماءالشعیر را مفید تکان دهید و سپس میل کنید.

 

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: ماءالشعیر در بعضی افراد مستعد، مشکلات گوارشی ایجاد می کند و از این رو اگر با افزودن عسل هم دچار مشکلات گوارشی همچون نفخ شدید، می توانید در چند دقیقه آخر آماده‌شدن ماءالشعیر، کمی چوب دارچین به آن بیفزایید.