پارس ناز پورتال

استفاده از شبکه های اجتماعی در راستای پیشرفت

استفاده از شبکه های اجتماعی در راستای پیشرفت

استفاده از شبکه های اجتماعی در راستای پیشرفت 

شبکه های اجتماعی اینروزها بسیار پر استفاده شده اند، به گونه اي که تمام شرکت ها روی پیشرفت از طریق این شبکه ها هدف گذاری کرده اند. 

 

نقش شبکه‌هاي اجتماعی در استک بازاریابی را درک کنید

شبکه‌هاي اجتماعی می توانند کسب‌وکار شما را از فرش به عرش برسانند، اما این مورد فقط زمانی رخ می دهد که شما نقش این شبکه‌ها را در استک بازاریابی درک کنید.

 

این نیاز آن است که بفهمید چگونه نرم‌افزارها و ابزارهایی که ازآن‌ها استفاده میکنید بشما اجازه میدهند که مؤثرتر کار کنید. نخستین قدم شما تحلیل و بررسی است. آن‌ها از چه ابزارهایی استفاده می کنند و آیا این ابزارها هنوز هم موثر هستند؟

 

اکنون به ابزارهای در دست خود نگاه کرده و فکر کنید که این ابزارها چگونه بشما کمک میکنند که شبکه‌هاي اجتماعی را در استراتژی کلی بازاریابی خود بگنجانید. درسال 2018، باید شبکه‌هاي اجتماعی را از انزوا خارج کرده و آن‌ها رابه بطن شرکت خود وارد کنید. از پشتیبانی مشتریان گرفته تا بازاریابی، بدانید که تکنولوژی، ابزارها و دیتا چگونه بین یک دیگر تماس برقرار می کنند.

 

برای مثال، تعداد زیادی از کسب‌وکارها از شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک برای ایجاد آگاهی در مورد برند خود استفاده می کنند. اما در استک بازاریابی، از فیس‌بوک می توان برای مقاصد بازاریابی، توسعه کسب‌وکار و پشتیبانی مشتریان استفاده کرد و به‌نوعی این شبکه اجتماعی از حالت تک‌بعدی خارج میشود.

 

همینطور باید این موارد رابا سفر مشتری «customer journey» نیز گره بزنید تا مطمئن شوید که تجربه آن‌ها تا حد ممکن شخصی‌سازی ‌شده است. سفارشی کردن لحظات کوچک، یعنی آن لحظاتی که مشتریان باید چیزی را بدانند یا کاری را هم‌اکنون انجام دهند، شانس شما برای جلب‌دقت مشتریان در دوران دقیق تصمیم‌گیری را افزایش میدهد.

 

رستوران‌ها یک نمونه عالی از این مورد هستند. از زمانی که گرسنگی آغاز میشود و شخص به دنبال غذا میگردد تا زمانی که میز انتخاب میشود و پیش‌خدمت به نزد مشتری می آید و غذا سرو می شود، هرلحظه‌ از این موقعیت‌ها یک مهلت عالی برای مبدل کردن مشتری به یک طرفدار پروپاقرص هستند.

 

2. کارمندانتان را در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعی توانمند کنید

شکی نیست که سرمایه‌گذاری روی کارمندان میتواند آن‌ها رابه وکیل مدافع و سفیران برند شما مبدل کند. اینروزها شرکت‌هاي مختلف به ارزش توانمند‌سازی کارمندان در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعی واقف شده‌اند و ازآن به‌عنوان مکمل افزایش آگاهی از برند استفاده میکنند.

 

بر اساس آمار، یک کارمند فعال در شبکه‌هاي اجتماعی به‌طور متوسط 420 دوست فیس‌بوکی، 400 تماس لینکدینی و 360 فالوور در توییتر دارد. به این اعداد و ارقام خوب دقت کنید. اگر 10 کارمند داشته باشید که در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعی توانمند هستند و به‌نوعی وکیل مدافع سازمان شما در شبکه‌هاي اجتماعی قلمداد می‎شوند، می توانید به 11.800 نفر افراد جدید دسترسی داشته باشید.

 

علاوه بر این، این اتصالات در شبکه‌هاي اجتماعی از بیشترین پتانسیل برای مبدل‌شدن به مشتری برخوردار هستند. درواقع، 90 درصد از خریداران به توصیه‌هاي افرادی که شخصا می‌شناسند اعتماد میکنند و فقط 33 درصد ازآن‌ها به برندها اعتماد دارند.

 

البته بعضی سازمان‌ها ممکن است با دید شک و تردید به این قضیه نگاه کنند، اما این شک و تردید از فقدان درک و آموزش ناشی میشود. اگر آموزش و حمایت صحیح از کارمندان در شبکه‌هاي اجتماعی صورت بگیرد، خواهید دید که آن‌ها به برترین سفیران برند شما مبدل می شوند.

 

3. روی میکرو اینفلوئنسرها تمرکز کنید

پیش‌ازاین، بازاریابی اینفلوئنسر در برقراری تماس و کار کردن با اسم‌هاي بزرگ خلاصه می ‌شد. یعنی همان افراد سرشناس اینستاگرام با صدها هزار و میلیونها دنبال کننده.اما در سالیان اخیر، شاهد چرخش نوک پیکان بازاریابی اینفلوئنسر به سوی میکرو اینفلوئنسرها هستیم. برندها تدریجی به این حقایق که در تماس با اینفلوئنسرها، کیفیت بر کمیت تقدم دارد واقف میشوند و به سوی میکرو اینفلوئنسرها سوق پیدا می کنند.

 

افراد میکرو اینفلوئنسر ممکن است فقط 25.000 فالور داشته باشند، اما بخش عظیمی از این فالورها با صفحه تعامل دارند، فعال هستند و آماده هستند هر چیزی که میکرو اینفلوئنسر تبلیغ می کند را خریداری کنند.

 

همان‌ طور که شبکه‌هاي اجتماعی به تکامل میرسند، تنها روش برای باقی ماندن در صدر این است که نزدیکی خودرا با مخاطبان حفظ کنیم. هیچ‌کدام از تاکتیک‌هاي گفته شده در بالا کارساز نخواهند بود، اگر شما زمانی رابه درک نیازهای مخاطبان خود اختصاص ندهید.