پارس ناز پورتال

روش های طلایی کاهش وزن بدون رژیم و ورزش

مجموعه : رژیم و تغذیه
روش های طلایی کاهش وزن بدون رژیم و ورزش

روش های طلایی کاهش وزن بدون رژیم و ورزش 

اگر فکر می کنید برای کاهش وزن حتماً باید از رژیم هاي بسیار سخت و مشکل بهره گیری کرد باید بدانید که در اشتباه هستید. برای این که مسیرتان به سمت کاهش وزن, آسان‌تر شود, پنج استراتژی خوب برای کاهش وزن وجود دارد که باید بخشی از سبک زندگی سالمتان بشود.

 

شگرد‌هایي از کاهش وزن که ربطی به تغذیه ندارند
برترین روش کاهش وزن, روش ساده‌اي هست ; اطاعت از یک رژیم تندرست و متعادل و داشتن جنبش بدنی و ورزش منظم.

 

برای کاهش وزن یک سیسیتم حمایتی دور وبرتان داشته باشید
وقتی بتوانیم به کسانی که حامی ما میباشند تکیه کنیم, خیلی از کارها ساده‌تر خواهند شد, مخصوصا در مورد کاهش وزن. علم نشان داده که ما به شدت تحت تاثیر پنج نفر از کسانی هستیم که بیشترین وقت خود را با آن ها سپری می کنیم.

 

آن ها روی طرز فکر, تصمیم گیری‌‌ها و حتی اعتماد بنفس ما اثر می گذراند. جای تعجب نیست که وجود کسانی که تشویق‌ مان می کنند و به ما انگیزه میدهند برای موفقیت در خیلی از اساس‌ها, مخصوصا در کاهش وزن, ضروری هست.

 

برای کاهش وزن اهداف واقع گرایانه تعیین کنید و برنامه داشته باشید
چند بار هدف مشخص کردید و هرگز هم به آن نرسیدید؟ این رخداد میتواند بسیار آزاردهنده باشد, اما گذشته از این که هدف تعیین کنید, وقت بگذارید و فکر کنید. آیا هدفی که انتخاب می کنید واقع گرایانه هست؟ آیا چیزی هست که بتوانید در زمان مشخصی به روشی تندرست به آن برسید؟ آیا تمام کارهایی راکه لازم هست انجام دهید می توانید انجام دهید؟ اگر پاسخ‌ تان به هر کدام از این سوال‌ها منفی هست, پس مرور کنید.

 

یادتان باشد; اگر می خواهید به روش سالمی وزن کم کنید, باید مطمئن شوید که این روش, تغییری در سبک زندگی‌تان هست. برنامه‌هاي بسیار محدود کننده و سخت, تنها برای یک مدت کوتاه دوام می‌آورند و کمکی به کاهش وزنتان نمی کنند.

 

برای کاهش وزن همه ي چیز را یادداشت کنید
وقتی هدف‌‌هاي‌تان را مشخص کردید, باید انها را روی کاغذ بیاورید. یکی از چیزهایی که افراد بسیار پیروز انجام می دهند, یادداشت کردن هست, درست به همین علت هست که یادداشت کردن تمام چیزهایی که میخورید, شما را در کاهش وزن پیروز خواهد کرد. مطالعه‌اي نشان داد کسانی که تمام چیزهای مربوط به خورد را طی 6 ماه یادداشت کرده بودند, نهایتا 6 تا 7 کیلوگرم کرده بودند.

 

برای کاهش وزن به بدن تان گوش دهید

به جای در پیش گرفتن یک رژیم سخت, کوشش کنید به خودتان آزادی بدهید تا چیزی راکه میخواهید بخورید. این به معنی هر روز پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده و دونات خوردن نیست. بلکه یعنی انتخاب غذا هاي تندرست در اکثر اوقات و این که به خودتان اجازه دهید هر وقت بدن تان غذای ناسالمی خواست

 

و به شما اعلام کرد, بخورید. به بدن تان اعتماد کنید و هر وقت اعلام گرسنگی کرد, جوابش را بدهید. حتماً اکثر اوقات, غذا هاي طبیعی و مغذی راکه فواید زیادی برای سالمتی دارند بخورید, اما گهگاه غذای ناسالم خوردن هم ایرادی ندارد.

 

برای کاهش وزن همۀ وقت} برای برطرف کردن استرس‌تان وقت بگذارید
زندگی‌ هاي پرشتاب و پرمشغله‌ي امروزی, کسی را از استرس بی‌نصیب نمی گذراند. اما شما می توانید تاثیرات منفی استرس را با عادت کردن به آرام سازی خودتان کاهش دهید. پایان هفته‌ها کار را رها کنید و به استراحت و تفریح بپردازید.

 

تکنولوژی به شما این امکان را میدهد که حتی خیلی دور از محل کارتان و ساعات غیرکاری هم کار کنید که به معنی به دوش کشیدن تمام فشارها و استرس‌هاي کاری در هر بار و مکانی هست, حتی در روزها تعطیل هفته. اگر زمانی را به آرام کردن و استراحت دادن به خودتان اختصاص ندهید, باید وزن اضافی‌ تان را بردباری کنید.