پارس ناز پورتال

معرفی بهترین روش های بازاریابی برای شرکت ها

معرفی بهترین روش های بازاریابی برای شرکت ها

معرفی بهترین روش های بازاریابی برای شرکت ها 

اجرای اصول صحیح بازاریابی در شرکت ها می تواند مجموعه را رو به موفقیت و فروش بیشتر پیش ببرد که بازاریاب ها باید از آنها مطلع باشند. من کلاًً طرفدار هک کردن رشد نیستم. اگر با اصطلاح هک کردن رشد آشنا نیستید باید بگویم که این اصطلاح یعنی راه‎هاي میانبری که استارتاپ‌ها برای رشد سریع‌تر می توانند ازآن‌ها استفاده کنند. دراین رشد سریع، بعضی موارد مثل اصول و مبانی بازاریابی و فروش ممکن است نادیده گرفته شوند.

 

تاکتیک‌هاي کوتاه‌مدت ممکن است که بعضی بردهای سریع رابه دست بدهند، اما برای به دست گرفتن بازار در دراز مدت، شما به یک استراتژی برای دست‌یابی به مشتریان نیاز دارید و این استراتژی باید مقیاس‌پذیر و کارآمد نیز باشد.به عقیده من، برترین رویکرد برای دست‌یابی به موفقیت آن است که در ابتدا تفکر رهبری را در خود به وجود بیاورید

 

و شرکت خود رابه‌گونه‌اي سامان‌ دهید که نخستین و برترین انتخاب شما برای مشکلاتی باشد که نیت حل کردنشان را دارید. این فرآیند دوران‌بر است، اما وقتی به این مرحله رسیدید، شکست دادن شما برای رقبایتان کاری بسیار سخت میشود و آن‌ها هرچقدر هم که تلاش کنند، شما از چشم مشتریان خود نمی‌افتید.اجرایی کردن استراتژی بازاریابی تفکر رهبری موثر به سه چیز نیاز دارد: تمرکز، محتوای استثنایی و تماس چهره به چهره با افراد

 

روی بخش‌هاي کشف نشده بازار تمرکز کنید

مهم‌‌ترین عامل موفقیت شما در مبدل‌شدن به یک رهبر فکری در بازار، تمرکز است. مبدل‌شدن به یک رهبر مقتدر در امنیت سایبری بانکداری ممکن است که یک امر غیرمحتمل باشد، اما مبدل‌شدن به رهبر اصلی جریان امنیت اپلیکیشن‌هاي موبایلی برای بانک‌ها و موسسات اعتباری یقیناً امری محتمل است.

 

در نخستین موضوع، شما در مسیر خود برای رشد دادن اسم و آوازه‌تان یقیناً با مساله‌هاي بسیار روبه‌رو خواهید شد و بازار رقابت دراین حوزه نیز یقیناً بسیار داغ است. اما با در پیش گرفتن دومین استراتژی، شما و کمپانی نوپایتان یک شانس برای مبارزه و ایجاد شهرت و رهبری فکری دارید.

 

Hireology اسم شرکتی است که من درسال 2010 تأسیس کردم. بعد از تأسیس این شرکت، دوران زیادی طول نکشید تا متوجه شوم ایجاد تمایز در استخدام ما رابه هیچ جایی نمیرساند. زیرا هزاران حریف ما نیز دقیقا همین استراتژی و تفکر را در پیش گرفته بودند.

 

در عوض، ما تصمیم گرفتیم تمام تلاشمان را روی حل مسائل بسیار ناب یک بازار بزرگ اما دست نخورده متمرکز کنیم. اگر ما تمرکز خودرا روی بخشی از بازار صنعت قرار نمی‌دادیم، شک دارم که امروز هنوز هم می‌توانستیم پابرجا بمانیم.

