پارس ناز پورتال

چرا شدت و تعداد سرفه ها در شب بیشتر است؟

چرا شدت و تعداد سرفه ها در شب بیشتر است؟

چرا شدت و تعداد سرفه ها در شب بیشتر است؟ 

اگر توجه کرده باشید وقتی مریض هستیم شب هنگام شمار و شدت سرفه هاي ما اکثر خواهد بود که در این مقاله به چرایی این مسئله جواب میدهیم. در زمان سرماخوردگی یکی از موارد آزاردهنده تشدید سرفه هاي شبانه هست. خاطر تشدید سرفه در شب چیست؟

 

وقتی درمورد مشکلاتی مثل سرفه دائمی و رنج کشیدن از دیگر علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا نزد پزشکان شکوه میکنیم، آنان معمولاً چند راه‌ حل نسبتا ساده را پیش روی ما میگذارند:

 

– مصرف مایعات به‌مقدار چندان.

– مصرف مسکّن در صورت نیاز.

– بهره گیری از داروهای ضداحتقان>

– استراحت مطلق.

 

با این‌حال، بخش طنزآلود و آزاردهنده‌ تر ماجرا این هست که استراحت کافی در این شرایط واقعا میتواند به سخت‌ترین کار ممکن تبدیل شود. کسانی که این دشوار را تجربه کرده‌اند، دقیقا با جزئیات آن آشنا میباشند. فرض کنید که پس از اتمام یک روز سخت و خسته‌کننده در رختخواب دراز می کشید تا بخوابید،

 

ولی به هیچ وجه نمی توانید سرفه خودتان را متوقف کنید. درواقع، زمانی که بیش از هر چیزی به خواب نیاز دارید، سرفه شما تشدید می شود و شما را تمام شب بیدار نگه می‌دارد.

 

خاطر تشدید سرفه در شب چیست؟

دلایل متعددی وجود دارند که تشدید علائم سرفه در شب را برای ما روشن می کنند یا دست کم ما را به درک بهتری نسبت به این دشوار می رسانند.

 

– جاذبه بزرگ‌ترین و مهمترین علتی هست که چرایی تشدید سرفه در شب را برای ما توضیح میدهد. دکتر میشل بلاس «متخصص مریضی‌هاي عفونی» می گوید: وقتی ما دراز می کشیم، مخاط درون بدن به‌طور اتوماتیک شروع میکند به گردهمایی و انباشته شدن. برترین راه برای رویارویی با این دشوار ناشی

 

از جاذبه یا گرانش زمین، تنظیم بلندی و حالت بدن هست. بهره گیری از بالش اضافی برای بالا آوردن نسبی نیم‌تنه بالایی بدن می تواند راه‌حل مناسبی باشد. درواقع، این ترفند ساده اجازه نمیدهد که مخاط اضافی در پشت حلق انباشته شود و دشوار سرفه را تشدید کند.

 

– هوای خشک می تواند بینی و گلوی ملتهب‌شده را زیر فشار قرار بدهد و درنتیجه سرفه شبانه را تشدید کند. شما می توانید برای حل این دشوار، از وسایل نم‌زا برای بازگرداندن نم به هوا بهره گیری کنید. این ترفند، تنفس را برای شما آسان‌تر می‌سازد. دکتر بلاس می گوید: وسایل نمناک‌کننده

 

یا نم‌زا همۀ وقت} بی‌خطر نیستند. اگر آبی که درون این وسایل می‌ریزید، استریل نباشند، خطر بازگرداندن میکروب‌ها به هوای درون منزل و ترویج مریضی‌ها را افزایش می دهید. مریضی‌هاي باکتریایی به‌راحتی در این حالت به‌وجود می آیند. شمار زیادی از مرگ‌هاي ناشی از ذات‌الریه نیز زمانی رخداد می‌افتند که فرد احساس می کند کاملا دوره نقاهت را طی کرده هست.

 

گذشته از این‌که سرفه را لعن و لعنت کنید، این نکته را به خودتان تذکر کنید: سرفه برای بهبودی بدن لازم هست. سرفه به‌عنوان یک واکنش، حلق و مسیر تنفسی را باز و تمیز نگه می‌دارد. با این‌که سرفه میتواند آزاردهنده باشد، اما متوقف شدن کامل آن هم مثبت نیست، چون به بدن در روند بهبودی کمک می رساند. با این‌حال، اگر احساس کردید که متوقف کردن سرفه برای‌تان امکانپذیر نیست، از ترفندهای زیر کمک بگیرید:

 

– در طول ساعات شب و گذشته از خوابیدن، حتماً مقدار زیادی مایعات بنوشید. مایعات میتوانند مخاط حلق را رقیق کنند و سرفه کردن را آسان‌تر سازند.

 

– گذشته از خوابیدن، از قطره یا شربت سرفه بهره گیری کنید تا التهاب حلق را تسکین بدهید.

 

– از دکتر بخواهید که برترین داروی مخصوص سرفه‌هاي خشک را به شما معرفی کند.

 

– اگر سرفه شما بیش از ۷ تا ۱۰ روز ادامه پیدا کرد، حتماً به دکتر مراجعه کنید، چون شانس ابتلا به مریضی‌هاي دیگر در این موقعیت بالا می رود.