پارس ناز پورتال

رپورتاژ فراپاچینو چیست؟ طرز تهیه فراپاچینو در خانه

مجموعه : آموزش آشپزی
رپورتاژ فراپاچینو چیست؟ طرز تهیه فراپاچینو در خانه

تصور کنید در هوای گرم تابستان هوس قهوه کرده‌اید. با این حال ترجیح شما یک نوشیدنی سرد است. در کافی شاپی حضور دارید و در منو و بخش نوشیدنی های سرد، یک اسم جدید چشم نوازی می‌کند. فراپاچینو! از جهاتی شبیه به کاپوچینو به نظر می‌رسد. با کمی ریسک سفارش می‌دهید. نتیجه یک نوشیدنی جذاب و پر کالری است.

 

احتمالا به خاطر ظاهرش با میلک شیک اشتباه گرفته شود. اما تفاوت‌های وجود دارد. بعد از کمی جست و جو، متوجه می‌شوید که طرز تهیه فراپاچینو چندان دشواری ندارد. در این مقاله، ابتدا این نوشیدنی جذاب معرفی می‌شود. در ادامه روش تهیه آن را به شما آموزش می‌دهیم.

 

فراپاچینو چیست؟

 

فراپاچینو از انواع نوشیدنی‌های سرد به حساب می‌آید. گاهی به اشتباه آن را کاپوچینوی یخی می‌نامند که البته امری غلط است. در ادامه مقاله حتما به وجوه تشابه و تفاوت آن با کاپوچینو اشاره خواهیم کرد. همانطور که از اسمش بر می‌آید ریشه و خاستگاه ایتالیایی دارد.

 

 با این حال فراپاچینوی امروزی از جمله دستاوردهای شرکت استارباکس محسوب می‌شود. طولی نکشید که محبوبیتی جهانی پیدا کرد و در منوی بسیاری از کافی شاپ‌ها جایی برای خود دست و پا کرد.

 

همانطور که اشاره کردیم، ممکن است آن را با میلک شیک اشتباه بگیرد. از نظر ظاهری بله شباهت دارند. اما در فراپاچینو از بستنی استفاده نمی‌شود. قهوه، شیر و یخ مواد اصلی تشکیل دهنده این نوشیدنی به حساب می‌آیند.

 

فراپاچینو طرز تهیه خاص خود را دارد. در تهیه آن می‌توان از انواع شربت و حتی خامه استفاده کرد. طبیعتا در این حالت میزان کالری آن افزایش می‌یابد. برای افرادی که رژیم غذایی دارند یا ورزشکار هستند، حذف خامه و شکر موجود در دستور تهیه این نوشیدنی توصیه می‌شود.

 

فراپاچینو طرز تهیه و نکات ضروری

 

در روشی که آموزش داده می‌شود، امکان برخورداری از یک فراپاچینوی کافی شاپی برای شما فراهم می‌گردد. البته اگر ابزار لازم، حوصله و وقت مورد نیاز را در اختیار ندارید، به شما سفارش آنلاین از کافه اینترنتی Https://snappfood.ir/service/caffe/city/Tehran/near?page=0&section=SERVICES&superType=2  را توصیه می‌کنیم. در غیر این صورت ابتدا نگاه به لیست مواد مورد نیاز بیاندازید.

 

مواد لازم

مقدار مورد نیاز

قهوه اسپرسو

2 یا 3 شات

شیر

نصف لیوان

یخ خرد شده

نصف لیوان

خامه

نصف قاشق غذاخوری

سیروپ کارامل

به مقدار دلخواه

شکر قهوه‌ای

به مقدار دلخواه

 

توجه داشته باشید که به جای سیروپ کارامل، می‌توانید از سیروپ‌های میوه‌ای یا شکلاتی هم استفاده کنید. برای شروع ابتدا قهوه اسپرسو را آماده کنید. این کار را به کمک قهوه ساز و یا موکاپات انجام دهید.

