پارس ناز پورتال

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017 

شادی در کشورهای دنیا به درآمد سرانه مردم مربوط است و سطح رفاه جامعه می تواند رابطه مستقیم با شاد بودن مردم داته باشد. مردمی که در شادترین کشورهای جهان زندگی میکنند به جامعه‌ شان اعتماد داشته و نحوه کسب و کار در محل زندگی خود را قبول دارند. به عبارت دیگر آنها خود را برای گرفتن تصمیمات مهم زندگیشان آزاد میبینند

 

چرا که از پشتیبانی اجتماعی برخوردارند و اجتماع، آن‌ها را برای دنبال کردن اهدافشان حمایت میکند. طی یک ابتکار صورت گرفته از سوی سازمان ملل متحد گروهی از متخصصین مستقل یک مطالعه گسترده بر روی مردم 156 کشور جهان انجام دادند.برای تعیین شادترین کشورهای جهان ، فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شدند که در این بین،پنج مورد آنها اهمیت بیشتری دارند :

 

تولید ناخالص ملی به ازای هر نفر

امید به زندگی در بدو تولد سالم

آزادی برای انتخاب تصمیمات زندگی

بخشش و گشاده‌دستی

درک و برداشت شخصی افراد از فسادهای مختلف

 

در نظر داشته باشید این پرسشنامه‌ها، با گفته‌های مردم پر شده‌اند. به عبارت دیگر، به جز فاکتورهایی هم چون تولید ناخالص داخلی، بقیه ملاک‌ها به دید و برداشت مردم بستگی دارند. یعنی ممکن است یک کشور، دارای ثروت و امکانات زیادی باشد، اما برداشت مردم آن مثبت نبوده و با این حال، شرایط زندگی خود را نامساعد بدانند.

 

همچنین فراموش نکنید منظور از حمایت اجتماعی، لزوما و تنها دولت نیست. بخش عمده‌ای از حمایت اجتماعی، به پشتیبانی مردم از یکدیگر مرتبط است. یعنی مردم ساکن در شادترین کشورهای دنیا ، به خوبی هوای یکدیگر را دارند.

 

لیست شادترین کشورهای دنیا

20 – امارات متحده عربی : تولید ناخالص داخلی به ازای هر فرد را باید مهمترین فاکتوری دانست که سبب شده امارات متحده عربی در بین شادترین کشورهای دنیا صاحب مقام شود. این موفقیت را همچنین باید مدیون حمایت اجتماعی دانست. در نظر داشته باشید در این نظرسنجی‌ها، که از مردم ساکن هر کشور پرسیده میشد،

 

افراد غیر تبعه و مهاجر زیادی نیز وجود داشتند. حال بد نیست بدانید حدود 80 درصد ساکنین امارات متحده عربی، مردمان غیر تبعه آنجا هستند!

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

19 – شیلی : شیلی، در مقایسه با رتبه‌برندی سال گذشته چهار رتبه در لیست شادترین کشورهای دنیا صعود کرده است. این موفقیت را باید مدیون برداشت خوب مردم از حمایت اجتماعی دانست.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

18 – انگلستان : انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نیز در مقایسه با رتبه‌برندی سال گذشته، صعود خوبی داشته‌اند. این موفقیت را باید مدیون حمایت اجتماعی و سرانه تولید ناخالص داخلی دانست که از قرار معلوم، مهمترین دلیل صعود کشورهای نام برده هستند. نکته حائز اهمیت اینجاست که در خود انگلستان،

 

اختلافات زیادی بین مردم در مورد مفهوم خرسندی و رضایتمندی وجود دارد و هر کدام، این مفاهیم را به شیوه مختلفی تعریف می‌کنند. مشابه این اتفاق را در ایالات متحده آمریکا، استرالیا و اندونزی شاهد هستیم.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

17 – لوکزامبورگ : لوکزامبورگ کشور کوچکی در شمال اروپا است که با آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. سرانه تولید ناخالص ملی، نقش فوق‌العاده قدرتمندی را در بالا آوردن رتبه لوکزامبورگ در بین تمامی شادترین کشورهای دنیا ایفا می‌کند. در واقع با در نظر گرفتن سرانه تولید ناخالص ملی 101،936 دلاری، این کشور دارای دومین رده از نظر فاکتور سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان است.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

16 – بلژیک : آلمان و بلژیک تقریبا رتبه یکسانی در بین شادترین کشورهای دنیا کسب کردند، با این حال به دلیل برخی اختلافات جزیی در فاکتورهای فرعی، بلژیک در رتبه شانزدهم و آلمان و در رتبه پانزدهم قرار گرفته‌اند. تولید ناخالص ملی و حمایت اجتماعی را باید مهمترین فاکتورها برای قرارگیری بلژیک در بین شادترین کشورهای دنیا عنوان کرد.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

