پارس ناز پورتال

زلزله شدید کرمانشاه و نیمی از ایران را لرزاند +عکس ها

زلزله شدید کرمانشاه و نیمی از ایران را لرزاند +عکس ها

زلزله شدید کرمانشاه و نیمی از ایران را لرزاند +عکس ها 

زلزله اي که در عراق رخ داد، کرمانشاه و نیمی از ایران را نیز در برگرفت که بدبختانه در کرمانشاه تلفات جانی نیز به همراه داشته هست. لرزیدن بسیاری از استان‌هاي کشور طی شامگاه یکشنبه موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان ها شد. در این گزارش برخی از استان‌هایي که طی امشب لزرش خوردند آمده هست. مطابق اطلاعات آغاز منشا لرزش استان‌هاي گوناگون کشورمون وقوع زمین لرزه در کشور عراق بوده هست.

زلزله شدید کرمانشاه و نیمی از ایران را لرزاند +عکس ها

استان هایي که لزرش خوردند

شهر تهران

به گزارش پارس ناز، دیشب برخی مناطق استان استان تهران دچار لرزش خفیف شد. بر زمینه اطلاعات خبرنگاران مهر در استان شهر تهران، تا به حال این زمین لرزه در برخی مناطق استان تهران، رباط کریم، پردیس، پیشوا و ورامین احساس شده هست.گزارشات از دیگر مناطق استان شهر تهران نیز از لرزش خفیف داستان دارد.

 

کردستان

ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه  یکشنبه ۲۱ آبان ماه زمین لرزه اي سنندج را لرزاند و شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم با سرعت تمام از خانه ها خود خارج شدند.هر چند که تا این لحظه در خصوص محل اصلی وقوع این زمین لرزه در کردستان خبری منتشر نشده هست، ولی در حال حاضر تعداد زیادی از مردم سنندج از خانه ها خود خارج شده و در کوچه و معابر عمومی حضور دارند.

 

تا لحظه انتشار خبر، مرکز لرزه نگاری دانشگاه استان تهران خبری در خصوص محل اصلی وقوع این زمین لرزه را اعلام نکرده هست.در حال حاضر شبکه گوشی در سنندج در دسترس نیست و شبکه مشغول هست. تا این لحظه گزارشی در خصوص خسارت هاي احتمالی از روستاهای نزدیک به محل وقوع زمین لرزه در شهرهای استان کردستان منتشر نشده هست.

 

تبریز

زمین لرزه اي تبریز را هم لرزاند. این زمین لرزه در شهرهای گوناگون استان آذربایجان. شرقی احساس شده هست.هنوز اطلاعات دقیقی از این زمین لرزه در دسترس نیست.

زلزله شدید کرمانشاه و نیمی از ایران را لرزاند +عکس ها

کرمانشاه

زمین لرزه با شدت زیادی کرمانشاه را هم لزرش داد.این در حالیست که  زمین لرزه اي با قدرت ۴.۵ در مقیاس ریشتر ساعت ۲۱:۵:۳۵.۷  بخش ازگله در ثلاث باباجانی از توابع استان کرمانشاه را لرزانده بود. این زمین لرزه در گودی هشت کیلومتری زمین رخ داد.هم‌چنین در ساعت ۲۱:۱۹:۱۷.۹ امشب زمین لرزه دیگری با قدرت ۲.۳ ریشتر ازگله را لرزاند.این زمین لرزه نیز در گودی هفت کیلومتری زمین رخ داد.

 

لرستان

زمین لرزه اي نسبتا شدید خرم آباد مرکز استان لرستان را لزرش داد. این زمین لرزه در مناطق گوناگون استان لرستان احساس شد و مردم را به خیابان کشاند.

 

همدان

زمین لرزه اي شدید همدان را  لزرش داد. شدت زمین لرزه به قدری بود که مردم به خیابان آمدند.

 

شیراز

یک زمین لرزه شیراز را به لرزه درآورد. این زمین لرزه یکشنبه شب رخ داد در بیشتر نقاط شهر شیراز احساس شد.

 

ایلام

زمین لرزه در ایلام به حدی شدید بود که مردم در شهر ایلام منزل هاي خود را ترک کردند. برق برخی از مناطق ایلام همین اکنون قطع شده هست.

 

اصفهان

مشاهدات و اطلاعات خبرنگار مهر از سطح شهر اصفهان و چندین خیابان حاکی از وقوع زمین لرزه خفیف در این شهر دارد. زمین لرزه در خیابان هاي کاوه، منظقه بهارستان، منزل اصفهان و نیز شهر شاهین شهر احساس شده هست.هم‌چنین خبرها حاکی از وقوع زمین لرزه در شهرستان آران و بیدگل این استان دارد که هنوز از میزان تلفات انسانی و مالی آن خبری منتشر نشده هست.

 

زنجان

زمین لرزه اي نسبتا شدید دقایقی قبل مناطق گوناگون استان زنجان را لرزاند و باعث شد مردم خانه ها خود را ترک کنند.مدیرکل مدیریت چالش استان زنجان با اعلام اینکه هنوز شدت این زمین زمین لرزه و کانون آن مشخص نیست، گفت: به محض آگاهی دقیق از ابعاد این زمین لرزه، به اتباع آگاهی رسانی خواهد شد.صفی الله کرامتی در صحبت با خبرنگار مهر، افزود: اتباع خونسردی خود را حفظ کنند.

