پارس ناز پورتال

طرز تهیه ترشی شور مخلوط مخصوص

طرز تهیه ترشی شور مخلوط مخصوص

طرز تهیه ترشی شور مخلوط مخصوص 

اگر طرفدار ترشی های شور همراه با غذا هستید می توانید از بهترین دستور تهیه ترشی یعنی ترشی مخلوط شور استفاده نمایید.

طرز تهیه ترشی شور مخلوط مخصوص

 ترشی شور مخلوط

گل کلم + کرفس + خیار + هویج + فلفل سبز + سیر + سبزی های معطر + نمک + سرکه سفید + اب

 

طرز تهیه :

تمام سبزی ها را به اندازه دلخواه خرد کنید سپس بشوئید و روی پارچه تمیزی پهن کنید تا آب اضافی شان برود و خشک شوند.

 

آب و نمک را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و پس از 10 دقیقه که جوشید از روی حرارت بردارید سپس سرکه را اضافه کنید و بگذارید خنک شود ( برای هر 4 لیوان آب باید 6 قاشق غذاخوری نمک و 1/2 لیوان سرکه سفید اضافه کنید ).

 

شیشه یا ظرف شور را خوب تمیز و خشک کنید ( دقت کنید که هیچ لکه چربی داخل ظرف نباشد ) ، کف ظرف شور مقداری سبزی معطر قرار دهید سپس مواد شور را داخل ظرف بریزید ، لابلای مواد نیز مقداری سبزی معطر و چند حلقه فلفل تند قرار دهید تا شور خوشمزه تری داشته باشید.

 

پس از پر کردن ظرف شور باید مخلوط اب نمک و سرکه را اضافه کنید ( مخلوط اب نمک و سرکه باید خنک شده باشد ) ، روی در ظرف نایلون قرار دهید تا هوا وارد شور نشود سپس در ظرف را محکم کنید و در جای سایه دار و خنک به مدت 30 – 40 روز قرار دهید تا شور آماده مصرف شود.

 

پس از این مدت زمان و اماده شدن شورها باید مواد را صاف کنید ( برای جلوگیری از گندیدن سبزی ها باید تمام سبزی های معطر را خارج کنید و مجدد آب نمک و شورها را داخل ظرف برگردانید ).

 

نکته ها : سبزی معطر مخلوطی ار سبزی های شوید ، مرزه ، ترخون ، جعفری و برگ کرفس میباشد.

 

آب نمک باید روی تمام شورها را بپوشاند ، در زمان چیدن مواد شور را تا لبه ظرف پر نکنید و مقداری پایین تر از حد معمول قرار دهید چون پس از اضافه کردن آب نمک مواد کمی اب نمک جذب میکنند و سطح اب نمک پایین تر میرود و سبزی هایی که خارج از اب نمک بمانند کپک میزنند.