پارس ناز پورتال

سی دی و دی وی دی همچنان ابزاری جذاب و کاربردی

سی دی و دی وی دی همچنان ابزاری جذاب و کاربردی

محبوبیت سی دی و دی وی دی در دو دهه اخیر

طی بیست سال گذشته تکنولوژی با سرعتی باور نکردنی به سمت پیشرفت گام برداشته است. در این دوران شاهد تغییرات زیادی بوده‌ایم که یکی پس از دیگری رخ داده‌اند. از زمانی که محتوای دیجیتال در بین مردم جایگاه مناسب خود را یافت، انتقال اطلاعات و روش‌های آن همواره مورد بحث افراد مختلف بوده است.

 

زمانی از نوار کاست برای این کار استفاده می‌شد و محبوبیت زیادی داشت تا جایی که حتی با آمدن فلاپی نیز از محبوبیت نوار کاست کاسته نشد. ورود سی دی و دی وی دی اما نوار را به یک خاطره نوستالژیک تبدیل کرد. رایت سی دی و دی وی دی و چاپ برچسب برای چسباندن روی لوح‌های فشرده همچنان در بازار این محصولات و خدمات شرکتی کاربرد دارد.

سی دی و دی وی دی همچنان ابزاری جذاب و کاربردی

همه‌گیری استفاده از دیسک‌های دیجیتال

 

 به مرور زمان افراد به رایت سی دی برای محتواهای خود اقدام کردند. امکان انتقال انواع مختلف اطلاعات دیجیتال از فایل صوتی تا فایل‌های ویدیویی محبوبیت بالایی برای سی دی ایجاد کرده بود. رایت دی وی دی نیز برای فایل‌های با حجم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

این دیسک‌ها امکان ارائه مطالب دیجیتال را آسان ساخت و خیلی زود به ترند بازارهای کامپیوتری تبدیل شد. رایت CD نسبت به رایت DVD از سرعت و کیفیت پایینتری برخوردار بود و البته برای محتواهای با حجم پایین‌تر به کار گرفته می‌شد. به همین دلیل سی دی یک ابزار دم دستی‌تری نسبت به دی وی دی لقب گرفت چرا که برای محتواهای عامه و روزمره کارایی بهتر و قیمت پایین‌تری داشت.

سی دی و دی وی دی همچنان ابزاری جذاب و کاربردی

خلاقیت در چاپ لیبل لوح‌های فشرده برای استفاده روزمره

 

نمای پشتی این دیسک‌ها فضایی جذاب برای طراحی‌های بصری به شمار می‌رفت. پس از مدتی کوتاه چاپ سی دی و چاپ دی وی دی رواج زیادی پیدا کرد تا جایی که تمامی دیسک‌های شرکت‌های بزرگ با طراحی‌های جذاب و منحصر به فرد خود روانه بازار می‌شدند و به دست کاربران می‌رسیدند.

 

با گذشت زمان شرکت‌های و یا حتی افراد عادی نیز به فضای دوست‌داشتنی چاپ CD و چاپ DVD وارد شدند و سعی کردند تا نمای زیبا و کاربردی را برای ابزار انتقال اطلاعات خود به وجود بیاورند.

 

لاوین ارائه دهنده خدمات چاپ برچسب بر روی CD و DVD

 

با ورود فلش و هارد به عرصه انتقال اطلاعات از فراگیری سی دی و دی وی دی کاسته شد. اما نکته جالب اینجاست که CD و DVD همچنان جذابیت و کارایی خود را حفظ کرده‌اند و به واسطه قیمت بسیار مناسب‌ نسبت به سایر ابزارهای انتقال اطلاعات همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سی دی و دی وی دی همچنان ابزاری جذاب و کاربردی

اگر شما هم همچنان از این دیسک‌های دوست‌داشتنی در کسب و کار یا شرکت خود استفاده می‌کنید ما برای ارائه خدمات رایت و چاپ این دیسک‌ها شرکت لاوین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز خدمات متنوع و کاملی را برای رایت دیسک‌های دیجیتال و یا چاپ طرح‌های خلاقانه ارائه می‌دهد که استفاده از آن می‌تواند به حرفه‌ای شدن کار شما کمک به سزایی کند.