15 – آلمان : در مطالعه تعیین شادترین کشورهای دنیا مشخص شد هرگونه افزایش در درآمد کلی آلمان، بر روی رضایت ساکنین کشور تاثیر کم ولی قابل توجهی می‌گذارد. مشابه این اتفاق را تنها در کشورهای انگلستان و استرالیا شاهد هستیم.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

14 – ایرلند : این کشور نیز در مقایسه با رتبه‌برندی سال گذشته، چهار رتبه در لیست شادترین کشورهای دنیا صعود داشته است. مهمترین دلیل موفقیت ایرلند را باید نمره‌دهی بالای مردم به میزان حمایت اجتماعی دانست. رتبه خوب ایرلند زمانی تعجب‌آور می‌شود که بحران اقتصادی این کشور در سال 2007 را به یاد می‌آوریم. به عقیده نویسنده گزارش

 

شادترین کشورهای دنیا ، مردم ایرلند و ایسلند بهترین نمونه‌های حافظ رضایت از زندگی، حتی در مواقع برخورد با شوک‌های خارجی بزرگ هستند. همانطور که می‌بینید، برداشت مردم از زندگی خوب، نقش بسیار مهمی دارد.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

13 – ایالات متحده آمریکا : متاسفانه ایالات متحده آمریکا، در مقایسه با رتبه‌بندی سال گذشته یک رتبه در لیست شادترین کشورهای دنیا سقوط کرده است. متخصصین جمع‌آوری و ارزیابی پرسشنامه‌ها، دلیل این اتفاق را عواملی همچون کاهش آزادی شخصی، کاهش حمایت اجتماعی و بیماری‌های روانی می‌دانند.

 

به عقیده آن‌ها، آمریکا به جای بحران اقتصادی، اکنون با بحران اجتماعی روبه‌رو است و بعید نیست تا با ادامه یافتن این وضعیت، رتبه کشور در بین شادترین کشورهای دنیا باز هم در سال‌های آینده تنزل پیدا کند.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

12 – اتریش : همانند بلژیک و آلمان، آمریکا و اتریش نیز رتبه‌های تقریبا یکسانی در لیست شادترین کشورهای دنیا دارند، اما آزادی بیشتری که مردم اتریش برای گرفتن تصمیمات مهم زندگی‌شان احساس می‌کنند سبب شده تا آمریکا در رتبه سیزدهم و اتریش در رتبه دوازدهم قرار بگیرند. عقیده مردم به کمتر بودن فساد دولتی در مقایسه با مورد مشابه در کشور آمریکا، دلیل دیگر رتبه پایین‌تر اتریش است.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

11 – کاستاریکا : این کشور با حدود پنج میلیون نفر جمعیت در آمریکا مرکزی واقع شده و زبان رسمی آن اسپانیایی است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، فاکتورهای زیادی در رتبه‌بندی شادترین کشورهای دنیا دخیل هستند، به همین دلیل کاستاریکا با وجود داشتن کمترین سرانه تولید ناخالص ملی در بین این بیست کشور،

 

صاحب رتبه دوازدهم است. برداشت بسیار بالای مردم از حمایت اجتماعی و عقیده کم آن‌ها به وجود فساد اقتصادی، دلایلی هستند که سبب موفقیت این کشور برای کسب یک رتبه خوب شده‌اند. البته از رهبری کاستاریکا در پایداری و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نمی‌توان چشم پوشی کرد. این کشور اخیرا توانسته 76 روز بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی دوام آورده و انرژی مورد نیازش را از سوخت‌های پاک به دست بیاورد.

 

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

10 – سوئد : این کشور در مقایسه با رتبه‌بندی سال گذشته، خیلی محکم در سرجای خود ایستاده و نه تنزل و نه صعود کرده است. حمایت اجتماعی، سرانه تولید ناخالص داخلی و امید به زندگی سالم را باید دلیل قرارگیری سوئد در بین ده مورد اول شادترین کشورهای دنیا دانست.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

9 – استرالیا : عملکرد کلی استرالیا برای ایجاد یک زندگی خوب برای مردم فوق‌العاده بوده است، با این حال به عقیده نویسنده گزارش، وجود معضلاتی همچون بیماری‌های فیزیکی و روانی مانع رشد بیشتر آن در لیست شادترین کشورهای دنیا شده‌اند.

