پارس ناز پورتال

زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسید

زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسید

زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسید 

زنان نمونه و تاثیر گذار در کشور پهناور استرالیا زیاد هستند اما شناخته ترین آن ها خانم نیکول کیدمن بازیگر سرشناس هالیوودی است. 

 

جولیا گیلارد، اولین زن نخست وزیر

«جولیا ایلین گیلارد»، نامی است که تاریخ سیاسی استرالیا هیچ گاه از یاد نخواهدبرد. او نخستین زن استرالیایی است که توانست با اثبات توانایی ها، شایستگی و ذکاوت سیاسی اش، عنوان بیست و هفتمین و اولین نخست وزیر زن استرالیا را در سال 2010 میلادی از آن خود کند.

 

گیلارد در 29 سپتامبر سال 1961 میلادی در بریتانیا متولد شد؛ اما هنگامی که پنج سال بیشتر نداشت همراه خانواده اش به استرالیا مهاجرت کرد و هشت سال بعد تابعیت این کشور را گرفت او تا زمانی که وارد دانشگاه شد تمایلات سیاسی چندانی نداشت؛ اما از سال دوم دانشگاه با ملحق شدن به حزب کارگر استرالیا،

 

راه جدیدی را در زندگی خود آغاز کرد تا جایی که سرانجام موفق شد رهبری حزب کارگر استرالیا را نیز بدست بگیرد.
زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسیدگیلارد یکی از سرشناس ترین چهره های سیاسی استرالیا به شمار می آید که همواره از برخوردهای جنسیتی در کشورش انتقاد کرده است. این سیاستمدار 52 ساله در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ABC استرالیا، ابراز داشته بود، همواره از اینکه برخی از منتقدانش زن بودن او را تبدیل به ابزاری برای از میدان به در بردن او می کنند- به ویژه در فضای رسانه های اجتماعی اینترنتی- به شدت خشمگین می شود.

 

او همچنین عنوان کرده بود: «چنین برخوردهای سطحی همواره من را متعجب می کرده است. پیش از آن که نخست وزیر شوم با مسائلی مواجه می شدم که به جنسیت وزن بودنم مربوط می شد؛ اما وقتی نخست وزیر شدم با حملات خشونت آمیز و زشت بیشتری رو به رو شدم

 

که هیچ دلیلی جز این که من یک زن بودم، نداشت. بارها و بارها پیش آمد که در جلسات پارلمان شاهد رفتارهای توهین آمیز همکارانی بودم که دلیلش چیزی جز افکار زن ستیزانه آنها نمی تواند باشد.متاسفانه این مسئله فقط به من مربوط نیست، بلکه به کل زنان جامعه استرالیا مربوط می شود.

 

در واقع باید با ابراز تاسف بگویم چنین برخوردهایی فقط و فقط به فرهنگ جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، بر می گردد. به همین دلیل هم معتقدم باید برای تغییر اوضاع اقدامات جدی انجام دهیم. باید کاری کرد که اگر در آینده یک خانم نخست وزیر شد، با نقدهای درست و بجا دست و پنجه نرم کند نه با انتقادها و تبعیض های جنسیتی!»

 

شاید یکی از بخش های قابل تامل زندگی جولیا گیلارد منتقدانش، او را در ردیف سیاست مداران نوظهوری قرار می دهند که سنت های خانوادگی استرالیا را به چالش کشیده است. گیلارد تازمان نگارش این مطلب هنوز ازدواج نکرده است.

 

مادر او، در مصاحبه ای که با تلویزیون ABC استرالیا داشت درباره دخترش، گفته است: «جولیا از زمانی که یک دختر جوان و بالغ بود، هموراه می گفت تصمیم ندارد، بچه ای داشته باشد. او همیشه معتقد بوده است که مادر بودن، یکی از سخت ترین کارهای دنیاست به همین دلیل هم دور مسئولیت سخت و سنگین همسر و مادر بودن را خط کشیده است.»

