پارس ناز پورتال

روش های درمان افتادگی سینه خانم ها

مجموعه : بهداشت زنان
روش های درمان افتادگی سینه خانم ها

روش های درمان افتادگی سینه خانم ها 

افتادگی سینه برای خانمها همیشه باعث ناراحتی بوده اسـت،با استفاده از راهکارهایی میتوان این افتادگی ها را رفع نموده و سینه ها رابه سمت بالا کشید. راه‌کارهای برطرف کردن و درمان شل شدن سینه‌ها بدون عمل جراحی با دلگرم همراه باشید تا با این راهکارهای مناسبآشنا شوید.

 

درمان افتادگی سینه در زنان

شامل استفاده صحیح از تمرینات ورزشی، ماساژ با روغن زیتون، ماساژ با یخ، ماسک خیار و تخم مرغ و عصاره‌هاي گیاهی اسـت کـه هرکدام بـه طریقی برای التیام وضعیت اثراتی دارند. سفت کردن سینه‌هاي شل شده و بازگرداندن شکل و فرم مناسب و دلخواه بیشتر برای مادران شیرده دارای اهمیت میباشد. هم چنین مهم اسـت کـه در دوران بارداری مراقبت‌ها و نکات ضروری سلامتی را حین انجام تمرینات ورزشی رعایت کنی

 

تمرین اول برای افتادگی سینه

بـه طور طاق باز روی زمین دراز بکشید با یک وزنه ۲ کیلویی در هر دست ، بازوها را در طرفین باز کنید و با کمی فاصله از زمین نگهدارید .زانوها را خم و شکم را منقبض کنید. بازوها را از زمین بلند کنید ، سپس پایین بیاورید بـه وضعیت اولیه بدون این کـه دست با زمین تماس پیدا کند . ۳۰ بار این حرکت را انجام دهید و ۳-۲ ست تکرار کنید.

 

می توانید بجای وزنه در ابتدا از بطری آب « خالی نباشد» استفاده کنید. سپس بعد از مدتی می توانید انها رابا شن پر کنید.استفاده از سوتین هاي اسفنجی بیشتر باعث افتادگی سینه می شود.

 

حرکت دوم

طاق باز روی زمین دراز بکشید؛ زانو ها را خم کنید و درحالی کـه وزنه ها را در دست گرفته اید، بـه آرامی دستها را رو بـه بـه عقب ببرید و بـه حالت اولیه برگردید. این تمرین ۱۵ بار ودر ۳ ست انجام دهید.افتادگی سینه در خانمها بعد از دوران شیردهی بسیار رایج اسـت.

 

۱-یکی از متداول ترین حرکات برای افتادگی سینه ها، حرکت پوش آپ میباشد.این حرکت بـه طور بسیار مؤثری عضلات سینه را درگیر می‌کند و هم چنین تأثیر بسزایی بر روی عضلات کمربند شانه اي دارد. تقویت این عضلات موجب می شود تا سینه شـما نسبت بـه قبل برجسته تر باشد.

 

۲- حرکت پیشنهادی بعدی ،این حرکت را می توانید در حالت نشسته و یا ایستاده انجام دهید.دستها را درکنار صاف و مستقیم نگه دارید، هم زمان هردو شانه «کتف» را تا نزدیکی گوش بالا ببرید ،پس از مکثی کوتاه بـه موقعیت شروع برگردید.این حرکت را ۲۰ بار ودر ۳ ست انجام دهید این حرکت باعث جلو گیری و درمان افتادگی سینه می شود.

 

۳- کف دستها را در مقابل سینه بر روی هم بگذارید، بـه نحوی کـه نوک انگشتان شـما رو بـه بالا باشد. سپس کف دستها را بهم بفشارید تا عضلات سینه منقبض شوند و بـه مدت ۵ ثانیه نگه دارید. این حرکت را ۱۰ بار در ۳ ست انجام دهید.

 

ماساژ: حداقل دو تا سه بار در هفته سینه‌ها رابا روغن زیتون ماساژ دهید. این کار بـه سفت شدن پوست و بازگشت قوام آن بسیار کمک خواهد کرد. یکی از خواص روغن زیتون دادن خاصیت کشسانی و بازگرداندن الاستیسیته پوست می باشد.

 

ماساژ با یخ: یکیدیگر از ماساژهای مؤثر در سفت کردن سینه ماساژ با یخ اسـت. دو تکه کوچک یخ بردارید و بـه صورت دایره وار از اطراف سینه تا نوک آنرا ماساژ دهید. نکته‌اي کـه حتماً باید بـه آن توجه داشته باشید این اسـت کـه این کار را برای بیش از یک دقیقه انجام ندهید چرا کـه پوست پستان بسیار حساس اسـت. این نوع ماساژ بـه خوش فرم شدن سینه ها نیز بسیار کمک میکند.

 

ماسک پستان: می توانید هفته اي یک‌بار از ماسک‌هاي گیاهی استفاده کنید. خیار رابا رنده بـه قطعات ریز تقسیم کنید و زرده تخم مرغ رابه آن اضافه کنید. مخلوط رابه اندازه کافی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند و سپس برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی سینه ها قرار دهید و بعد از این مدت زمان، سینه‌ها رابا آب خنک بشویید. این کار بـه استحکام بافت بدن و شادابی پوست بسیار کمک خواهد کرد و تاثیر آنرا بعد از چند هفته احساس می کنید.

 

سینه بند «سوتین» مناسب: خیلی مهم اسـت کـه در انتخاب سینه بند مناسب دقت داشته باشید. در صورتی کـه از سایز نامناسب استفاده کنید و یا نوع نامناسبی بپوشید، خود باعث از دست رفتن فرم سینه‌ها میشود. در صورتی کـه سینه‌هاي افتاده دارید حتماً سینه‌بندی را انتخاب کنید کـه قوام داشته باشد و بـه بالا آوردن سینه‌ها کمک کند.

 

روغن‌هاي گیاهی: می توانید هم چنین از روغن‌هاي گیاهی استفاده کنید. با استفاده از این روغن‌ها نظیر روغن بادام و روغن دانه انگور و ماساژ دادن پستان می توانید باعث تقویت پوست ناحیه و بازگشت قوام و شکل مناسب آن شوید. درصورت نیاز می توانید این روغن‌ها را همراه با عصاره‌هاي گیاهی دیگر مصرف کنید.

 

عصاره‌هاي گیاهی: عصاره هویج، عصاره درخت سرو، عصاره رازیانه، عصاره نعناع و برخی دیگر از عصاره‌ها بسیار در فرم دهی و شادابی پوست تاثیر دارند و می توانید از آنها برای برطرف کردن شل بودن سینه‌ها و سفت کردن پوست استفاده کنید. توجه داشته باشید کـه اگر از عصاره استفاده میکنید بیش از دو قطره برای هربار ماساژ دادن استفاده نکنید

 

چرا کـه عصاره ها بسیار قوی هستند و میتوانند احساس سوزش و حساسیت در شـما بوجود بیاورند و بهتر اسـت از آنها درکنار روغن‌هاي گیاهی و بعنوان مکمل استفاده کنید.