پارس ناز پورتال

طراحی ویلای رویایی شما از صفر تا صد با متخصصین شرکت هیرادانا

طراحی ویلای رویایی شما از صفر تا صد با متخصصین شرکت هیرادانا

ویلاها دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها در شیوه ها و سبک های مختلفی طراحی می وشند و دارای ویژگی های مختلفی می باشند . از جمله ویلاهای محبوب می توان به باغ ویلاها اشاره نمود . این ویلاها دارای محوطه ای زیبا بوده و به سایت آن اهمیت ویژه ای داده می شود .

 

در طراحی باغ ویلا باید یکسری نکات را رعایت نمود و در ابتدا نیز نیاز است که به این نکات آگاهی کامل داشته باشید . به همین دلیل بهتر است که برای اینکه نتیجه کاری با کیفیت باشد از متخصصین در شرکت دکوراسیون و طراحی ویلا کمک بگیرید .

 

 اصولی که باید در طراحی باغ  ویلا رعایت شود :

 

* انتخاب و ثبت یک زمین با طبیعت و باغ مناسب

برای آنکه بتوان یک باغ ویلای مناسب داشت ، اولین قدم این است که زمینی را انتخاب نماییم که بنیه ی باغ و ویلا شدن را داشته باشد . به همین دلیل در ابتدا حتما باید زمین های مختلف را در مناطق گوناگون مورد بررسی قرار داده و سپس زمینی مناسب که دارای طبیعتی خوب برای باغ شدن می باشد را تهیه نمود . باغ ویلاها اصولا دارای لند اسکیپ فوق العاده ای می باشند .

 

* توجه به وضعیت تابش خورشید

با بررسی چگونگی تابش خورشید به زمین می توان متوجه شد که ساختمان را چگونه در زمین باید طراحی نمود و چگونه می توان به بهترین شکل ممکن از نور و انرژی خورشید استفاده نمود . با استفاده از این دانش می توان تمامی عناصر مربوط را نیز در بهترین و مناسب ترین موقعیت خودشان در زمین قرار داد .

 

* جانمایی مناسب ساختمان در زمین و طراحی محوطه

جانمایی درست یک ساختمان در زمین خود باعث می گردد تا افراد بتوانند از تمامی امکانات زمین بهترین استفاده را نمایند و نیازهای افراد بیشتر تامین شود . از طرفی این نکته در ویلا باغ ها دارای اهمیت بیشتری می باشد چرا که ویلا باغ ها دارای جزییات و عناصر زیبای بیشتری می باشند و قرار گیری هر چیزی در سر جای خود می تواند باعث شکل کلی سایت و ساختمان شود .

 

* طراحی فضاها و راه های ارتباطی و دسترسی

در طراحی باغ ویلا باید راه های دسترسی فضاهای مختلف به یکدیگر را دقیق و با زیبایی طراحی نمود . اگر این فضاها کاملا به صورت مستقیم طراحی نشود و دارای پیچ و خم ها و شگفتی هایی باشد ، باعث جذاب تر شدن محیط باغ می شود و آن را از کسلی نجات می دهد . به همین دلیل لازم است که این کار کاملا حرفه ای انجام شود .

 

* انتخاب یک سبک مناسب برای طراحی

برای انتخاب یک باغ ویلای زیبا یکی از اولین کارهایی که باید انجام داد ، انتخاب یک سبک مناسب برای طراحی ویلا می باشد . انتخاب سبک طراحی به شما به عنوان یک معمار اجازه می دهد که بتوانید راحت تر به ایده های مختلف برسید و همچنین طراحی خلاقه ای خواهید داشت که تمامی قسمت های آن با یکدیگر در هماهنگی کامل می باشد .

 

سبکی که شما انتخاب می کنید فقط مختص طراحی ساختمان ویلا نیست و بلکه شامل دکوراسیون داخلی و طراحی محوطه نیز می شود . برای مثال اگر سبک مدرن را برای طراحی ساختمان ویلا انتخاب می کنید طراحی داخلی ساختمان نیز باید به سبک مدرن دکوراسیون شود و همچنین محوطه و باغ ویلا نیز به همین سبک طراحی شود .

طراحی ویلای رویایی شما از صفر تا صد با متخصصین شرکت هیرادانا

* ایجاد تعادل در محوطه

تعادل به این معناست که فرد در مواجه با باغ ویلا احساس نظم در عین زیبایی کند . آن را شلوغ ، پراکنده و پر از هرج و مرج نبیند . حس کند می تواند با کمی گشت و گذار به تمامی نقاط باغ سرک بکشد و نیازی به معطل شدن نیست . برای رعایت تعادل و ایجاد آن می توان از الگوهای هندسی برای طراحی محوطه استفاده نمود . الگوهای هندسی این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید با نظم و ترتیب بیشتری عناصر مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید .

 

* تمرکز و فوکوس روی طراحی محوطه

در طراحی باغ ویلا محوطه دارای اهمیت بسیاری می باشد . نکته ای که در طراحی باغ باید دقت نمود این است که محوطه نباید شلوغ بنظر برسد . در حالی که به صورت یکنواخت و کسل کننده طراحی نشده است باید به گونه ای باشد که بتوان راحت به تمامی قسمت های آن دسترسی پیدا نمود . به طور کلی می توان گفت سادگی در طراحی محوطه باغ الویت می باشد . این کار سبب می شود تا بتوان از تمامی موارد لازم در باغ استفاده نمود .

 

* ایجاد ریتم در باغ ویلا

در طراحی باغ ویلا یکی از نکاتی که باعث تاثیرگذاری بیشتر و زیباتر شدن آن می شود ایجاد ریتم و رعایت آن در طراحی می باشد . اگر بخواهیم ریتم را توضیح دهیم می توان اینگونه بیان کرد که وقتی یک طرح یا چیزی چندبار با فاصله ای معین در محوطه یا ساختمان تکرار شود ، درواقع ریتم ایجاد شده است .

 

برای مثال در طراحی نمای ویلا می توان با پنجره ها ، ستون ها و دیگر عناصر این کار انجام داد . در طراحی سایت نیز می توان با طراحی و فاصله گذاری میان چمن ها و … این کار را انجام داد . ایجاد ریتم در باغ و ساختمان باعث می شود تا به صورت ناخودآگاه همه چیز در چشم بیننده و مخاطب جذاب تر بنظر برسد . عمل ریتم سازی را در محوطه به خوبی می توان با عناصر مختلف تزیینی و یا کاربردی انجام داد .

 

* طراحی ویلا باغ به سبک مدرن :

در سبک مدرن برای طراحی ویلا باید به این نکته توجه نمود که هیچکدام از عناصر و جزییاتی که در ساختمان و محوطه ی ویلا میبینید بدون دلیل در آنجا قرار نگرفته است و علاوه بر تزیینی بودن دارای عملکرد خاصی نیز می باشد . در واقع این نکته که سبک مدرن به آن اصرار دارد یعنی بدون دلیل استفاده نکردن از هیچ عنصری را در طراحی باغ ویلاها به وفور می توان مشاهده نمود .

 

همانطور که این سبک در طراحی ساختمان از احجام و اشکال ساده و مینیمال پیروی می کند در طراحی باغ و محوطه نیز همین گونه است . می توان مشاهده نمود که در اکثر باغ ویلاهای به سبک مدرن استخرها نیز مستطیلی بوده و راه های دسترسی و فضاهای مختلفی که در فضا وجود دارد نیز همگی از یک نوع سادگی در عین زیبایی برخوردار می باشند .

 

دکوراسیون مدرن نیز در طراحی این ویلاها مانند بقیه ی ویلاها به گونه ای هستند که سادگی را نشان می دهند . اغلب در طراحی داخلی ویلاهای سبک مدرن از فضاهایی واسطه که داخل را به بیرون متصل می کند استفاده می کند . این فضا می تواند بالکن و یا راهرو ، وید و یا هر چیز دیگری باشد .

 

در بسیاری از باغ ویلاهای مدرن در این فضا از گیاهان ، آب ، استخر و … استفاده می کنند تا جلوه ای خاص به محیط ببخشند . متریال هایی مانند چوب ، سنگ و شیشه را می توان از متریال های محبوب سبک مدرن در طراحی باغ ویلا دانست و رنگ هایی مانند سفید ، رنگ چوب و رنگ های ملایم را نیز می توان از جمله رنگ های محبوب این سبک در دکوراسیون و طراحی نما دانست .

طراحی ویلای رویایی شما از صفر تا صد با متخصصین شرکت هیرادانا

کلام آخر

شرکت دکوراسیون و طراحی ویلای هیرادانا یکی از شرکت های معتبر در سطح کشور در زمینه ی دکوراسیون داخلی ، طراحی ویلا و دیگر زمینه های معماری می باشد . شما می توانید برای انجام پروژه های مختلف خود مانند بازسازی ویلا ، طراحی نما ویلا ، طراحی داخلی ویلا ، دکوراسیون مدرن و … از خدمات این شرکت بهره ببرید .

 

برای این کار می توانید در ابتدا شرکت طراحی ویلای هیرادانا ارتباط برقرار کرده با توضیح پروژه ی خود از آن ها مشاوره بگیرید و سپس با سپردن پروژه ی خود به آن ها با مشاهده ی طراحی ویلای بینظیر خود شگفت زده شوید . از طریق سایت به آدرس www.hiradana.com  از نمونه پروژه های هیرادانا بازدید فرمایید و از طریق شماره 09125754921 با ما در تماس باشید .