 

جالب تر این که گیلارد نیز در چند گفت و گوی مشابه ابراز داشت که: «همواره زنانی را که می توانند همزمان در چند جببه مشغول باشند و هم به وظایف همسری و مادری شان برسند و هم از پس تعهدات شغلی و اجتماعی خود برآیند، ستوده ام. وقتی خودم را جای آنها می گذارم مطمئن نیستم

 

که چنین توانایی ای داشته باشم و بتوانم در آن واحد روی چندین موضوع مهم در دنیاهایی کاملا متفاوت متمرکز شوم و تعادل لازم را میانهمه آنها برقرار کنم!»
زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسیدماریسه پاینه، نخستین زن وزیر دفاع

سناتور «ماریسه آن پاینه»، نخستین زنی است که عنوان وزیر دفاع استرالیا را در 21 سپتامبر سال 2015 میلادی از آن خود کرده است.او که در دوره نخست وزیری «مالکولم ترنبول»، به این مقام مهم دست یافته است از 21 سپتامبر سال 2013 وزیر خدمات انسانی کابینه «تونی ابوت»- نخست وزیر سابق استرالیا- بوده است.

 

نکته جالب توجه این است که ترنبول تا پیش از انتخاب پاینه، به هیچ وجه درباره حضور یک زن در کابینه اش با جدیت سخن نگفته بود و حتی نظر مثبتی هم دراین مورد نداشت؛ اما پس از برگزیدن پاینه اعلام کرد که فکر می کند باید در باورهایش نسبت به توانایی های همکاران زنش تجدیدنظر کند و سطح اعتمادش را به آنها بالا ببرد.

 

بسیاری از تحلیلگران مسایل اجتماعی در استرالیا بر این اعتقادند که اعطای مسئولیت سنگین و سخت وزارتخانه ای همچون وزارت دفاع به یک زن، به زودی سبب خواهدشد تا بسیاری از باورهای تبعیض آمیز در مورد زنان و مردان ر کشوری همچون استرالیا تغییر پیدا کند و زنان بیشتری امکان حضور در پست های کلیدی تر سیاسی را داشته باشند.
زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسید11 زن تاریخ ساز کابینه

سال 2013 میلادی یکی از متفاوت ترین ترکیب های کابینه تاریخ استرالیا را به خود دیده است.در این سال بیشترین تعداد وزرای زن به کابینه نخست وزیر این کشور راه یافتند؛ به طوری که از 30 وزیرکابینه«کوین راد»، 11 تن را زنان تشکیل می دادند که شش تن از آنها وزیرانی بودند که پست ها و مقام های ارشد دولتی را در اختیار داشتند.

 

پنج تن دیگر نیز در نقش هایی با اهمیت کمتر اما کاملا تاثیرگذار و راهبردی ظاهر شده بودند.کوین راد در مصاحبه ای با اشاره به این که دعوت از تعداد قابل ملاحظه ای از زنان سیاستمدار برای احراز پست های کلیدی در کابینه اش، به هیچ وجه ربطی به راضی نگه داشتن رای دهندگان زن برای انتخابات آینده ندارد؛

 

گفت: «به اعتقاد من این افراد زنانی قوی، حرفه ای و باتجربه هستند که هر یک به نحو تحسین برانگیزی دارای شایستگی های منحصر به فرد نیز هستند؛ به طوری که نمی شود از توانایی ها و قابلیت هایشان برای سپردن وظایف خطیر به آنها چشم پوشی کرد.»