 

محتوای استثنایی ایجاد کنید

اگر محتوای بدی دارید، یقیناً در بازار به یک رهبر فکری مبدل نخواهید شد. مهارت‌هاي صحبت کردن و نوشتن شما باید واضح، جمع و جور و ارزشمند باشد.یکی از مزایای داشتن یک تمرکز خالص صنعتی این است که می توانید به نشان تجاری در همه ی کسب‌وکارها دسترسی داشته باشید.

 

هر یک از این نشریات تجاری مشتاق محتواهایی هستند که به بزرگ‌ترین مساله‌هاي کسب‌وکاری خوانندگانشان می پردازند و این جا دقیقا همان‌جایی است که شما باید وارد گود شوید.

 

با یکی از این نشریات تماس بگیرید و بپرسید که آیا حاضر هستند محتوای نگاشته شده توسط شما را در مجله خود چاپ کنند یا خیر. تعداد زیادی از این نشریات اگر شما تقاضای خودرا برای چندین ماه تکرار کنید، سرانجام حاضر به انجام اینکار خواهند شد. بعضی از نشریات تجاری نیز برای چاپ کردن محتواهای دیگران، طبق معمول مبلغ مشخصی را طلب میکنند

 

همه ی‌جا باشید

من بارها و بارها از مدیران عامل و موسسان شرکت‌ها شنیده‌ام که گفته‌اند حضور در نمایشگاه‌هاي تجاری تلف وقت است. استدلال آن‌ها این است که نمایشگاه‌هاي تجاری اولا گران هستند و ثانیا دوران‌بر؛ البته این دو استدلال رابه‌هیچ‌عنوان نمیتوان رد کرد. اما در مقایسه با چه چیزی؟

 

اگر شما در صنعتی حضور دارید که تصمیم‌گیرنده نهایی‌تان «مشتریان» غیرممکن است که پشت تلفن و یا جلسات حاضر شود، شما باید هزینه‌هاي زیادی را برای دست‌یابی به آن‌ها از طریق روش‌هاي سنتی فروش و بازاریابی صرف کنید. شما چه میزان دوران و منابع مالی را صرف برگزاری جلسه با تصمیم‌گیرنده نهایی خود می کنید و این جلسه حتی ممکن است به بن‌بست نیز ختم شود؟ برای تعداد زیادی از کسب‌وکارهای B2B، برگزاری چنین جلساتی گاها تا چندین هزاران نیز هزینه در بر خواهد داشت.

 

بازهم تمرکز میتواند مزایا زیادی برای شما داشته باشد. تعداد محدودی کنفرانس صنعتی در بازار شما برگزار میشود و تصمیم‌گیرندگان نهایی به احتمال زیاد به این کنفرانس‌ها مراجعه می کنند. دراین نمایشگاه‌هاي تجاری یک غرفه اجاره کنید و برترین افراد خودرا درون آن قرار دهید. توانایی‌هاي خودرا با مقالات چاپی و مطالعات موردی به نمایش بگذارید و با هرکسی که به سوی شما می آید تعامل کنید.

 

راه دیگر و بهتری نیز وجوددارد و آن این است که به‌عنوان سخنران در یکی از کنفرانس‌ها سخنرانی کنید و از این حقیقت که تعداد زیادی از مشتریانتان پای صحبت‌ شما می نشینند و به راه‌حل‌هاي شما برای حل مشکلات گوش می دهند انتها استفاده را ببرید. اینکار را باید بی‌وقفه انجام دهید و خودرا بعنوان یک رهبر فکری نشان دهید که زمانش را روی پیش بردن صنعت صرف می کند.

 

بازاریابی مبتنی بر اقتدار یک استراتژی نیرومند است، زیرا اولا اثبات شده است و ثانیا انجام دادن آن نیز سخت است. با هک کردن رشد شما نمیتوانید به یک رهبر مقتدر در بازار خود برای حل کردن مشکلات بخصوص مبدل شوید، اما در کل چیز خوبی است. با تمرکز، محتوای خوب و حضور میتوانید یک دارایی بازاریابی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید که بازار را فتح می کند و شما را در اوج نگه‌ می‌دارد.