 

قزوین

مدیرکل مدیریت چالش استانداری قزوین گفت: زمین لرزه در استان قزوین هیچ گونه خسارتی نداشته هست.حدود ساعت ۲۲.۱۲ دقیقه زمین لرزه اي به قدرت ۷.۳ ریشتر در مرز ایران و عراق در کرمانشاه رخ داد که ادامه آن در استان قزوین هم احساس شد.

 

ایرج زاهد پور مدیرکل مدیریت چالش استانداری قزوین در صحبت با خبرنگار مهر اظهارداشت: زمین لرره در مناطق گوناگون استان و شهرستانهای بویین زهرا تاکستان و البرز هم ثبت شده اما خوشبختانه هیچ گونه خسارتی در بر نداشته هست.

 

مرکزی

دقایقی پیش زمین لرزه اي شهر اراک و تعدادی از دیگر شهرهای استان مرکزی را لرزاند. ، این زمین لرزه حدود ساعت ۲۲ روز یکشنبه در اراک و تعدادی از دیگر شهرهای استان مرکزی احساس شد.براساس این گزارش، هنوز اطلاعات دقیقی از شدت این زمین لرزه در دست نیست و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

اردبیل

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری به مرکزیت در مرز غربی کشور، استان اردبیل را لرزاند و شدت این زمین لرزه موجب ترس و وحشت مردم شد.

 

خوزستان

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از حاضر باش کلیه ایستگاه هاي آتش نشانی به منظور رویارویی با هر گونه پیشامد احتمالی خبر داد.مقصود حق شناس در صحبت با خبرنگار مهر اظهار کرد: با دقت به وقوع لرزش هایي در اهواز حسب حکم مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی

 

شهرداری کلانشهر اهواز به منظور آمادگی در مواجه با حوادث احتمالی کلیه ایستگاه هاي عملیاتی سازمان آتش نشانی در حالت حاضر باش کامل قرار گرفتند.وی در رابطه با وقوع پیشامد در مناطق منبع آب و کوی رمضان گفت: بحمدالله تا این لحظه خبری از اتفاق پیشامد در این مناطق گزارش نشده هست.

 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی اهواز در اتمام به مردم پیشنهاد کرد: در صورت بروز هر گونه پیشامد احتمالی مراتب را هرچه سریعتر با سامانه ارتباطی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی درمیان گذاشته و راه را برای ورود مأموران این سازمان باز نگه دارند.

 

آذربایجان غربی

شدت زمین لرزه امشب یکشنبه در مرز ایران و عراق به حدی بود که تمامی شهرهای آذربایجان غربی این زمین لرزه را احساس کردند.به علت بالا بودن شدت زمین لرزه مردم دچار ترس و هراس شده و به خیابانها پناه بردند با وجود اینکه زمان زیادی از وقوع این زمین لرزه می گذرد اما مردم هنوز در خیابانها حضور دارند.

 

این زمین لرزه خسارات زیادی به بخش هاي گوناگون زده و ریزش سقف یکی از بخش هاي بیمارستان امام خمینی ارومیه، ترک دیوار خوابگاه دانشجویی، ریزش دیوار خانه ها در شهرستان سردشت بخش هایي از خسارات این زمین لرزه در آذربایجان غربی هست.

 

همین طور این زمین لرزه موجب آسیب دیده شدن سه نفر در شهرستان مرزی سردشت شده هست که همین اکنون به بیمارستان اعزام و تحت مداوا قرار دارند.

 

سمنان

زمین لرزه اي به بزرگی ۴.۵ درجه در مقیاس ریشتر شامگاه یکشنبه گرمسار را لرزاند اما تا کنون از خسارات احتمالی گزارشی دریافت نشده هست.زمین لرزه اي به بزرگی ۴.۵درجه در مقیاس امواج باطنی زمین، ریشتر، گرمسار را لرزاند و باعث هراس مردم این شهرستان شد موسسه ژئوفیزیک دانشگاه شهر تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ۲۲:۴۵ درج کرده هست.

 

بر زمینه گزارش این موسسه زمین لرزه گرمسار در گودی ۱۰ کیلومتری زمین و در موقعیت ۴۸.۲۵درجه عرض شمالی و ۵۵.۲۳درجه عرض شرقی ثبت شده هست.

 

آخرین آمار تلفات زمین لرزه: 141 کشته

اعلام سه روز عزای عمومی در کرمانشاه

به علت وقوع زمین لرزه و کشته شدن ۱۲۹ نفر از مردم استان کرمانشاه تا این لحظه، استاندار کرمانشاه با هماهنگی دفتر امام جمعه سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد.استاندار کرمانشاه با تسلیت به خانواده هاي صدمه دیده و داغدار اعلام کرد: کار امدادرسانی به مردم از طلوع آفتاب آغاز خواهد شد.

 

استانداری کرمانشاه همین طور با صدور اطلاعیه اي اعلام کرد: تمام ادارات دولتی روز ۲۲ آبانماه دایر هست و کارمندان باید در محل کار خود حضور داشته باشند.مدارس و دانشگاه ها در روز ۲۲ آبانماه تعطیل اعلام شده هست.به گزارش مهر، زمین لرزه اي به قدرت ۷.۳ ریشتر شب قبل مناطق وسیعی از استان کرمانشاه را لرزاند که مرکز این زمین لرزه بخش ازگله بوده هست