 

او همچنین خاطرنشان کرد: «به نظر من تک تک این زنان براساس شایستگی و لیاقت شان انتخاب شده اند و این اتفاق نویدبخش فرارسیدن روزهای خوب برای زنان استرالیایی است. اگر پدر، همسر یا پسر زنی بسار قوی هستید، باید مطمئن باشید هر تصمیمی که گرفته می شود مبتنی بر شایستگی ها و لیاقت اوست.»
زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسیدکایلی مینوگ الگوی مبارزه با سرطان پستان

«کایلی آن مینوگ» محبوب ترین خواننده پاپ، ترانه سار و هنرپیشه کشور استرالیا، است که علاوه بر انتشار آلبوم های پرفروش؛ بیشترین شهرت خود را مدیون تک آهنگ های متنوعی است که در طول سال های فعالیتش عرضه کرده است. او در پایان سال 2015 میلادی با درآمدی بالغ بر 70 میلیون دلار به عنوان هجدهمین زن ثروتمند استرالیا معرفی شده است.

 

بسیاری او را در دهه 1980 با تک آهنگ «لوکوموشن»که هفت هفته متوالی در صدر جدول موسیقی تک آهنگ های استرالیا قرار داشت و پرفروش ترین تک آهنگ این دهه بود، می شناسند.مینوگ با اجرایی منحصر به فرد در مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک 2000 سیدنی، توانست شهرت قابل ملاحظه ای را در سراسر دنیا به دست آورد.

 

او را که جایزه ارزشمند «هنرمند سال استرالیا» را برای اجراهای زنده اش کسب کرده است، باید در زمره زنانی قرار داد که در جنگ با سرطان پستان به عنوان یک الگوی مبارزه با این بیماری در استرالیا شناخته می شود.مینوگ در 17 مه سال 2005 میلادی در میانه برگزاری تور بهترین ترانه هایش، متوجه شد

 

که مبتلا به سرطان پستان است. او پس از تشخیص بیماری بلافاصله بسرتی و درصدد مداوا برآمد. همین اتفاق موجب شد تا رسانه های استرالیا برای مدت ها مینوگ را به موضوع اخبار خود تبدیل کنند. موج خبری سرطان پستان کایلی مینوگ تا جایی جریان ساز شد که «جان هاوارد»، نخست وزیر وقت استرالیا اقدام به صدور بیانه ای در حمایت از او کرد.

 

این رویداد موجب شد تا موج تازه ای از آگاه سازی زنان در مورد سرطان پستان و راه های مقابله با گسترش آن در استرالیا به راه بیفتد.مینوگ در 8 ژوییه سال 2005 میلادی، پس از نخستین عمل جراحی، از بخش بستری بیماری سرطانی در بیمارستان رویل چیلدرن ملبورن، بیرون آمد و مستقیم با هوادارانش صحبت کرد.

 

سپس به فرانسه رفت و اقدام به پیگیری مراحل شیمی درمانی خود در بنیاد گوستاو- روسی در نزدیکی پاریس کرد. وی در مصاحبه ای این بیماری و سپری کردن دوره شیمی درمانی اش را به تجربه مواجه شدن با انفجار یک بمب هسته ای، تشبیه کرده است.
زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسیدگیل کلی، مدیر بزرگ ترین بانک استرالیا

«گیل کلی»، 57 ساله مدیر بزرگ ترین بانک استرالیا با درآمد 32 میلیارد یورو در سال است. او که با 94 میلیون درآمد در سال 2015 میلادی، رتبه چهاردهم لیست ثروتمندترین زنان استرالیا را در اختیار دارد. یکی از زنان سرشناس این کشور به شمار می آید که تاثیرات فراوانی را در مراودات مالی و اقتصادی بین المللی کشورش داشته است.

 

گیل در 25 آوریل سال 1965 میلاید در شهر پروتوریای آفریقای جنوبی، در خانواده ای بازرگان با اصلیت انگلیسی، به دنیا آمد. والدینش او را با آداب و فرهنگ انگلیسی مخصوص به خودشان بار آوردند و همین سبک زندگی به شدت در موفقیت های آتی او تاثیر داشته است. گیل تا پایان دوره دانشگاه در کیپ تاون زندگی می کرد و پس از اتمام تحصیلاتش در رشته لاتین و تاریخ معاصر اقدام به مهاجرت به استرالیا کرد.

