پارس ناز پورتال

شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد

شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد

اگر به دنبال این هستید که در مورد شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد هنرزندگی اطلاعاتی به دست آورید با ما همراه شوید.

 

مقدمه

با توجه به روند افزایشی گسترش اعتیاد در بین جوانان و شیوع این بیماری، مسئله بهبودی اعتیاد به اغلب مواد مخدر از اصلی ترین دلواپسی های است که اکثر خانواده ها را به آن درگیر کرده است. پس با ما همراه باشید تا درخصوص شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد مطالب کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

. ترک اعتیاد چیست؟

. مهمترین شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد را نام ببرید؟

. بیماران در مراکز ترک اعتیاد یا سم زدایی چه آموزش های را تعلیم می بینند؟

 

ترک اعتیاد

پیش از توضیح در خصوص شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد لازم است که درباره ترک اعتیاد مطالبی را ارائه نمایم. براساس تعریف سم زدایی، پروسه پیشگیری از مواد مخدر و یا الکل تا مدتی که این مواد اعتیاد آور از طریق جریان خون از بدن بیمار خارج گردد گفته می شود.

 

بطور کلی ترک اعتیاد شامل نجات یافتن بدن بیمار از موادی است که به آنها وابستگی دارد و این شیوه تا مدتی استمرار می یابد که شخص بدون استفاده از هر مواد مخدری حس عادی بودن را به همراه دارد. در این مدت بیمار شاید دچار نشانه های ترک و یا محرومیت نیز گردد.

 

مهمترین شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد

در این مسیر به علت اینکه اعتیاد به عنوان یک اختلال چند وجهی شناخته شده که شخص را به شدت به آن مبتلا کرده است، بهره مندی از کمک های گروهی و همچنین جمعی از تاثیرگذارترین شیوه ها به منظور کمک به این گروه از افراد که به مواد مخدر و یا مصرف الکل اعتیاد دارند به شمار می آید.

 

به این ترتیب به منظور اینکه یک شخص بتواند در کمپ ترک اعتیاد بستری شود بایستی استانداردها و همچنین شرایط موجود پیش از ورود به این مرکز را بداند و علاوه براین در نظر داشته باشد که بهترین مرکز درمانی را انتخاب نماید تا با ارائه کمک های تخصصی بتوانند به درمان آنها کمک شایانی نمایند.

 

از مهمترین شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد عبارتند از:

 

1- به منظور اولین گام و جهت آنکه شخص بتواند در یکی از کمپ های مخصوص ترک اعتیاد بستری شود، ارائه مدارک شناسایی معتبر از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مدارک بیانگر هویت شخص و خانواده او است. در اغلب کمپ های ترک اعتیاد، فرد بیمار جهت بستری در مرکز علاوه بر معرف به یک همراه نیز نیاز دارد تا از این طریق بتواند تعهد شخص مددجو را نیز برعهده بگیرد و پروسه درمانی و همچنین شرایط بستری شخص را تضمین نماید.

 

در واقع بعد از اینکه نوع مصرف و همچنین اعتیاد شخص به صورت کامل مشخص شد، مساعدت یک شناسه معتبر که جزء اعضای خانواده های درجه یک بیمار هستند، می تواند بعد از انجام تست های مورد نیاز از سوی متخصصین مرکز فوق، مراحل بستری بیمار را انجام دهند.

 

بعضی از کمپ های ترک اعتیاد دارای کادر درمانی متخصصی هستند که می توانند معاینات اولیه را نیز بر روی مددجویان نیز انجام دهند. بعد از انجام تست ها و همچنین معاینات اولیه شخص مددجو، حالا وی اجازه ورود به مرکز را دارد و به منظور آغاز پروسه درمانی، ساکن این مرکز می شود.

شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد

2- شخص بعد از پذیرش نخستین، وارد مرکز ترک اعتیاد می شود و در قسمت (سم زدایی) کمپ ترک اعتیاد پروسه درمانی خود را شروع می نماید و به سم زدایی جسمانی و همچنین روانی خود از سوی مجرب ترین متخصصین این حوزه و تحت نظر مشاوران اعتیاد قرار می گیرد.

 

از سوی دیگر این بیماران در طی مراحل درمانی آموزش های لازم را در عرصه مهارت های زندگی و همچنین ارتباطی را فرا می گیرند تا بعد از ترخیص از کمپ به روال زندگی عادی خود بدون مصرف هرگونه مواد مخدر ادامه دهند و از برگشت دوباره به استفاده از این مواد خودداری نمایند.شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد و همچنین معالجه این بیماری یکی از پیچیده ترین و در عین حال تخصصی ترین موضوعاتی است که این گروه از بیماران با آن همراه هستند.

 

کمپ ترک اعتیاد و آموزش های لازم به بیماران

مددکاران و همچنین مشاورین متخصص این امر براساس شخصیت فردی هر بیمار به وی آموزش های لازم را جهت ترک مواد مخدر ارائه می نمایند که شامل:

 

1) مواجه شدن با ترس 2) پیشگیری از استرس 3) شیوه درست زندگی روزانه 4) سازماندهی به زندگی و امور شخصی 5) مسئولیت پذیری 6) دستیابی به ارتباطات درست و همچنین عمیق 7) کنترل و نظارت بر روی اضطراب و خشم است.تمامی این آموزش ها به بیماران کمک می کند که در این مسیر موفق تر بوده و از بازگشت مجدد به مصرف مواد اعتیاد آور نیز خودداری نمایند.

 

سم زدایی مواد مخدر

در واقع سم زدایی، بدن فرد بیمار را از هرگونه مصرف الکل و همچنین مواد مخدر پاک می نماید. اما جهت سم زدایی به این عارضه به دانش دقیق، اصولی و از همه مهمتر اطلاعات جامع نیاز داریم زیرا در این مسیر باید بدانیم که چه کاری را بایستی انجام دهیم و از انجام چه اموری خودداری نمایم. بطور کلی سم زدایی مواد مخدر نخستین گام در معالجه اعتیاد به شمار می آید و جهت چیره شدن بر این عارضه کشنده امری ضروری و مهم است.

 

به عبارت دیگر میتوان بیان کرد که تا زمانی که بدن شخص از سموم این مواد اعتیاد آور و یا الکل بطور کامل مصون نگردد، شخص نمی تواند بهبودی از این عارضه را کسب نماید. به همین منظور یکی از شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد سم زدایی مواد مخدر از بدن شخص بیمار است. لازم به ذکر است که بیمار به منظور بدست آوردن بهبودی کامل بایستی به کلیه جنبه های فعال این عارضه آگاه باشد و جهت معالجه آن بصورت مستمر کوشش نماید.

 

در حقیقت مصرف مداوم این مواد اعتیاد آور عملکرد مغز بیمار را دچار اختلال کرده و همچنین راندمان طبیعی آن را نیز برهم ریخته است. بنابراین سم زدایی مواد مخدر پروسه ی است که براساس آن ماده مخدر مصرفی و اینکه الکل از بدن شخص بیمار کاملاً جدا می شود تا از این طریق بتوان مقابل اثرات مخرب آن در گام های بعدی را گرفت.

شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد

نتیجه گیری

اعتیاد بیماری است که فرد برای نجات از آن قادر نیست به تنهایی این مسیر سخت را پشت سر بگذارد به همین منظور در حال حاضر مراکز درمانی و کمپ های ترک اعتیادی دایر هستند که این گروه از بیماران جهت بهبودی کامل می توانند به آن مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که بیماران بایستی پیش از ورود به این مراکز از شرایط رفتن به کمپ ترک اعتیاد اطلاعات کاملی را کسب نمایند.