 

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

8 – نیوزیلند : اگرچه نیوزیلند سرانه تولید ناخالص داخلی کمتری در مقایسه با استرالیا داشته و با در نظر گرفتن دیگر فاکتورهای مهم، هر دو کشور تقریبا رتبه یکسانی در لیست شادترین کشورهای دنیا پیدا می‌کنند، اما یک فاکتور سبب شده تا استرالیا رتبه نهم و نیوزیلند رتبه هشتم را کسب کنند.

 

بر اساس این مطالعه، مردم نیوزیلند نسبت به مردم استرالیا به مراتب گشاده‌ دست‌تر بوده و سخاوت بیشتری از خود نشان میدهند. بخشندگی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که نشان می‌دهد مردم از زندگی خود خوشحال و خشنود هستند.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

7 – کانادا : سال گذشته، کانادا در رتبه ششم و هلند در رتبه هفتم شادترین کشورهای دنیا قرار داشتند، اما امسال، شاهد جابه‌جایی این رتبه‌ها میان این دو کشور هستیم. در هر صورت، همچنان کسب رتبه هفتم واقعا ستودنی است. مهمترین دلیل موفقیت کانادا در کسب این رتبه را باید وجود اتباع مختلف در این کشور دانست.

 

به عقیده نویسنده گزارش، جوامع بسیار متنوع همچون کانادا، درجات بسیار بسیار بالایی از اعتماد اجتماعی را به خاطر ترویج چند فرهنگی و ایجاد درک متقابل میان قومیت‌های مختلف کسب می‌کنند.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

6 – هلند : همانند دیگر کشورهای مشابه در این لیست، هلند و کانادا نیز درجات تقریبا یکسانی در بین شادترین کشورهای دنیا دارند. در فاکتورهای همچون سرانه تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی و آزادی عمل برای گرفتن تصمیمات مهم زندگی، این دو کشور تقریبا پا به پای یکدیگر جلو می‌روند، اما تفاوت در فاکتورهای فرعی سبب شده‌اند هلند جایگاه بهتری در بین شادترین کشورهای دنیا پیدا کند.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

5 – فنلاند : برای دوست‌داران دنیای تکنولوژی به خصوص دنیای جذاب موبایل، نام این کشور آشنا است، چرا که مهد تولد کمپانی خاطره‌ساز نوکیا محسوب می‌شود. فنلاند امسال توانست رتبه فوق‌العاده خوب خود در لیست شادترین کشورهای دنیا را حفظ کند. به نظر میرسد مردمان ساکن اروپای شمالی به خصوص کشورهای اسکاندیناوی،

 

کاملا از زندگی خود راضی هستند، چرا که بعد از فنلاند، چهار رتبه اول شادترین کشورهای دنیا نیز متعلق به کشورهایی از همین منطقه است. اگر توجه داشته باشید، خیلی خیلی کم نام کشورهایی همچون سوئد، فنلاند، نروژ، دانمارک و سوییس را در اخبار می‌شنوید، چرا که زندگی در آن‌ها خیلی آرام در جربان بوده و پله‌های ترقی و پیشرفت در صنعت را بدون حاشیه می‌پیمایند.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

4 – سوییس : چهار کشور نخست در بین شادترین کشورهای دنیا ، چنان از نظر آمار و ارقام به یکدیگر نزدیک هستند که رتبه‌بندی آن‌ها بسیار مشکل می‌شود. با این حال، متخصصین این مطالعه با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای اصلی و فرعی، آن‌ها را از یک تا چهار رتبه‌بندی کرده‌اند. سوییس، در رتبه چهارم شادترین کشورهای دنیا قرار دارد.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

3 – ایسلند : همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، حمایت اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها در رتبه‌بندی شادترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. بر اساس این مطالعه، درصد مردمی که مدعی هستند در زمان‌های بحران فردی را برای کمک گرفتن دارند، در ایسلند از تمامی کشورهای دیگر بیشتر است.

 

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

2 – دانمارک : دانمارک سال گذشته صاحب رتبه اول در بین شادترین کشورهای دنیا بود، اما امسال با وجود حفظ نمره خود در پنج فاکتور اصلی رتبه‌ بندی یک سطح سقوط کرده است.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017

1 – نروژ :  به گزارش پارس ناز نروژ طی مدت زمانی کوتاه خود را از رتبه چهارم شادترین کشورهای جهان به رتبه اول رساند. بد نیست بدانید در شاخص محرومیت مالی کودکان نروژ دارای پایین‌ ترین رتبه (بهترین مقام) است.

شادترین مردم کشورهای دنیا در سال 2017