 

او را که مادر چهار فرزند است، باید به عنوان اولین زن استرالیایی که موفق شد ریاست اجرایی یکی از بزگ ترین بانک های این کشور را در دست بگیرد، معرفی کرد. کسی که نامش در لیست مدیران موفق پانزده شرکت بزرگ استرالیا در سال 2005 می درخشیده است. مجله فوربز در سال 2014 او را به عنوان پنجاه و ششمین زن قدرتمند دنیا معرفی کرده است.
زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسیدجنیا راینهارت

«جورجینا هنکاک»، عروف به «جینا راینهارت»، یکی از ثروتمندترین زنان استرالیاست که در صنعت معدن و معاملات آهن این کشور حرف اول را می زند. او با داشتن ثروتی حدود 29 میلیارد دلار نه تنها در لیست ثروتمندترین زنان استرالیا قرار دارد، بلکه در زمره 10 زن ثروتمند آسیا و جهان نیز قرار گرفته است.

 

از نظر او زیباترین چیزی که می تواند همیشه با عشق از آن صحبت کند حفره های اسرارآمیز معادن آهن هستند. عنصری که در سال 1950 میلادی توسط پدرش، «لنگ هنکاک» در استرالیا کشف شد و بعدها با صادرات صدها هزار تن سنگ آهن به سراسر دنیا بر دارایی های خانواده هنکاک و بالطبع، استرالیا افزود.

 

چندی پیش یکی از مجله های اقتصادی استرالیا (BRW)، او را به عنوان ثروتمندترین زن جهان معرفی کرد و سیتی گروپ نیز پیش بینی کرد که به زودی ثروت او به بالای 100 میلیارد دلار می رسد و در صدر فهرست ثورتمندترین مردم دنیا قرار خواهدگرفت.

 

نکته جالب توجه درباره ثروت راینهارت این است که در هر ثانیه 600 دلار بر ثروت او افزوده می شود. البته نباید فراموش کرد که این زن مقتدر به هیچ وجه بر ثروتی که از پدرش به ارث برده تکیه نداشته و از سال 1992 (پس از مرگ پدرش) تغییرات فراوانی را در فعالیت های اقتصادی اش ایجاد کرده است.

 

جینا در کار معدن داری، سهامدار عمده کانال 10 (یکی از سه شبکه بزرگ تلویزیونی استرالیا) است. او بزرگ ترین سهامدار فایرفاکس مدیا، دومین ناشر بزرگ روزنامه های بزرگ استرالیا (ناشر سه روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، ملبورن ایج و استرالین فایننشال ریویو، از پرخواننده ترین روزنامه های استرالیا) نیز است.

 

با اینکه یکی از خصوصیات منحصر به فرد جینا راینهارت، خستگی ناپذیر بودن و پشتکار شبانه روزی اوست؛ اما نباید از بخش بد شخصیتش که مربوط به خصومت های شخصی او می شود هم غافل بود. جینا به قدری در برخورد با اطرافیانش از پدرش گرفته تا شریک تجاری اش، همسر اولش،

 

مادرشوهر فیلیپینی اش و حتی سه فرزندش مشکل داشت است که در نهایت مجبور شده برای پایان دادن به برخی از این اختلافات دست به دامن دادگاه شود.
زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسیدراینهارت را باید یکی از مخالفان سرسخت کمپین های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی دانست. همین دیدگاه او در کنار خط مشی های سیاسی اش که تلفیقی از محافظه کاری و طرفداری از آزادی های فردی بوده، او را به یک زن نسبتا زمخت و عجیب تبدیل کرده است.