 

نصف قاشق غذاخوری کارامل را به همراه یخ داخل مخلوط کن بریزید. در ادامه شیر، خامه و قهوه را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که افزودن شکر اختیاری است. به طور معمول فراپاچینو داخل لیوان‌های بزرگ سرو می‌شود.

 

 بنابراین لیوان بزرگی را برداشته، کف و دیواره‌های آن را به صورت دورانی به کارامل آغشته کنید. مواد را به لیوان اضافه کنید. در ادامه می‌توانید روی آن را با خامه بپوشانید. در صورت تمایل کمی هم کارامل روی خامه ریخته و با سس شکلات تزیین کنید. مقدار خامه و کارامل مورد استفاده در دستور، منطبق با سلیقه شما کاملا تغییر می‌کند.

رپورتاژ فراپاچینو چیست؟ طرز تهیه فراپاچینو در خانه

هر چه مقدار خامه فراپاچینو بیشتر باشد، میزان کالری آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

نکته تکمیلی

شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که موکا فراپاچینو چیست؟ اگر در آماده سازی فراپاچینو طرز تهیه‌ ارائه شده را دنبال کنید، دقیقا به نوشیدنی مورد نظر رسیده‌اید! در واقع موکا به نوعی از نوشیدنی گفته می‌شود که از ترکیب قهوه اسپرسو و شیر تهیه شود. با این حال توجه داشته باشید که شما می‌توانید از هر نوع قهوه‌‌ای که میل دارید در تهیه فراپاچینو استفاده کنید.

 

قهوه فرانسه، دمی یا هر قهوه‌ای که در اختیار دارید. فقط دیگر به آن موکا فراپاچینو گفته نمی‌شود. در دستور بالا از کارامل استفاده شد. کارامل خود مزه شیرینی در نوشیدنی ایجاد می‌کند. در صورت تمایل به ایجاد شیرینی بیشتر، می‌توانید به آن شکر قهوه‌ای اضافه کنید.

 

فراپاچینو یا کاپوچینو؟

 

در ترکیب هر دو از قهوه اسپرسو و شیر استفاده می‌شود.  در فراپاچینو اختیاری و در کاپوچینو استفاده از اسپرسو اجباری است. اما تفاوت‌ها بیشتری دارند. کاپوچینو از نوع نوشیدنی‌های گرم به حساب می‌آید. فراپاچینو از نوع سرد محسوب می‌شود.

 

حجم کاپوچینو کمتر و در فنجان سرو می‌شود. دیگری اما در لیوان بزرگ ریخته شده و حجم بیشتری دارد. فراپاچینو به علت خامه و سیروپ‌های طعم دهنده از کالری بیشتری برخوردار است. کاپوچینو از خواص بسیار زیادی برخوردار است که در مقاله خواص کاپوچینو می‌توانید مطالعه کنید.

رپورتاژ فراپاچینو چیست؟ طرز تهیه فراپاچینو در خانه

فراپاچینو در لیوان‌های بزرگ سرو می‌شود.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله به معرفی یکی از جذاب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی پرداختیم. توجه داشته باشید که با توجه به طعم دهنده‌ای که به آن اضافه می‌کنید، امکان برخورداری از انواع مختلفی را در اختیار دارید.

 

فراپاچینو طرز تهیه دشواری ندارد و همانطور که ملاحظه کردید در خانه هم قابلیت آماده سازی دارد. با این حال اگر به دنبال جوابی سریع به نیاز خود هستید، می‌توانید از تجربه سفارش انواع قهوه از کافه ویونا هم لذت ببرید.

 

اطلاعات بیشتر اسنپ فود:

بلاگ اسنپ فود: https://snappfood.ir/blog/مجله-اینترنتی/

آدرس سایت :   https://snappfood.ir/

آدرس اینستاگرام :  https://www.instagram.com/snappfood_ir/ 

آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app