پارس ناز پورتال

سرور ابری چیست ؟ | چرا باید سرور های ابری را انتخاب کنیم؟

سرور ابری چیست ؟ | چرا باید سرور های ابری را انتخاب کنیم؟

سرور ابری چیست؟

سرورابری برای کاربرانی طراحی شده است که می خواهند برای دسترسی آسان، انعطاف پذیری و کسر هزینه های اضافی به فضای ابری روی بیاورند.سرور های ابری به ارائه دهندگان این اجازه را می دهند که به شما بسته هایی را ارائه دهند که برای شما یک تجربه ابری کاملا مدیریت شده و ارتجاعی و آسان را به ارمغان می آورد.

 

ابر چیست؟

رایانش ابری در اصل رساندن خدمات رایانشی به هنگام درخواست است. به جای این که بار کاری را به شیوه های قدیمی به سرور های خصوصی در بانک های اطلاعاتی واگذار کنید، سرور مجازی را به کار می گیرید که در داخل یک بانک اطلاعاتی مجازی نیز موجود است. در این روش، سخت افزار ها از امر مدیریت منابع کنار می کشند و این کار به صورت مجازی انجام میشود که تغییرات در محیط را به مراتب سریع تر، آسان تر و کم هزینه تر می کند.

 

چرا باید سرور های ابری را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال یک ماشین مجازی و یا یک برنامه از پیش آماده و پیش فرض برای مدیریت وب سایت خود هستید، بدون شک سرور های ابری برایتان مؤثر واقع خواهند شد. افرادی که برنامه های دیگر با ارائه دهندگان بزرگ تر را جست و جو می کنند، ابزار های مورد نیاز خود را پیدا می کنند اما به تخصص و پشتیبانی برای بار کاری خود دست نمی یابند.

 

شما همچنین پی خواهید برد که سرور های ابری با استفاده از تکنولوژی (OpenStack) تنها ظرف چند دقیقه قابل راه اندازی می باشند. این امر سبب می شود که پروژه های شما در زمان نیاز سرعت بخشیده شوند و تنها در چند ساعت و نه چند روز یا چند هفته، تنظیم شوند. این موضوع همچنین، موجب صرفه جویی در زمان و سرمایه می شود.خدمات نیز بسیار آسان تر و به صرفه تر می شوند. با استفاده از سرور های ابری، می توان فایروال را به همراه توازن فشار کاری به عنوان خدمات ابری ارائه کرد.

سرور ابری چیست ؟ | چرا باید سرور های ابری را انتخاب کنیم؟

سرور ابری چگونه کار می کند؟

سرور های ابری با انعطاف بالایی که دارند خود را برای تأمین نیاز های وب سایت، برنامه وب و یا خدمات مدیریت شده سازگار می کنند. سرور های ابری با استفاده از یک پایه شامل فایل های اصلی سرور و اسباب مجازی میزان کننده فشار کاری به این هدف دست می یابند. سرور فایل ها، در اصل محل اصلی ذخیره داده ها است و در حقیقت، همان محلی است که بانک اطلاعاتی شما در آن قرار دارد. شما می توانید به آن نود (Node) های موقتی اضافه کنید تا نیاز هایتان برطرف شود. این تنظیمات همچون یک پکیج کامل برای راه اندازی وب سایت است که شما آن را مطابق سلیقه و نیاز های خود  تغییر می دهید.

 

سرور های ابری را به عنوان منابع بدانید و نه یک سخت افزار

 

مزیت های سرور ابری چیست؟

1- محیط سرور های ابری در تمامی سطوح در حد یک پروژه بزرگ است؛ از توان در شبکه گرفته تا سرور های تیغه ای. این امر تداوم و تحمل بالا در برابر نقص ها و مشکلات را در سراسر فضای ابری تضمین می کند.

 

2- تیم مهندسی سرور های ابری، اولین برنامه انعطاف پذیر برای cPanel را ساختند که به شما این اجازه را می دهد تا وب سایت cPanel خود را به صورت اتوماتیک و کاملا خودکار با نیاز های خود سازگار کنید.

 

3- راه اندازی دسته ها حدود 30 دقیقه یا کمتر و ارتقای منابع نزدیک 10 دقیقه به طول می انجامد.

 

4- شما برای راه اندازی خود به کسی نیاز ندارید. لازم نیست کسی سرور شما را بسازد، سیم کشی های آن را انجام دهد و آن را طبقه بندی و مرتب کند. راه اندازی سرور های ابری به صورت خودکار توسط تکنولوژی (OpenStack) صورت می گیرد.

 

5- به مرور و با رشد کاربران وب سایت شما، سرور های ابری نیز پیرو آن توسعه می یابند و پیشرفت می کنند. شما این اجازه را دارید تا در صورت نیاز به آن نود های موقتی اضافه کنید. این موضوع به ویژه برای وب سایت هایی که در زمان های خاصی از سال، برای مثال تعطیلات، ترافیک بالایی دارند حیاتی است.

 

6- استفاده از سرور های ابری بسیار آسان بوده و از سرعت بالایی برخوردار است.

 

7- در سرور های ابری همچنین قابلیت NFS (Network File System) تعبیه شده است که به شما این امکان را می دهد تا فایل های خود را به آسانی و به صورت اتوماتیک به وب نود ها برسانید.

سرور ابری چیست ؟ | چرا باید سرور های ابری را انتخاب کنیم؟

کاربرد سرور ابری چیست؟

شما سرور های ابری را بسیار مفید خواهید دانست اگر یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

 

 

1- اگر یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده (MSP) باشید که به یک برنامه به صرفه و با راه اندازی آسان نیاز داشته باشید.

 

2- اگر یک کاربر cPanel هستید که نیاز بالایی دارد و یا در زمان های خاصی بازدید زیادی از سایت شما می شود.

 

3- اگر یک کاربر cPanel هستید که صاحب یک کسب و کار در حال توسعه و پیشرفت است و در جست و جوی یک طرح با انعطاف پذیری بالا می باشید.

 

4- قصد تغییر از هاست های اختصاصی را دارید.

 

5- کاربر ابری عمومی هستید و یک برنامه با هزینه ماهانه به صرفه می خواهید.

 

6- کاربر سرور اختصاصی هستید اما به یک طرح برای سازگاری با فشار کاری های متفاوت نیاز دارید.

 

7- به دنبال برنامه ای هستید که بر خلاف ارائه دهندگان عمومی بزرگ ابری، به طور پیش فرض پشتیبانی نیز دارد.