 

زنی که «مارگارت تاچر»- بانوی آهنین بریتانیا- قهرمان زندگی اش بوده است و پس از دیدار و صرف نهار با او (در سال 1977) به تقلید از تاچر، شیوه لباس پوشیدن، مدل مو و آرایشش را نیز تغییر داد.یکی از نزدیکان راینهارت در مصاحبه ای گفته است که او دیدارهایی با مرداک داشته و به طور خاص درباره فاکس نیوز صحبت های داشته اند،

 

به طوری که برخی گمانه زنی ها از تامین نیاز رسانه ای استرالیا به یک شبکه خبری تلویزیونی با دیدگاه های دست راستی، توسط فردی فوق العاده ثروتمند همچون راینهارت، خبر می دهند.نکته جالب توجه دیگر در مورد جینا راینهارت این است که او علاوه بر دنبا کردن سبک زندگی اغلب ثروتمندان در مورد خرید هواپیمای خصوصی،

 

قایق های تفریحی، لوازم لوکس و زندگی مرفه نیز بیش از 10 درصد دارایی اش را سرمایه گذاری نمی کند و همواره با شعار «مالیات را قطع کنید» به جنگ با سیاست های دولت کارگر برای افزایش مایات بر درآمد صنعت معدن رفته است.همان طور که گفته شد، این زن مولتی میلیاردر استرالیایی، چندین سال است که درگیر به سرانجام رساندن یک دعوای حقوقی خانوادگی است.

 

او بر سر حقوقی که پدرش «لنگ هنکاک) برای نوه هایش در نظر گرفته، با سه فرزند از چهار فرزندش دعوای حقوقی دارد. قدرالسهم بنیاد خانوادگی هنکاک که بخشی از مالکیت شرکت را در اختیار دارد، قرار است تا زمانی که کوچک ترین فرزند او به سن 25 سالگی می رسد، مشخص شود.

 

اما گفته می شود، راینهارت در تلاش است تا این تاریخ را به تعویض بیندازد و کاری کند که فرزندانش تا سال 2068 میلادی سهمی از شرکت نداشته باشند. او مصمم است همچنان کنترل انحصاری شرکت را در اختیار داشته باشد، به فرزندانش هشدار داده است که چنانچه خواسته او را نپذیرند، نابودشان می کند!

 

نیکول کیدمن

«نیکول کیدمن»، یکی از بازیگران سرشناس هالیوود است که همواره به عنوان یک ستاره در مرکز توجه رسانه های دنیا قرار داشته است؛ اما برای استرالیایی ها او یک اسطوره هنری به شمار می آید زیرا نخستین زن استرالیایی است که موفق شده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «ساعت ها» (سال 2002 میلادی) از آن خودش کند.

 

نیکول کیدمن که با درآمدی بالغ بر 331 میلیون دلار، ششمین زن ثروتمند استرلیا در سال 2015 میلادی لقب گرفته است، در حاشیه مراسم خیریه ای که به مناسبت حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پستان در ایالات متحده برگزار شده بود، در مصاحبه ای اعلام کرد: «به نظرم این بیماری- سرطان پستان- موضوعی است که از کودکی زندگی مرا تحت تاثیر خودش قرار داده است.

 

اگر تحقیقات پدرم درباره سرطان پستان نبود و ما وقتی که من 6 سال بیشتر نداشتم، به آمریکا نمی آمدیم شاید مسیر زندگی من کاملا تغییر می کرد و من هیچ گاه روی فرش قرمز قدم نمی گذاشتم. به همین دلیل معتقدم که باید برای آگاه کردن مردم درباره این بیماری و مبارزه با آن تلاش کنم.»

 

شاید یادآوری این موضوع خالی از لطف نباشد که مادربودن، جایگاه خاصی در زندگی شخصی نیکول کیدمن دارد. این موضوع به قدری برای او حائز اهمیت بوده است که پس از ازادواج با «تام کروز» در سال های 1992 و 1995 اقدام به پذیرفتن حضانت دو کودک به نام های «ایزابلا جین» و «کانر آنتونی» کرد.

 

او پس از جدایی از تام کروز و ازدواج با «کیث اربن»، در سال 2008 میلادی دختری به نام «ساندی رز» به دنیا آورد و دو سال بعد از طریق رحم جایگزین صاحب یک دختر دیگر به نام «فیث مارگارت» شد.
زنان نمونه و تاثیرگذار در استرالیا را بشناسید